Cand e cazul sa tii un secret?

E unanim cunoscuta situatia in care sotul prietenei se plimba strans lipit de o blonda apetisanta, careia ii face avansuri clare, care nu e verisoara de la Constanta (desi ma indoiesc ca i-ar controla aleia amigdalele cu atata meticulozitate!), nu e nepoata dinspre mama (desi dupa varsta si comportament te-ai putea gandi ca o educa in mod instructiv sa faca fata… sau spate cu succes greutatilor vietii!) si nici sora-sa fugita de cativa ani afara din tara si reintoarsa miraculos cu jde ani mai tanara. Efuziunea sentimentala nu e caracteristica manifestarilor fata de rude… iar pe sotie o cunosti- nici o sansa ca peste noapte sa se fi schimbat radical!

Asadar, intr-un asemenea caz cum procedezi? Atitudinea cea mai comuna este sa te faci ca nu i-ai observat, chiar daca mancati la mese alaturate, vizionati acelasi film si va intalniti frontal, moment in care iti dispare orice indoiala: stii cu siguranta ca e el! De cate ori te intalnesti cu prietena incerci sa nu comentezi relatia fericita pe care ea o declara cu toate cuvintele din dotare ori descrie cu lux de amanunte concediul delicios de romantic pe care l-a petrecut cu sotul. Sau in cazul nefericit sa-i deschizi ochii amaratei sa nu-si mai faca procese de constiinta cum sa se poarte mai bine sa-i intre in voie consortului- o face deja alta mai bine, mai nou, mai elevat! Este clar ca dupa prima surprindere a infidelitatii si in momentul in care tu nu deschizi discutia, sotul se simte protejat, stie clar ca il vei acoperi, tu , impreuna cu alti prieteni si cunostinte, care fac un fel de pact tacit ascunzandu-i sotiei relatia ilicita si sperand ca lucrurile se vor rezolva de la sine. Ce faci insa daca nu se rezolva nimic, dimpotriva, iti vezi prietena la care tii mai mult decat la specimenul mai sus amintit, din ce in ce mai cazuta si cautand cu disperare motivul pentru care simte cum casnicia ii aluneca printre degete? Stai in continuare tacut, stiind ca ai putea sa-i oferi un indiciu? Sau gandesti ca oricum, ar trebui sa-si foloseasca creierul si sa realizeze ca se poate intampla oricui sa fie inselat, si da! in acest caz „oricui” e ea? Cand si cat timp poti si e corect sa stai de-o parte?

Am intalnit oameni care au aflat dupa divort ca prietenii cei mai buni stiau de escapadele jumatatii si nu le-au spus. Au incercat sa inteleaga, dar intr-un colt al sufletului s-au simtit tradati, gandind ca daca ar fi stiut din timp si-ar fi folosit viata mai bine, avand toate datele problemei in mana. Cu totii gandim ca daca e totusi o ratacire de moment si omul se intoarce fericit in sanul familiei, care ar fi rostul unei iluminari care nu foloseste nimanui?

Fiecare familie are specificul ei, cu vicii tolerate, cu greseli ignorate intentionat, cu infidelitati sau fara. Cum procedezi, te incadrezi in turma si taci lasandu-i sa se descurce sau versi tot ce stii, fara a tine parte nimanui? Exista corect si incorect? Sunt reguli care se aplica in orice caz sau situatii disperate care necesita masuri deosebite? Primeaza omenia sau discretia?

49 thoughts on “Cand e cazul sa tii un secret?

  1. Pingback: noche bach | freestyler

  2. Si cum ar fi sa-i spui omului in fata „du-te dom’le acasa,ca te-asteapta sotia,cu mincarea inca calda?”
    De fata cu „dinsa”?
    Si-atunci nu s-ar mai simti protejat.

