Clasificari amuzante referitoare la… stranut

Am remarcat adesea ca fiecare stranuta altfel, tinand cont sau nu, de efectul pe care-l creaza audientei si in functie de cat de bine insurubat se crede in societate.

Astfel distingem cateva categorii la prima aruncare de privire:

1. Stranutul mascului alfa– hotarat, cu putere si zgomot exagerat, insotit eventual si de o exclamatie- care-l identifica drept o persoana care nu se teme sa arate ce poate si considera ca e chiar benefic pentru ceilalti s-o faca, au doar de pierdut daca nu constientizeaza distanta mica la care se afla de un idol apreciat. Acum daca in procesul stropirii cu zgomot atrage si atentia catorva puicute care incep sa chicoteasca aruncandu-i ocheade galese, se cheama ca a nimerit tonul adecvat. Daca nu, operatia se repeta cat mai des si cu decibelii la un nivel superior.

2. Mimoza– delicat, ca o mata cuprinsa de un acces de alergie la polen, daca nu esti atent il ratezi sau nu-ti dai seama ce s-a auzit, s-a impiedicat, a sughitat sau… oricum nu conteaza a trecut!

3. Stranut de nesimtit– are avantajul ca-l vezi cand se pregateste s-o faca si ai timp sa te adapostesti, adica ar fi chiar indicat s-o faci! Altfel te va lovi vijelia si daca scapi cu toate hainele intregi in urma suflului nimicitor, simti ca faci gripa in secunda urmatoare, toti germenii invadandu-te cu viteza. Daca ti-a mai ramas un dram de luciditate te duci si-ti ineci amarul intr-un detz de whisky si astepti ziua urmatoare testandu-ti rezistenta organismului. Sfat: indeparteaza-te urgent de locul evenimentului, mai urmeaza si alte manifestari cel putin la fel de dezastruoase!

4. Stranutul simpatic spre amuzant– i-a venit si o „comite” fara ganduri ascunse, sunetele produse sunt simpatice spre ilare, rade si el si asistenta, totul a trecut, fara urmari, gestul fiind protejat corespunzator in batista, haina, mana, poala, gluga vecinului, poseta sau orice obiect prins in ultimul moment si infundat nasul in el eficient.

5. Stranutul omului gripat– repetat chinuitor, urmat de fornaituri zgomotoase si ochi lacrimosi. Asta saracul e compromis, toata lumea face cerc cu raza maxima in jurul lui si cu fiecare stranut, golul se largeste, daca e in tramvai are fericirea sa calatoreasca singur in tot vagonul. In ochii blanzi i se citeste suferinta, ii urezi sanatate si cobori la prima!

6. Stranutul mascat complet– pentru rusinosi, timizi, oameni care vor si trec mereu neobservati. Se tin de nas terorizati ca lumea din jur ar intoarce capul sa vada cine a indraznit sa stranute in public. Drept urmare nu conteaza ca simt ca le bubuie timpanele, in procesul limitarii zgomotului, important e sa nu se faca de ras in public. Pe astia de regula nu-i observa nimeni, doar li se pare lor sau isi doresc sa fie apreciati, insa lumea e prea absorbita de problemele personale pentru a pleca urechea la sensibilitatea altora.

Ma opresc aici, sa va las sa ma completati, cu variante intalnite sau cu prestatia proprie, dupa deviza: ” Spune-mi cum stranuti ca sa-ti spun cine esti!”

29 thoughts on “Clasificari amuzante referitoare la… stranut

  1. Aoleu, eu stranut zgomotos ca n-am ce-i face, dar nu nesimtit totusi, depinde si de locul in care ma aflu, mai incerc uneori sa si atenuez… Pfuuu, mare incurcatura 🙂

  2. Eu strănut literar! Adică, se aude clar: ”Hapciu!”
    Bărbatu-meu o face în salve, în fiecare dimineața, imediat după ce se scoală. Nu e indicat să-l oprești, că o ia de la capăt, să-și facă suma. 🙂

  3. Al meu stranuta Alfa, iar eu alergic. Seman cu tata, care stranuta de trei’j de ori, de obicei dimineata. Bine, pe mine ma apuca si in timpul sedintei, ceea ce starneste invidia colegilor, pentru ca eu am motivare serioasa ca sa parasesc sala.

  4. La mine e o combinatie intre vreo 3 tipuri de stranuturi prezentate de tine (da’ nu-ti spui care 🙂 ), insa trebuie sa mentionez ca tare bine ma simt dupa ce stranut, e ceva… eliberator, asa! :). Oricum, e de preferat o salva de stranuturi, decat una de sughituri.

    • stranutul e finit, sughitul e aproape de necontrolat. mi-ai dat idea pt un alt post de genul asta 😀
      bine ca nu-mi spui, ma lasi sa supozitionez curioasa de moarte!

  5. eu stranut cu personalitate si musai cu Hapciu! odata m’a dat afara profu’ de istorie, c-a crezut ca fac misto 😦 am iesit, ce era sa fac? si mi-a pus si absent. Un tampit. 😀

  6. pe mine ma sperie rau (stai asa sa imi revin, ca rad cu lacrimi la faza cu matza cuprinsa de polen, mi-am si imaginat, iti dai seama 😆 ) deci ma sperie rau cand vezi fo fata asa, mai delicata, sa zicem, care stranuta ca un tractorist, de tre sa te tii de masa ca altfel te ia corentu cu totu 😀 (azi nu scriem cu L, acu am venit de pe ogor, sunt lesine. pup la tine!)

  7. Şi eu strănut cu putere, dar am mare grijă să nu „pulverizez” pe nimeni. Drept pentru care, încă mai folosesc batiste textile, căci şerveţelele/batiste de hârtie, n-au nicio şansă dacă strănut în ele. Mi-a plăcut tare mult cum ai analizat tipurile de strănut. Adevărat că poţi să cunoşti omul şi după asta! 🙂

    • alex, era doar o gluma, ma gandesc ca oamenii mai au nevoie sa-si aminteasca sa rada in viata asta!
      oricum e bine de stiut ca ai grija de cei pe langa care stranuti 😀

    • cum ziceam mai sus, voiam sa va starnesc rasul nicidecum sa ma erijez eu in cunoscatoarea oamenilor. nu ma pricep si nici nu e treaba mea s-o fac. ma gandeam doar ca un zambet face bine oricui.

  8. Pingback: Orice cale îşi are povestea ei « Gabriela Elena

  9. Pingback: miercurea fara cuvinte-6 (Wordless Wednesday) « Rokssana's Blog

  10. Offf, adaugă şi strănutul de alergic, în salve de neoprit, de zeci de strănuturi explozive, provocate de puful de plop, ori de mirosul de chimicale… 😦
    Şi merci de vizită !

Lasă un răspuns

