Duzina de cuvinte: Senectute(XV)

Se spune ca urasti cu aceeasi putere cu care iubesti! Eu nu prea stiu sa urasc, n-am fost buna niciodata la asta, am scos omul care mi-a gresit din viata mea si a incetat sa mai existe. Atat. Iar cand iubesc, o fac cu tot sufletul, oferind adesea unor maini neindemanatice o existenta fragila, tocmai buna de faramitat. E ciudat ca privind acum retrospectiv la barbatii care mi-au trecut prin viata, ca intr-o vraja greu de inteles am ajuns la final tot la primul, la cel care m-a pretuit cel mai putin si care a facut cele mai mici eforturi de a ma cuceri. I-am privit mana absenta cum tinea cireasa de codita arcuita, rotind-o usor dintr-o parte in alta, lumina aurie alunecand lin pe suprafata lucioasa fara defecte, conferindu-i in anumite unghiuri, o culoare visinie inchis aproape neagra.

Fereastra larga imi oferea un refugiu prin care gandurile se inghesuiau grabite sa prinda un loc sa erupa afara. Alungand pentru o clipa ghemul complicat de dorinte, impliniri si dezamagini, am zarit un om saracacios imbracat, cu palton prea lung pentru el, venit sa hraneasca porumbeii. Parea macinat de boala fara nume a batranetii, mergea adus usor de spate, iar in mana ducea o traista mai mult goala, tesuta ca la tara, cu fire mitoase, din  lana rosie amestecata cu negru si alb. S-a oprit pe platoul unde apareau mereu porumbeii, a scos o mana de malai din traista si a imprastiat-o. Praful fin in culoare de galbenus a plutit cateva clipe si s-a asternut lin pe pamant. Omul a rotit capul in dreapta si-n stanga, insa zburatoarele intarziau sa apara. A clatinat din cap cu tristete si cu mersul lui suferind, s-a indepartat garbovit  tarandu-si picioarele. In urma lui o cioara aparuta la secunda oportuna, a planat scurt si s-a infipt in praful fin care abia se mai zarea, intrecandu-se cu vantul care imprastia neglijent pulberea delicata.

O durere surda ca o arsura imi incetosa privirea pentru o clipa. Am intins mana spre tubul cu aspirina, am desfacut lent o pastila, incercand sa urmaresc mai departe omul din ce in ce mai mic si cioara care topaia grabita savurand dejunul nesperat. Am pus aspirina sa se dizolve intr-un pahar cu apa tonica si mi-am ridicat privirea deasupra coroanelor bogate ale nucilor si castanilor, care cresteau in simbioza perfecta in preajma aleilor parcului, odihnind privirea cu verdele intens al frunzisului. Pe nesimtite gandurile mi-au fugit inapoi la seara aceea cand am acceptat invitatia la masa a colegului care imi contestase cu umor calitatile culinare, dar golise farfuria. Imi  promisese ca-mi va da lectii de gatit, iar eu ma saturasem de dialogurile interminabile cu mine….

Textul face parte din Provocarile lansate de Psi sambata. Au mai raspuns provocarii:

http://pisica07.wordpress.com/2011/09/03/duzina-de-cuvinte-te-iubesc/#comment-5801

http://divers.toateblogurile.ro/2011/08/duzina-de-cuvinte-ramas-bun/comment-page-1/#comment-872

http://anaveronica.wordpress.com/2011/09/03/intoarcerea-vrajitorului-%E2%80%93-2-poveste-cu-12-cuvinte-impuse-inclusa-in-al-douazeci-si-saptelea-episod-din-elucubratia-cu-12-zombi/#comment-3853

http://rokssana.wordpress.com/2011/09/03/duzina-de-cuvinte-2-a-bate-campii-cu-gratie/#comment-8540

http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2011/09/03/duzina-de-cuvinte-5/#comment-3185

32 de gânduri despre „Duzina de cuvinte: Senectute(XV)

  1. Pingback: duzina de cuvinte- te iubesc « psipsina

  2. Pingback: Întoarcerea Vrăjitorului – 2 (poveste cu 12 cuvinte impuse înclusă în al douăzeci şi şaptelea episod din elucubraţia cu 12 zombi) | VERONICISME

  3. Pingback: duzina de cuvinte 2 – a bate campii cu gratie | Rokssana's Blog

  4. Pingback: PASARE DE COMPANIE duzina de cuinte « pisicaru

  5. Pingback: Joaca de-a duzina de cuvinte « Tiberiuorasanu's Blog

  6. Pingback: DUZINA DE CUVINTE « Dictatura justitiei

  7. Pingback: cutia cu maimute » Blog Archive » Duzina de cuvinte- Ramas bun

  8. Facem ce facem şi ne întoarcem tot la bărbaţi ! Asta e viaţa ! Şi ei tot la femei…

    Off topic. Blogul meu “Noua abordare a lecturii” a primit căsuţă nouă, hăinuţe noi şi un nume nou. Te invit cu drag la inaugurare, pe http://zinnaida.ro/ , la Zinnaida’s ART Club ! Dacă-ţi place, te rog schimbă sau adaugă în blogroll. Mulţumesc !

    • se mai intampla, e greu sa stergi complet tot ce-i rau 🙂
      nu esti defecta, sa urasti inseamna sa te corodezi singura continuu alimentand un sentiment care poate nici macar nu-i e cunoscut celui pe care-l urasti. iar razbunarea… e o victorie de moment, nu rezolva nimic si necesita prea multa energie, pe care o poti canaliza pt un scop nobil…

  9. Pingback: Duzina de cuvinte (6) – Adio, pică frunza… « BLOG D'AGATHA

  10. Pingback: timp muzical | freestyler

  11. Pingback: duzina de cuvinte- te iubesc

Lasă un răspuns