  3. Depinde mult de situație și de persoanele implicate în ea.
    Cred că prima greșeală este când te prefaci că nu-l vezi pe adulterin. Eu l-aș privi în ochi, l-aș saluta și l-aș întreba ce îi face familia, insistând asupra soției. Abia de aici încolo îți dai seama în ce direcție s-o iei.

  4. ioooi, red, ce temă ai astăzi! ce aş face eu? e complicat de spus. totul ţine şi de situaţie, de cât de apropiată sunt de persoanele respective, dar dacă mi-ar fi cineva la care ţin, aş încerca în primul rând să atrag discret atenţia celui văzut (care poate fi el sau ea, de ce nu şi ea?), să ştie că nu are în mine un aliat tacit. dar în majoritatea cazurilor prefer să nu mă bag. şi refuz să cred că celălalt, cel care „nu ştie” chiar nu îşi vede greşelile, chiar nu simte semnele. pentru că într-o trădare vina este a amândurora…
    eu aşa cred.

    • de obicei simti ca e ceva in neregula, realizezi ca esti pe o panta descendenta si rapida… dar nu indraznesti sa te gandesti ca ai fost deja inlocuit si de acolo ti se trage! speri infinit ca nu esti tu ala caruia i se intampla telenovela si-ti gasesti si argumente. la faza asta ti-ar pica bine un prieten adevarat care sa-ti deschida ochii… sa vezi chiar daca nu vrei!

      • da, pică bine un prieten. dar întreb: poţi accepta ca celălalt să îţi spună cu toată sinceritatea că şi tu ai greşit, că din neatenţie, din oboseală, din multe alte motive şi tu ai partea ta de vină că celălalt s-a dus în altă parte? poţi privi marginea de prăpastie cu limpezime atunci când de fapt refuzi să faci asta?
        uneori tocmai aceste mari gesturi de prietenie distrug relaţii şi de aici tăcerea… bandaj inutil, ineficient peste o rană pe care celălalt nu vrea să o ştie.

      • acum privind prin prisma experientei si afara din problema pot zice ca pot. cred ca e un mare prieten cel care iti poate spune asta, iar tu un mare om daca stii sa folosesti informatia, fara sa ucizi mesagerul.
        insa, suntem doar oameni, de la caz la caz mai gresim… in lumea asta in care fiecare incearca sa-si bage nasul in treaba celuilalt e ciudat cat de discreti devenim cand ar fi cazul sa luam o atitudine.
        relatiile umane sunt o continua enigma pt mine.

  5. Pingback: provocarea « psipsina

  6. Redsky..de obicei prietenul care e bine intentionat…sfarseste prin a pleca din acea prietenie,daca incercand sa deschida ochii tipei sotii,pica rau de tot,pentru ca sotul stie sa o invarta atat de bine incat ea sa creada ca esti destul de invidios(invidioasa) pe casnicia lor….
    Daca tipa este destul de desteapta,pusa in garda va reusi singura sa se dumireasca ,,palpabil” si nu pe vorbe si zvonuri.
    Daca mi-ar fi prieteni amandoi,l-as lua deoparte pe sot si l-as avertiza ca este cazul sa spuna el ceva,ca sa nu spun eu.
    Ambele variante au fost testate si am ajuns la concluzia ca cel mai bine este sa iti vezi de treaba.
    Pana la urma in orice relatie sau casnicie,nu ai cum sa fii atat de orb incat sa nu vezi anumite schimbari la celalalt in asa fel incat sa nu incepi sa iti pui niste intrebari…

    • cum ai zis si daca spui, cel inselat va da crezare mai degraba jumatatii lui, decat tie celui din afara, care din diferite motive poti fi suspectat ca fabulezi sau interpretezi eronat adevarul. cum ramane cu cinstea si corectitudinea insa? daca am sta mereu de-o parte si toti ar face ce-i mai rau la adapostul discretiei noastre a tuturor?

