Senectute(X)

Deja obisnuita cu fuga, cu stransul bagajelor in graba si venirea precipitata la gara, am reusit sa ma linistesc intr-o oarecare masura doar cand mi-am ocupat locul in tren. Odata asezata, mi-am inaltat gatul ca un cocostarc peste scaune pentru a privi un detaliu care-mi atrasese atentia. Ma inselasem, asemanarea nu era nici macar de la distanta, cred ca suferam de un fel de miraj, cand ai senzatia ca vezi o anumita pesoana peste tot in jur, pe strada, in spatiul cuprins de intunecare partiala de la umbra unui pod in care crezi ca-i ghicesti silueta, cand incerci fara succes sa scapi de amintirile ale caror gheare te sufoca.

Am alungat tristetea ducandu-mi mana la tampla, mi-am privit ceasul, care ca o lupa reflecta lumina soarelui ce intra generos pe fereastra prafuita a trenului. Am urmarit raza si am descoperit nu departe un baiat plapand si blondut care statea singur abatut pe o banca, avand alaturi un sac de voiaj burdusit ca un castravete, putin lateral o fetita intr-o rochita ampla rosie, cu buline mari, se ghemuise langa o pisica rasata aurie careia incerca sa-i dea whiskas sau niste bucatele din ceva macarica speciala. Se pare insa ca hrana adulmecata n-o tenta pentru ca felina, pasind gratios ca o cadana, se indeparta  cuibarindu-se sub o banca, usor scorojita, de un albastru stins. Fetita ramase cu mana intinsa in vreme ce patrupedul privi superior si distant ca un eunuc, pazitor al vreunui harem bine populat, in care zeul Amor e stapan absolut, doar ca pe el nu-l pasioneaza astfel de placeri decadente.

Un marcaj care delimiteaza peronul de spatiul verde incepu sa alunece lin in spate, m-am desprins din visare odata cu punerea in miscare a trenului si m-am gandit cu resemnare, ca mai devreme sau mai tarziu voi ajunge in locul care-mi este destinat conform teoriei cum ca „toate drumurile duc la Roma”.

Texte asemanatoare respectand aceeasi duzina de cuvinte:

http://pisica07.wordpress.com/2011/06/04/duzina-de-cuvinte-dialog/#comment-4262

http://anaveronica.wordpress.com/2011/06/04/penurie-de-whiskas-al-paisprezecelea-episod-din-elucubratia-cu-12-zombi-si-12-cuvinte-impuse/#comment-3307

http://scorpio72.wordpress.com/2011/06/04/duzina-de-cuvinte-dileme-matinale/#comment-3164

http://cita-topa.blogspot.com/2011/06/duzina-de-cuvinte.html?showComment=1307189757100#c5848808472836832366

http://v2valmont.wordpress.com/2011/06/03/duzina-de-cuvinte-cocostarvul/#comment-29428

23 de gânduri despre „Senectute(X)

  1. or fi ducând toate drumurile la roma, dar tu când scrii, apăi scrii fain… 😉 tu şi senectutea ta!
    pup. sâmbătă bună să ai.

  2. Pingback: Azi vă-nşir, spre luare-aminte, o… duzină de cuvinte « Mustăţi lungi, gheare lungi

    • multumesc… imi place s-o fac, dar mereu am impresia ca as putea sa le potrivesc mai bine 😉
      daca ar fi sa aleg, as alege avionul, ca ajung mai repede. am petrecut prea multe ore in tren pt o singura viata. si de aici unde locuiesc acum, mai usor pleci afara din tara decat sa te indrepti undeva cu trenul. toate sunt departe si muntele… dar mai ales marea…

  3. Pingback: Duzina de cuvinte-Dileme matinale « Cataratorii

  4. Pingback: Penurie de Whiskas (al paisprezecelea episod din elucubraţia cu 12 zombi şi 12 cuvinte impuse) | VERONICISME

  5. Călătoriile cu trenul au farmecul lor aparte… priveşti necunoscuţii de pe peroanele unor oraşe străine şi poţi să teşi pentru fiecare câte o poveste… 🙂

  6. Am calatorit … cu mare placere! 🙂
    Iubesc calatoriile cu trenul! Incep sa fie tot mai comode: gandul iti zboara liber…ochii se mai inchid din cand in cand si poti visa, face planuri… totul intr-un balans abia perceptibil!
    Foarte frumos!
    Multumesc!

    • bine ai poposit, cita!
      placerea a fost de partea mea. din pacate acum calatoriile cu trenul incep sa devina un lux, la cat costa biletul, iar noul design interior mi se pare si mai inghesuit decat era. e mult mai curat e drept!

  7. mie mi se pare ca, atunci cand se dilata timpul, poti vedea lucruri pe care numai tu le poti vedea. cum ar fi atunci cand stai intins in iarba, privind lumea din jur prin obiectivul aparatului.

Lasă un răspuns

