Pui cu sos alb si orez

Improvizatii din greu, pentru ca unele ingrediente am constatat pe parcurs ca-mi lipsesc si m-am incapatanat sa nu fac drumul pana la buticul din colt.

Asadar, am luat doua pulpite de pui dezghetate si le-am indepartat temeinic pielea si grasimile, apoi le-am taiat in doua. In tigaia cu nitel ulei le-am perpelit pana s-au rumenit bine, chiar le-am intepat cu furculita sa fiu sigura ca-s facute in interior. In timp ce se rumeneau, am pus o cana de orez si patru cani de apa la fiert, la foc mic,cu putintica sare, care au fost gata cam in 15minute- se vede cand infloreste orezul. Am scurs orezul, l-am limpezit cu apa rece si l-am pus de-o parte.

Am revenit la puisor care intre timp a capatat culoarea aurie dorita; drept urmare l-am scos pe-o farfurie si in uleiul ramas am calit la foc mic o jumatate dintr-o ceapa mare. Alaturi, intr-o farfurie am „dezlegat” o lingura de faina in lapte rece (era buna niste smantana dar mi-a furat-o cineva din frigider!) si cand s-a omogenizat, am rasturnat peste ceapa prajita. Am folosit cam jumatate de litru de lapte, cateva linguri amestecatura cu faina si restul, peste ceapa. Sosul s-a omogenizat imediat, am condimentat cu vegeta, sare, piper, doi catei de usturoi rasi si, la final, am adaugat carnita de pui, tragand un clocot micut si lasandu-le apoi sa se odihneasca.

Cea de-a doua jumatate din ceapa mare  am calit-o in putin ulei, am adaugat un morcov ras pe razatoarea mare, l-am calit si pe el o vreme pana si-a schimbat culoarea si apoi am adaugat treptat cam doua cani de apa pe masura ce scadea la fiert, pana s-au muiat ingredentele, moment in care am rasturnat orezul scurs, peste legume, am condimentat cu vegeta, piper, sare, nitel curry ca-mi place mie aroma in orez (dar nu prea mult ca-i da gust amar!) si am finalizat  garnitura.

Se poate servi cu patrunjel verde in sosul alb, iar in loc de lapte se poate utiliza, pentru mai multa savoare si stil, smantanica. Eu m-am declarat super-satisfacuta de ce a iesit, imi era tare dor sa gatesc ceva mai altfel, dar nu prea greu si care sa nu ma deshidrateze sau sa ma umple de spume in bucatarie. E o mancare semi-usoara, dar se poate manca in portii mici pentru cei care au probleme cu digestia sau kilogramele. Pofta buna!

22 de gânduri despre „Pui cu sos alb si orez

  1. Pohtă bună! Cred că a ieşit grozav puiul! Mmmm!
    Cu toate sfaturile nutriţioniştilor, eu dacă nu mănânc pieliţa rumenită a puiului, parcă n-am mâncat nimic! Aş mânca-o pe toată singur! Buflea-mâncăciosul, ce să-i faci!

  2. Mmm, ce reteta faina! Eu nu stiam sa fac orezul decat pilaf, calit pe aragaz un pic si apoi „stins” ce zeama de supa, si fiert inabusit apoi, la foc mic. Cu carnea fiarta. Dar reteta ta suna savuros, trebuie s-o incerc si eu in curand! Si cred ca ar merge si cateva ciupercute pe-acolo, asa de decor… 🙂

    • da,da reteta initiala folosea si ciupercute, insa eu nu am avut in momentul ala si am aburit orezul fara. adevarul e ca si eu m-a plictisit de modul traditional de gatit si orice artificiu care ma provoaca, aduce un plus de savoare si o provocare: ia sa vad mie cum mi-ar iesi treaba asta…

Lasă un răspuns