  7. Dar poate ne spune domnul Casa , ce faci in situatia in care sotul prietenei dupa ce ca are o amanta de care stii, se mai da si la tine, ca doar…deh!…incercarea moarte n-are! Am fost in aceasta situatie si crede-ma ca nu am putut sa spun nimic! Dar nici cand ma uitam in ochii prietenei, stiind ca acopar asa ceva, imi venea sa intru in pamant! Asa ca am ales sa ma retrag din viata ei!

    • pana ne raspunde domnul solicitat de tine, am sa-ti raspund eu, daca tot te-ai retras din viata ei, de ce nu i-ai spus? omul era defect clar, merita un dus, iar prietena o mana de ajutor sa stie ce tine la casa!

  8. infidelii care au aventuri nu doresc sa divorteze.foarte putine sunt cazurile in care ei parasesc o casnicie ca sa inceapa alta. e o aventura si atat! isi confirma ca au inca succes, ca inca pot cuceri pe cineva si cam atat..se bucura de-o clipa furata. nu se duc cu alta muiere pentru ca e mai frumoasa,mai inteligenta,mai laptoasa sau mai devreme acasa.nu. e doar alta. femeia care isi lauda cu orice prilej casnicia ori e proasta si nu stie ,ori stie si tace .depinde ce interese au, daca au proprietati,copii,chestii de impartit….de multe ori,femeia stie,tace si accepta pentru ca ,in mintea ei ,nu are alta solutie…e teama de gura lumii , ar vrea sa pastreze aparentele pentru copii…motive si motive ,care sunt doar ale lor …daca ai vazut , e bine sa saluti si sa -l lasi sa inteleaga clar ca ai vazut…el oricum a aburit-o pe amanta ca nevasta-sa e …ma rog,cred ca fiecare are placa pregatita…asa ca si daca-l intrebi de nevasta el se descurca in fata amantei .daca ii spui nevestei ca l-ai vazut ,s-ar putea sa te urasca pe veci ca ai deconspirat minciuna din minunata ei casnicie.cred ca nu exista o regula care sa-ti spuna ce sa faci in situatia asta. ar trebui sa-i cunosti foarte bine si apoi sa reactionezi. poate o discutie sincera cu el,te-ar lamuri ca e doar o aventura si ca doreste sa-si pastreze casnicia si atunci n-are sens sa-i mai spui ei .e complicat 🙂 ma mai gandesc….

    • dupa discutia cu el, devii partizana lui fara sa vrei, va gasi el o varianta sa te abureasca 🙂
      stii e genul ala de situatie in care orice faci tot iese prost. acum depinde doar care tabara o alegi!

  9. Mie mi s-a intamplat cu o prietena, cu care ne vizitam de 2-3 ori pe saptamana (si credeam ca o cunosc). Se face ca atunci cand am aflat ca sotul o insela i-am spus. Pe moment parea nervoasa. Am rugat-o sa nu ii spuna ca eu i-am spus ci sa il verifice mai bine, sa descopere singura, ca sa nu avem probleme intre noi si sa ne vizitam in continuare.
    Dupa 2 zile apare la usa cu sotul si copilul de-o palma in mana pusa pe scandal, ca sa ii zic eu in fata unde am vazut sau am auzit, ca sotul ei nu ar face asa ceva, ca how si ca bau. Am ramas socata si i-am spus ca nu vreau sa vb despre asta si o rog sa plece, am inchis usa, si a plecat. Nu vroiam sa intru in detalii, eram eu contra el si ea isterica.
    Nu am mai vb de atunci (asta a fost aproape de 1 an) dar dupa cateva luni el a plecat din tara si a lasat-o singura cu copilul aici (acum stiu din surse ca munceste de dimineata pana seara si de copil au grija bunicii ).
    Concluzie: el bou, ea proasta (oricum s-au despartit si a stricat si prietenia dintre noi), eu …. am ramas cu constiinta impacata ca i-am spus! oricum nu m-as fi putut duce la ea in continuare stiind ca ii ascund asa ceva …..

