Duzina de cuvinte: Senectute(XIV)

Mereu cand ii privesc ochii de un albastru care ar trebui tinut secret, pentru ca poate deveni ca o obsesie, insinuandu-se lent, adanc, ca o boala placuta dar letala, alunec in trecut, iar melodia ritmata de tango patimas ma poarta departe. Adoram  rochia  de un rosu viu, primita in dar de ziua mea, ca scuza pentru venirea lui tarzie in noapte, un mesager de pace care cu greu isi indeplinea rolul. Obosisem sa-l insotesc interminabil in noptile lungi in care fumul dens se asternea in straturi, iar oboseala si alcoolul lor ma doborau, simtind atmosfera ca o marmelada lipicioasa, bolnava, din care voiam sa scap dar eram ademenita prin diverse tentatii, inapoi. O portiune din parc parea defrisat in urma raliurilor ce le faceau dupa ce nivelul de alcool devenea suficient pentru a adormi temerile si curajul specific doar unui tanar imberb si fara prea multa minte, ii arunca in curse infernale al caror final plutea necunoscut si incert int-un echilibru fragil intre viata si moarte.

Lovitura usoara de creion in pupitrul tandru lipit de fereastra umbrita, m-a smuls brutal din visare. Mi-am privit absent prietenii cum isi pozitionau pietrele pe tabla de rummy, imediat sub tabloul care infatisa un calcan turtit, in culoarea nisipului, inotand infinit intr-o mare transparenta, probabil calda si la o adancime unde toate sunt departe, exact ca si intamplarile trecutului acum.

Un dor inexplicabil m-a facut sa ma apropii de stapanul ochilor azurii si sa-i pun mana pe umar in dorinta de a-l simti discret aproape. Mi-a luat mana si a adulmecat mirosul de sapun fin pe care mi-l facuse cadou cu o seara inainte, punandu-ma sa ghicesc de nenumarate ori originea mirosului, lucru pe care l-am incercat fara succes. Rochia visinie imi staruia in amintire si usor am reinceput sa derulez de unde ma intrerupsesem cu cateva clipe inainte. Imi aminteam fosnetul discret, atingerea fina a materialului, pantofii cu toc ametitor de inalt pe care baletam ca intotdeauna cu talent si colierul cu picaturi ca de gheata neagra incastrate fin in alveole aurii. Momentul in care am aparut in varful treptelor m-a facut sa ma simt ca o mica printesa, toti ochii ma disecau fara mila intrebadu-se ce a gasit la mine si cum m-am putut transforma intr-un timp atat de scurt din fiinta insignifianta ce fusesem, in femeia care atragea toate privirile. Poate tinuta, poate zambetul care masca toate trairile mele interioare, poate momentele in care eram doar noi si uitai sa incerci sa cuceresti lumea, sa le arati la toti ca nimeni nu-i atat de bun ca tine.

O alta miscare, o prindere de mana si valul amintirilor dispare din nou, iar vocile oamenilor atat de dragi ma seduc, lasand trecutul sa se odihneasca o vreme…

Textul face parte din Provocarile de sambata pe tema de cuvinte data de Psi. Texte asemanatoare gasiti si la:

http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2011/08/20/duzina-de-cuvinte-2/#comment-2835

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2011/08/19/duzina-de-cuvinte-2/#comment-11238

http://anaveronica.wordpress.com/2011/08/20/inceput-de-poveste-al-douazeci-si-cincilea-episod-din-elucubratia-cu-12-zombi-si-12-cuvinte-impuse/#comment-3674

http://scorpio72.wordpress.com/2011/08/20/duzina-de-cuvinte-plictis/#comment-4439

http://divers.toateblogurile.ro/2011/08/duzina-de-cuvinte-gand-hoinar/comment-page-1/#comment-636

28 de gânduri despre „Duzina de cuvinte: Senectute(XIV)

  1. Pingback: DUZINA DE CUVINTE « Dictatura justitiei

  2. Pingback: Duzina de cuvinte « Tiberiuorasanu's Blog

  3. Pingback: Început de poveste (al douăzeci şi cincilea episod din elucubraţia cu 12 zombi şi 12 cuvinte impuse) | VERONICISME

  4. Pingback: Duzina de cuvinte-Plictis. « Cataratorii

  5. hmmm… miezos și extrem de cald acest episod de senectute… parcă și văd rochia, roșie ca vinul, foșnind sub apăsarea ochilor albaștri, prea albaștri și tot caut o muzică potrivită în gând.
    te-am citit de câteva ori! 😳
    și nu știu dacă se potrivește, dar îți dăruiesc un tango drag mie:
    http://www.youtube.com/watch?v=_9lfdx-h6u0

  6. Pingback: ssssst…. duzina! « psipsina

  7. Magie curată cu aceste două cuvinte „dor” şi „marmeladă”. Tot la amintiri te-au trimis şi pe tine, văz. 🙂

    Foarte frumos textul! Îmi place, mult, mult, mult, mult, mult!
    Şi-mi sugerează o milonga; şi mi-am adus aminte de Borges; şi de Cortazar.

    Borges despre MILONGA

    Cît priveşte muzica, tangoul nu este, cum se crede, sunetul natural al mahalalelor; a fost numai al bordelurilor. Creaţia cu adevărat reprezentativă este milonga. Versiunea ei curentă este un nesfîrşit salut, o ceremonioasă zămislire de vorbe goale, dar pline de plecăciuni, însoţite de sunetul grav al chitarei. Cîteodată povesteşte fără grabă întîmplări sîngeroase, încăierări desfăşurate portivit ritualului, morţi survenite după cutezătoare şi nesfîrşite provocări; alteori simulează tema destinului. Atmosfera şi subiectele sunt foarte variate; ceea ce nu variază este intonaţia cîntăreţului, ascuţită ca un scopit, tărăgănată, cu precipitări de iritare, niciodată cu strigături, ceva între conversaţie şi cîntec. Tangoul se află în timp, în ofensele şi adversităţile timpului; monotonia aparentă a milongei aparţine eternităţii. Milonga este una dintre marile modalităţi de conversaţie ale Buenos Aires-ului…

    • interesanta istorie ai prezentat, tiberiu, si-ti multumesc pt ca pt mine tangoul e un complet mister. mi s-a parut prea teatral ani de zile si i-am descoperit farmecul de curand. ai dreptate, trebuie sa-l intelegi ca sa-mi placa, sa distingi duelul prin dans cuprinzand sentimente, pasiune, dragoste si ura, dorinta si respingere. foarte frumoasa prezentarea ta.
      piesa pusa de tine e o alta varianta a celei prezentate de mine mai sus, frumos tare!

  8. Pingback: Duzina de cuvinte (4) Sweet Old Memories « BLOG D'AGATHA

  9. Pingback: SCRISOARE DE IUBIRE duzina de cuvinte « pisicaru

Lasă un răspuns

