Nemurire

Aici se impun niste precizari pentru ca despre nemurirea mea m-ar interesa, eventual, sa vorbesc. Asadar, nemurire= viata fara sfarsit! Daca aceasta ar insemna ca sa ma conserv la o anumita varsta, cat inca pot sa ma misc singura, sa ma bucur de toate din jur si chiar sa dau o mana de ajutor unora, hai sa spunem ca as privi oarecum interesata perspectiva. Daca aceasta ar insemna sa ma deteriorez pe zi ce trece cate putin pana cand nu voi mai ramane decat o amitire miscatoare, care se incapataneaza sa tina umbra pamantului contrar legilor firii, categoric nu!

Revenind la ideea ca as ramane tanara si superba ca si acum (sic!) as privi cu tristete cum spre deosebire de mine toti cei din jurul meu, imbatranesc si dispar incet, iar eu va trebui sa-i inlocuiesc cu altii care nu-mi vor mai fi atat de dragi, de care nu ma voi mai simti atat de legata, din ce in ce mai straina intr-o lume care ar evolua continuu, fata de care as ramane fara sa vreau, in urma si pentru care mintea mea de acum n-ar reusi sa se adapteze cu amintiri enorme ca volum, cu lipsa oamenilor dragi, cu ideea ca toti pleaca iar eu raman, dar singura.

Cred cu hotarare ca mintea mea este finita, ca si viata mea si nici nu mi-o doresc altfel. Poate doar asa are sens si gust viata, fiind constient ca la un moment dat va trebui sa o parasesti, sa incerci sa lasi o amintire placuta si sa dispari frumos. Las potentiala nemurire celor care stiu ce sa faca mai bine cu ea, care iubesc atat de mult lumea asta incat n-o pot parasi, mai adaptabili si mai curiosi ca mine. Sper sa traiesc bine farama care mi-e destinata, sa stiu s-o apreciez, sa ma bucur de fiecare mic dar nesperat si sa pot imparti optimismul atunci cand il am si lucrurile placute care mi se intampla, cu altii.

Textul face parte din Provocarile de luni, lansate de Papa si preluate pentru scurt timp de Psi. Au mai scris pe aceeasi tema:

http://v2valmont.wordpress.com/2011/06/05/nemurire/#comment-29482

http://pisica07.wordpress.com/2011/06/06/nemurire/#comment-4287

http://scorpio72.wordpress.com/2011/06/06/provocarea-nemurire/#comment-3190

http://verovers.wordpress.com/2011/06/06/nemurirea/#comment-728

http://cita-topa.blogspot.com/2011/06/nemurire.html

http://eclpsademart.wordpress.com/2011/06/06/nemurire/#comment-2250

35 thoughts on “Nemurire

  1. Pingback: Nemurirea « VeroVers

  2. Cea mai mare pedeapsa ce i se poate da unui om este nemurirea. Suferintele si greutatile prin care poate treceil va face sa isi doreasca sa moara.
    Nu trebuie sa ne fie frica de moarte. Eu o consider ca infaptuirea finala a Fiintei.

    • nu stiu daca mi-e frica de moarte, cat de ideea ca tot ce sunt acum, va disparea complet, ca nu voi mai simti nimic. da, si eu cred ca nemurirea ar fi un blestem, o chestie nefireasca. intotdeauna lucrurile care dureaza putin ne fac sa le apreciem mai mult. o viata fara sfarsit…

  3. Nu n-aș vrea să trăiesc viață eternă.Nu aș ști ce să aleg pentru data de nemurire.18 ani,25 de ani,30,ori 40! La ce vârstă să fiu „introdus în nemurire” ? E tare greu! La 18 nu știam aproape nimic,numai lipsa de experiență o posedam.La 25 de ani eram plin de elan fără baze reale.La 30 de ani eram mai conștient că timpul trece și nu am realizat mare lucru.La 40 începeam să dau semne de bătrânețe prematură(NU dpdv biologic).Na spune și tu Redsky,ce pot io alege?
    Așa stând lucrurile mă mulțumesc și eu cu felia de prăjitură alocată și mă străduiesc s-o savurez până la ultima firmitură!!!
    Și până una alta săptămâna care va începe imediat să ne fie pozitivă,plăcută și fără neprevăzute!