    Daca i s-ar intampla unei alte prietene ceva de genul, i-as spune din nou, fiindca nu pot sa ascund ceva atat de mare unei persoane la care tin, doar daca in timp imi zice sau reiese din discutii ca daca il prind pe sotul/prietenul ei cu alta ea prefera sa nu afle …. atunci as tacea

    • exact asa gandesc si eu, stiu ca nu-i bine sa te bagi in treburi din astea… dar nici n-as putea s-o vad suferind si sa tac, ascunzandu-i ce stiu.
      ca un exemplu contrar celui povestit de tine: eram in vizita la niste prieteni si am nimerit prost: el era la munca de noapte si ea, sotia singura acasa. ne-am intins la povesti. pe la 10seara suna la usa. ea inchide precaut usa de la hol, susoteste ceva la usa, vine inapoi: administratorul! eu n-am bagat de seama, era sambata am mai lungit-o vreo ora, timp in care, iar a sunat cineva la usa. ea pleaca, iar susoteli. intr-un final plecam si noi acasa, in fata blocului mai sa ne izbim de unul, la care sotul meu zice „iaca administratorul!” eu, nedumerita cer lamuriri. el razand imi zice: „doar nu crezi ca administratorul vine la 10seara, daca mai stateam mult ingheta asta afara!”
      am ras tot drumul pana acasa, dar daca el n-ar fi zis, nu m-as fi gandit. au divortat dupa vreun an, dar lui nu i-am zis niciodata, nu mai avea rost sa torn sare pe rana; ei insa i-am zis de mai multe ori ca e rau ce face…

      • Din pacate asta e, nepotrivire de carcater si slabiciune din partea oamenilor (de ambele sexe ) de as-i spune in fata problemele si a gasi solutii in cuplu, pentru a nu se ajunge la asa ceva 😦
        Din pacate chiar si intre noi mai avem probleme de comunicare …. si de cand cu saracia devenim tot mai rai si egoisti incat poate nici nu mai vrem sa incercam sa luptam …

      • la ce sa gasesti solutii si sa te chinui cu implementarea lor, cand e mai simplu sa incepi o alta relatie, unde e totul roz, fara raspunderi si probleme? toata lumea ia mereu ce-i mai usor, din pacate!

    • mi-e greu sa judec din afara, insa nu stiu de ce am senzatia ca o prietenie adevarata nu se termina asa. nu poti ura solul pt vestea adusa, daca spune adevarul nu e vina lui. eu i-as multumi ca mi-a spus!

  10. Nu stiu ce as face in situatia descrisa de tine.
    Dar daca o prietena mi-ar spune ca mi-a vazut barbatul cu alta, in nici un caz nu as rupe relatiile cu ea – prietena (cum vad ca s-a intamplat, citind comentariile)

  11. Grea problemă. De orice parte te-ai afla: „complice” sau victimă, este greu s-o scoţi la capăt fără supărarea cuiva. Poate aş alege o cale mai puţin directă, dar aş încerca să-i aduc la cunoştinţă cumva sau să afle într-un fel adevărul. E tare rău să fii minţit de cei din jur, e groaznic să nu mai ai încredere în nimeni…

