Pui cu orez, ceapa si usturoi verde si desert cu inghetata

Am dat un ochi la Zazuza, dar cum nu aveam cus-cus si combinatia fiert-crud la mine nu prea functioneaza, m-am inspirat si am creat urmatoarea chestie:

Am calit in putin ulei de masline o rosie decojita si o ceapa verde pana s-au muiat si sucul cedat de rosie a disparut. Era bine sa fi fost si doua rosii, era loc! Apoi am taiat bucatele o pulpa de pui deja fiarta, am calit-o putin si pe ea, am condimentat cu piper, busuioc, sare, vegeta si inca ceva amestec de condimente pentru friptura de pui. Dupa vreo 5minute am adaugat o cana de orez si asta fiert de inainte si usturoiul verde tocat marunt. Am amestecat putin, am mai potrivit de sare si una-alta si gata! In farfurie am adaugat niste patrunjel verde tocat cum s-a nimerit, dar deosebit si ca aspect si ca aroma. Se face usor, e ieftin si nu necesita scoli inalte sau acrobatii speciale.

Pofta buna!

LE: Imi ramasese o dorinta tot la Zazuza vazuta:

Am taiat pentru o portie o jumatate de banana si cateva capsuni in bucatele mici, am adaugat o lingura mare de inghetata de pepene o jumatate de inghetata roz pe bat (partea fara bat!) si am ras un strop de ciocolata, mai mult de design. A iesit o nebunie desi un pic cam dulce, inghetata de pepene si banana fiind destul de dulci. La tura urmatoare elimin banana si suplimentez cu capsuni. Absolut bestial! Pofta buna din nou!

26 de gânduri despre „Pui cu orez, ceapa si usturoi verde si desert cu inghetata

  1. Eu prefer cus cus fiindca orezul nu prea imi iese. 🙂
    Ultima data am luat un Mr Beans din ala ce il bagi cu punga in apa si il scoti si e perfect ca textura nici prea moale nici nefacut, ca altfel nu stiu sa il fac bun! :))))

    • am pus o cana de orez si 4cani de apa la fiert. am fost atenta sa nu se prinda, adica am mestecat din cand in cand. pe ambalaj scrie in cat timp se fierbe, parca undeva intre 14-17min ceva de genul asta. am remarcat ca secretul ca sa nu flescaiesc pastele si orezul e sa respect timpul de fierbere. e simplu de tot. daca vrei poti sa incerci si varianta mea, poate iti iese.,

      • draga mea, stii tu, savoarea sta in improvizatie ;). ma bucur ca te pot inspira, sincer inseamna mult de tot pentru mine! pentru ca asa iti pot intoarce o parte din bucuria pe care o am cand trec pe la tine pe aici :).

      • daca reusesc macar jumatate din bucuria care mi-o faci tu, ma simt fericita 🙂
        uitandu-ma la tine totul pare ca o joaca de arome si culori si tare ma tenteaza!

  2. orez cu pui am facut si eu! culmea! saptamana trecuta tu ai facut sarmale si eu ardei umpluti 😀
    Si mie-mi iese orezul foarte bine. La fel fac: la o cana de orez, 4 de apa. il las la fiert la foc mic. nu-i nicio smehcerie si iese o nebunie, ş-am făcut ş-o poezie!

      • se fierbe în apă, redsky, nu în lapte. dar arabii au un fel de oală aparte pentru el, cuşcuşier îi zice, unde se fierbe cumva în abur. chiar ieri am gătit ceva de genul, însă tare aş vrea ceva tipic arăbesc, adică amestecul de mirodenii, ingrediente… hmmmm… mie foame doar când mă gândesc. 😆
        orezul nu e greu de gătit, dar trebuie bine ales… 😉

      • e adevarat ca sunt mai multe sortimente de orez, functie de ce doresti sa prepari, insa eu inca n-am ajuns la fineturi din astea 😀
        privitor la cus-cus, nu te contrazic, sunt pe teren necunoscut, ce enuntasem mai sus era inspirat tot de la zazuza.

Lasă un răspuns

