Deparazitare

 

Da, stiu ca v-ati gandit la pisica, insa deocamdata nu vorbesc despre ea, pana nu ma decid daca ramane sau pleaca, sa se aclimatizeze la altii. Deci ieri la prima ora a diminetii primesc doua mail-uri de la persoane care nu se omorasera cu firea sa ma contacteze in ultima jumatate de an. Ma felicit ce norocoasa sunt si chiar ma bucur sa citesc cateva randuri de la ei, pana vad ca imi multumeau pentru mail-ul primit. Un amic se referea politicos, dar razand pe sub mustati, la un medicament canadian de care nu are nevoie…inca si daca tot insist imi sugera sa-l testam impreuna. Hait! mi s-a parut suspect rau, pentru ca eu nu-i trimisesem nimic. In cursul zilei au mai sosit diverse mailuri de trimiteri ratate la adrese ale unor cunostinte care intre timp au fost dezactivate, iar o parte dintre prieteni au inceput sa ma intrebe ce le tot trimit adrese care nu se pot deschide.

Cam tarziu, m-am luminat si eu, agatasem o tinichea de coada, un virus scarbos care-si facea mendrele in mailul meu. Evident ca in naivitatea mea am considerat ca trimite o data la toata lumea, ma blagosloveste fiecare cu ce are la indemana si… episod incheiat. Se pare ca nu a fost asa, pe seara mi s-a raportat a doua sarja de trimiteri, moment in care panicata am intrat pe yahoo si am citit cum sa-mi dau primul ajutor: mi-am schimbat parola. Pana acum nu s-a mai plans nimeni, insa am constat urmatoarele:

– cam toata lumea a deschis mail-ul si a intrat pe adresa trimisa, desi nu era nici o specificatie din partea mea gen ” fii atent ce chestie tare am gasit!” sau ” uite ceva folositor!” sau ” uite adresa de care ti-am vorbit!”

– nimeni nu m-a intrebat ce mi-ai trimis?, sigur e pentru mine? si cu ce ocazie? eu fiind adeptul trimiterii cu rost a mailurilor si urand pps-urile motivationale si alte chestii de umplutura care circula bogat pe net.

-de acord ca suntem toti ocupati, dar daca tot suntem asa grabiti, se presupune ca nu deschidem tot felul de bazaconii trimise aiurea pa mail, cerem detalii!

-nu stim sa ne protejam si de aceea suntem atat de usor de pacalit, cu tot felul de virusi. Nu ca as fi eu desteapta, insa cand am primit pe mess o adresa de la un prieten de incredere (virusat si el, dar mult mai grav!) eram ocupata si n-aveam timp de deschis chestii aiurea, mai ales ca nu insistase ca-i ceva interesant. Am avut pur si simplu noroc ca nu l-am preluat, dar de atunci casc ochii mai bine!

-se poate depista usor ca nu-i in regula daca urmariti detaliile de la adresa care va trimite, uzual sunt date generale, care denota falsul.

In concluzie, ca sa nu mai pierdem timpul, ca tot vorbeam de graba: nu deschideti nici o adresa primita fara explicatii pe mail, indiferent cat de prieten va e expeditorul. Daca nu va puteti abtine, copiati adresa in browser si intrati de acolo. Va doresc sa va stea virusii departe, indiferent de ce natura sunt!

17 thoughts on “Deparazitare

  1. In trecut deschideam si eu la greu toate mailurile primite de la cunostinte, prieteni. Acum nu mai am nici timp, nici rabdare. Le sterg asa cum vin pe majoritatea… Eu apreciez mesajele cu continut, care mi se adreseaza personal, cele de timp forward ma agaseaza.
    E bine ca ai detectat problema si ai remediat-o!
    Zi buna!

  2. eu nu am primit nici un virus de la tine. Deci, nu am fost „norocoasa”. 🙂 Totusi sunt atenta cu mailurile pentru ca altfel ne-am include la capitolul „nici o zi fara virusi” 🙂

  3. Au inventat ăştia o grămadă de „puricioşi” de viruşi! Eu m-am trezit odată că nu mă pot deloga de pe Yahoo. Apărea un mesaj că…mai e cineva logat pe contul meu!!! Ceea ce mi se pare tare aiurea! Îmi fac o parolă cu 50 de caractere, de să n-o ţin minte nici eu! 😀 Vorba vine, dar mi se pare un obicei tâmpit să vrei să-ţi bagi nasul nepoftit prin „cămările” oamenilor. Iar cei care o fac, oare ce cred că mari „minuni” găsesc acolo? Curiozitate bolnavă…
    Red, dă-i cu Killtox, să moară toţi „viruşii”! 😀
    O zi bună!

  4. tocmai s-a intamplat asa cu mailul unei foste colege de munca, nu am mai vorbit cu ea de ani de zile :D, iete na, primesc mail cu un link. scartz, nu deschid, ca cine stie ce agat :). asa ca oameni buni nu dati click pe orice bazaconie…

Lasă un răspuns