    • ce urare frumoasa, se-cret! asa sa ne fie la toti!
      poti alege pe rand sa „nemuresti” cate un numar de ani la fiecare varsta enumerata, pana epuizezi tot ce ai fi vrut sa faci si din lipsa de timp sau alte motive n-ai apucat. doar ai a vea o vesnicie in fata 🙂

  4. As vrea sa fiu eterna in masura in care si cei dragi mie ar fi eterni! Cum asa ceva nu e posibil, incerc sa iau atitudine fata de modul in care viata mea isi croieste drum prin viata. Carpe diem!, ca dupa aia nu se stie ce urmeaza. Oricum, va fi viata si dupa noi… si cred ca la asta se refera nemurirea din titlu! 🙂

  5. Da, in mare am scris cam aceleasi lucruri, dar in mod diferit. In orice caz, ceea ce am retinut e ca iti doresti „sa pot imparti lucrurile placute cu altii”. Sper ca m-ai inclus si pe mine 😉

  6. Pingback: Provocarea -Nemurire « Cataratorii

  7. Pingback: nemurire « psipsina

  8. da, da… azi eşti la unison cu papa. 😀 dar nici eu nu aş vrea să trăiesc o viaţă fără de sfârşit. cred însă că ne câştigăm nemurirea prin ceea ce facem, prin pomul sădit, prin continuitatea vieţii în pruncii noştri, prin încercările noastre de a valoriza vieţile noastre.
    tema, deşi dificilă,cum spui, nu prea ţi-a dat de furcă… 😉

  9. cerul devine rosu la rasarit si la apus. cu asta ti-ai asigurat un loc in eternitate. acu’ dezvolta si tu ideea aia cu tanara si superba.

  10. Cu nemurirea mea e cam așa: doresc doar să întârzii îmbătrânirea, în măsura în care o pot face prin mijloacele naturale, nu apelând la chirurgia cosmetică sau alte bazaconii.
    Și totuși, într-un fel, cred că o dobândesc atâta timp cât am urmași, celule din celulele mele, care vor avea, la rândul lor, urmași, celule din celulele lor, care sunt din ale mele ș.a.m.d. Voi trăi atâta timp cât lanțul meu biologic va merge mai departe. În rest, nu mă interesează. 🙂
    O săptămână minunată îți doresc!

  11. ptiu, complicata problema… zic ca io as alege nemurire si pentru restul meu de gasca, altfel nu m-as baga. in rest, nu prea pot sa filosofez mult, desi mi-as dori, dar e asa de cald ca am doar ganduri triviale si imediate gen inghetata si un cocktail ceva… pfffff… si mai tre’ sa si muncesc oaresceuri… 🙂

  12. Pe când citeam aici, mi-am amintit de un film, văzut la vârsta adolescenţei: „celebrul” Nemuritorul – cu C. Lambert. Şi tare mai mă încântam (atunci) la ideea de a fi „nemuritor”. Numai că, pe parcursul timpului, eroul trecea exact prin problemele de care aminteai, el rămânând veşnic tânăr şi frumos, iar cei dragi îmbătrânind şi murind, spre …nefericirea lui…
    Are şi viaţa asta rostul ei. Oricât am visa noi la …altceva…

    • la el m-am gandit si eu cand am scris, era cam singur in ultima vreme in casuta aia mare!
      discutia asta e la fel de amuzanta ca si cea pe care o purtam cu un prieten care imi povestea ce ar face el cu banii, daca ar castiga suma maxima la loto. eu doar radeam, n-am putut niciodata intra in joc 😀

      • Faza cu loto este ca un drog! Am auzit atâţia oameni îmbătându-se cu vise despre câte ar face ei dacă ar câştiga la loto…N-au câştigat nimic! Au rămas cu iluziile, cu închipuirile deşarte…
        Cu nemurirea e altceva! Se poate împlini, chiar dacă nu aşa cum visăm prin prisma filmelor sau poveştilor. Să-ţi dăinuie amintirea în memoria urmaşilor….să-ţi rămână în urmă faptele măreţe…sufletul care merge la Dumnezeu, întru veşnicia Lui….

      • da, am realizat dupa ce am citit comentariile voastre, ca nemurirea poate fi perceputa si intr-un mod mai putin egoist, fata de cel in care am facut-o eu. ceea ce-mi intareste convingerea ca pot dobandi mai multe pareri asupra unei probleme, cand o expun aici 😉

  13. Pingback: nemurire « ECLIPSA DE MARTE

  14. Anca, ai vazut Man from Earth? E un film exceptional, desi tare mi-e teama ca la un moment dat s-ar putea sa te crispeze putin, avand in vedere ca esti credincioasa. Dar merita vazut, macar prin prisma a ceea ce poate insemna sa fii nemuritor. Ti-l recomand cu caldura!
    Eu nu m-as plictisi nici 10.000 de ani. Sunt atatea de vazut, de stiut si de citit incat nici atat n-ar ajunge. Daca vei vedea filmul, in caz ca nu l-ai vazut, precis ai sa-i faci o recenzie cum numai tu stii ! 🙂

    • mi-e cunoscuta denumirea, insa nu-mi amintesc nimic, se poate sa-l fi ratat. am sa-l caut, alexandra, multumesc de recomandare si de compliment 🙂
      esti singura care ai alta parere fata de nemurire si nu pot spune ca nu ai dreptate in ce ai spus!
      zi superba!

  15. Pingback: provocare la joacă « psipsina

Lasă un răspuns