  12. red, eu iti pot spune ce am facut cand l-am vazut pe al meu cu o „ea”, de care aveam oaresce banuieli… eram cu sora mea prin Bucuresti, pe la Romana, la o masa la Everest si stand asa, sora-mea il vede pe al meu intrand in KFC cu o tipa… am asteptat putin, sa vedem daca iese, apoi am mers in KFC, i-am vazut la o masa si ne-am indreptat spre ei (ea ma cunostea)… au facut amandoi ochii mari, ei i-a scapat din mana bucata de pui, eu i-am zambit apoi m-am intors cu privirea catre al meu si i-am zis ca: cumnata-sa l-a vazut intrand acolo si ar fi vrut sa schimbe cateva vorbe cu el, ca nu s-au vazut de multi ani, dar vazand ca este ocupat o sa plecam sa-i lasam sa-si termine mancarea :)… asta se intampla in urma cu 5 ani… suntem inca impreuna 🙂
    in calitate de prietena, ca sa-i deschid ochii prieteni mele, stiind ca sotul ei o inseala, dar neputand sa-i spun verde in fata, am sunat-o intr-o zi si am invitat-o la o cafea, mergand exact in locul unde vazusem pe sotul ei intrand cu respectiva iubita… asa ca din intamplare, sa vada ea realitatea, pentru ca incercasem sa-i spun intr-un alt fel, adica: „toti barbatii fac asta”, iar ea ar fi bagat mana in foc pentru al ei, ca nu face 🙂

  13. dupa ani de zile, adica anul trecut (cand al meu a avut cateva luni de sinceritate, pentru ca trebuia sa ajungem la o clinica la Viena, cu o problema de-a lui si nu stia cat de grava este), mi-a zis ca asta apreciaza la mine, ca desi am stiut tot timpul de escapadele lui , doar i-am spus ca stiu ce, unde si cu cine a fost, nu am facut scandal pentru asta… am o vorba: ” mai bine curvar decat betiv… curvarul se potoleste cu inaintarea in varsta, betivu in schimb evolueaza”… din doua rele o aleg pe-aia mai mai buna… al meu nu bea nici macar o bere 🙂

    • ma bucur ca ai atitudinea aceasta pozitiva, este ceea ce te face sa mergi inainte si sa treci peste orice greutati!
      bun punct de vedere, iar comparatia dintre cele doua vicii, interesanta 😉

    • simte, dar motivele si oamenii sunt atat de diversi si e atat de greu sa te gandesti la ce-i mai rau…
      soacra-mea spunea ca mai bine sa se intample de ce se teme sotia, decat mama. sotia zice: precis intarize ca-i la curve sau bea cu betivii lui! mama gandeste: saracul daca o fi patit ceva rau. nu se simte bine si-i cazut pe undeva?

  14. Eu una m-as teme ca, dimpotriva, prietena respectiva sa se supere ca m-am amestecat in viata ei. Putini pot sa nu te urasca dupa ce le faci o astfel de dezvaluire despre… sot… Cat de tare sa fii?… Poate fi picatura care sa umple paharul. Si daca pe urma isi face rau, pleaca de-acasa de suparare si nu mai vine, pateste ceva… Dar ai dreptagte, situatiile sunt diverse, oamenii si ei sunt diversi si au reactii de tot felul… De la caz la caz… fiecare stie mai bine cum simte sa procedeze.
    Nu-mi place cum suna ce-ti zicea soacra ta…

  15. nu as face asta niciodata….as ramane fara prieteni! :-)…adica daca as spune ce stiu ar divorta toti…si oricum poti sa dai cu bata in balta…stiu cupluri care stiu unul despre altul si din considerente enumerate pe parcursul postarilor stau impreuna…la ce i-ar folosi unuia sau altuia sa-i spun?

  16. ” timpul le rezolva pe toate” e un gand sanatos!….ma pun eu in locul celuilalt….daca nu as sti si mi s-ar spune e posibil sa nu imi convina caci din momentul in care aflu ( si nici macar nu banuiam) stiu ca am de luat o hotarare si probabil nu ar fi usor sau nu imi convine ( ceva de genul prefer sa traiesc in prostia mea)…daca mi s-ar spune dar as sti deja nu ar avea importanta…am trecut prin toate situatiile…sentimentul de gelozie si posesiune e cel mai distructiv…si pentru ca sunt un spirit liber iubirea pentru mine are alte dimensiuni….dincolo de „infidelitate”…adevarul e cel mai bun secret….

  17. Pingback: noche bach | DAP

Lasă un răspuns

