Excursie la Bucuresti si concert Scorpions

Drumul a stat sub semnul ploii aproape in permanenta, lucru care ne-a umplut de ingrijorare stiind ca stadionul Arena e sub cerul liber. Spre bucuria noastra imensa cand ne-am apropiat de Bucuresti, a inceput sa se lumineze, iar cand am ajuns la locul concertului cerul era de un albastru frumos si soarele ne-a mangaiat nesperat de bland cu prezenta. Am beruit putin in asteptarea Scorpionilor si cand ne simteam mai bine, fix la ora programata au inceput sa cante. Punctualitate nemteasca adevarata! Concertul a fost pentru promovarea noului album”Sting in the tail” pe care spre rusinea mea, de admirator al trupei, nu-l stiam. O parte din piese sunt cam hard pentru gustul meu, insa baladele m-au dat pe spate! Au alternat cu succes piesele noi cu hit-uri ultra-cunoscute, bateristul a facut spectacol continuu, la un moment dat era in picioare pe tobe si vorbea de acolo, a fost dezbracat pe jumatate aratand cu mandrie tatuajele prezente peste tot si band bere cu sete, pe nerasuflate, lac de sudoare dupa efortul depus. Chitaristii s-au duelat in maiestrie, iar Klaus si-a depasit statura, putin inalta, prin prestanta vocala inconfundabila, nealterata de trecerea timpului.

Din pacate, distanta imensa fata de scena nu mi-a permis sa vad amanunte si singurele imagini mai clare au fost cele furnizate de panourile plasate la fix pentru cei ca noi, cu pozitionare astronomica. Multimea cantand la unison piese stiute de cand lumea, maini ca o padure aplaudand , voci cantand puternic impreuna cu Klaus, tineret mult, preponderent, dar si mai trecuti, ca mine, rockeri suparati in echipament de piele si oameni obisnuiti, adusi la un loc pentru audierea unei trupe care va ramane in istorie.

A fost primul meu concert de asemenea anvergura si din dorinta de a asimila si a vedea cat mai multe, nici n-am realizat cand s-a terminat. Dupa o ora jumate in care muzica a curs firesc, alaturi de montaje de imagini care se succedau pe ecrane si pe scena scaldata in reflectoare multicolore si fum, trupa surprinsa adesea pe fundalul cerului de vara in aplecare peste instrumentele pe care le faceau sa geama, sa strige, sa planga sentimente nedeslusite, a inceput manevrele de retragere. La aclamatiile multimii au mai cantat jumatate de ora, „Wind of change” si „Im still loving u” aducand strigate delirante, insa cum tot ce-i frumos se termina repede, au incheiat la 10 punct si… dusi au fost.

Ca impresie generala acum la rece, au facut un ceoncert bun, profesional, inceput si terminat exact la fix, dupa program nemtesc. Fara sentimentalisme, fara rabat la calitate, dar si fara alte artificii, gen hai sa mai cantam jumate de ora, ca si asa suntem aici si o facem de placere! Nu contest ca e greu sa canti 2 ore continuu, desi s-au rotit si in timp ce unul sau doi faceau solo-uri, ceilalti faceau pauza. Poate ca m-am invatat eu cu alt gen de compromisuri si as mai fi ascultat, ca tare bine imi pica! Putin si bun, cam asta a fost!

Ca organizare, au excelat in a ne controla pana la piele, retinand brichete sau bauturi, insa cand un grup din spatele nostru s-a facut praf si racneau de il acopereau pe Klaus care ne povestea una-alta, n-a aparut nimeni sa-i linisteasca pe turbulenti. Putin surprinzatoare a fost aparitia solistului cu un steag rosu-alb-verde si abia mai tarziu cu tricolorul nostru. N-am vrut sa supozitionez al cui era primul steag, ca al Germaniei nu era clar! Interesant modul de vanzare al bauturilor si al inghetatei pe niste cupoane, pe care le cumparai dintr-un alt loc, unul era de valoare de 5lei si apoi decideai unde sa stai la coada sa bei ceva.

Cu regret am plecat spre hotel Phoenicia- o surpriza placuta, un hotel cu proprietar arab, se pare destul de cunoscut si afara, cu servicii de 4 stele, muraturi speciale la micul dejun, de un roz incredibil si decoruri parca desprinse din 1001 de nopti. Am adormit leganata de acorduri de balada si visand ca pentru o seara sunt departe de lumea mea obisnuita. Drumul spre casa a fost monoton insotit de ploaia deja obisnuita,  dar cu amintiri frumoase pe acorduri cu mesaj inalt. Va las sa va delectati cu piesa care mi-a cucerit sufletul:

24 de gânduri despre „Excursie la Bucuresti si concert Scorpions

  1. Daca era vreun concert la care sa imi doresc sa merg era cu siguranta asta. O sa imi para rau ca nu am avut posibilitatea sa ajung. Dar viata e lunga, nu? :)))
    La Phoenicia am stat acum doi ani si am ramas cu aceeasi impresie.
    Salutari si numai bine!

  2. Pingback: cuvintele… « psipsina

  3. Ce frumos ai descris concertul! Eu nu am fost niciodata la un astfel de concert sa zicem si fiindca nu ascult asa multa muzica (cand eram in liceu ascultam si noaptea in casti dar de cand am copil am lasat-o mai moale ) si nu ma mai tenteaza.
    Am trait prin tine aceste sentimente frumoase fiindca Scorpions este o trupa legendara si-mi place

    • nici eu nu ascultam muzica pe cand era fiica-mea mica, nu prea mai aveam timp de mine. scorpionii erau de pe vremea facultatii mele si am tone de amintiri cu ei. a fost primul meu concert de asa anvergura, dar mi-a placut, sper sa mai apuc si altele 😉

  4. eu i-am văzut în concert pe cei de la Def Leppard, Whitesnake şi Iron Maiden şi să ştii, dacă asta te consolează cu ceva, că băieţii nu fac compromisuri precum trupele de pe la noi, adică nu le prea au cu biss-urile. 😀 nasol, ştiu, am trăit aceste regrete şi înţeleg perfect prin ce-ai trecut 🙂
    Mi-aş fi dorit tare mult s-ajung şi eu la concertul ăsta …. Mă bucur mult, mult pentru tine!! Să-ţi fie de bine, darling!
    Ştiu că-s logată cu buimacii, dar m-ai recunoscut, da? 😛 Georgiana mi-s! 😛

  5. Felicitari!
    Ti-ai implinit visul de a trai atmosfera unui concert Scorpions,acolo in mijlocul celor care ca si tine respirau muzica.
    Restul este drum.De la,pina la.
    Si acasa,retraiesti momente speciale de acolo.Tu in mijlocul lor,invaluita de muzica.

    • n-am apucat sa vorbesc cu nici unul, am ajuns tarziu, am concertat, hotel si plecat inapoi 🙂
      nu prea stiu ce sa zic, mai dezamagita as fi fost sa astept ore in sir si sa fie spectacolul slab.

Lasă un răspuns

