Preschimbare permis auto

Da, stiu ca nu conduc, insa daca tot m-am muncit ceva sa iau examenul ala, m-am gandit sa-mi reinnoiesc totusi permisul de conducere, ca nu se stie niciodata cand imi doneaza o ruda avuta o masina tocmai buna de condus…

Asadar ma inarmez cu rabdare, incerc sa-mi sugrum sila care ma apuca ori de cate ori trebuie sa solicit ceva autoritatilor, chiar daca e dreptul meu si plec plina de „voie buna” spre o agentie CEC unde sa platesc taxa necesara. Am ajuns inainte de 9 si usa s-a deschis exact la ora afisata, nici o secunda mai devreme! Taxa  nu este 50 lei cum citisem eu pe net, e 68 lei, dar ce mai conteaza la elanul care-l aveam? Cu chitanta in dinti, am pasit in Mall, pescuind din zbor locatia, dupa principiul „mergi unde merge toata lumea care are acte in mana”. Timid am luat pulsul miscarii, sa prind care-i mersul, de unde se ia formular si ce-mi mai trebuie pentru anevoioasa intreprindere. Un functionar foarte amabil mi-a indicat un birou la care surpriza!!! nu era nimeni. Am cautat din ochi coada, incredula si frecandu-ma cu sarg pe lentile. Am completat un formular simplu, balbaindu-ma de emotie la data nasterii, punand anul 2011, am adus-o cumva din condei si m-am prezentat iar la biroul respectiv, unde in-cre-di-bil!!! tot nu era coada! In nici 3 minute, o domnisoara tare simpatica mi-a luat actele, m-a pozat si eram deja pe usa afara. Ca bonus, permisul nou imi va parveni intr-o saptamana prin posta. Hmm, ce ziceti, pare de domeniul fantasticului, asa-i?

Pentru cei interesati, aveti grija sa nu va expire permisul (eu mai aveam vreo 6 zile), ca altfel trebuie sa va faceti din nou fisa medicala. Pentru fraieri ca mine: nu va trebuie adeverinta de la medicul de familie, cum ca sunteti apti sa conduceti, deci nu-i dati degeaba 10lei doctorului, nu e curios nimeni daca sunteti in stare. Daca ati ajuns pe picioarele dv pana la etajul 1 la Mall, nu va ciocniti de cele 3 birouri aflate inaintea celui care va trebuie si puteti purta o conversatie inteligibila cu functionara, e suficient!

In concluzie, exista si lucruri bune in tara asta,  acte care se rezolva fara nervi,  fara bataie de cap si doar in cateva minute, cu functionari amabili, dotati cu ce este nevoie la locul faptei, fara sa te plimbe aiurea de la unul la altul. Mda, eu inca ma mai mir desi pentru altii, probabil, e ceva normal!

42 de gânduri despre „Preschimbare permis auto

  1. SI eu m-am mirat, f eficienti si amabili sunt si cei din Bucuresti.
    Aceeasi senzatie de incredibil, se pare ca ne-am obisnuit cu anormalitatile de pe la noi si acum pare ireal ceea ce de fapt e normal

  2. Sint mai inclinat sa cred ca e o gluma sau ca asa ti-ai (ne-am) dori sa fie.
    Dar daca tu zici…
    Mai ca-mi vine sa-mi iau o zi libera,sa merg pina acolo -la voi,ca la noi nu cred sa fie fara coada-sa vad cu ochii mei.

  3. apropo de asta: acu citeva zile in fata mea pe strada o masina care mergea cu 30 la ora … hai poate 40 cind era liber-liber. La un moment dat o depasesc si evident ma uit la sofer. Fratele meu, cred ca avea vreo 80 de ani mosulica ala … Deci, pina la ce virsta mai ai voie sa conduci??

  4. Mersi că mi-ai adus aminte să verific data expirării permisului. Nu m-am mai uitat la el cam de multă vreme. Nici nu-mi place să-mi văd mutra aia zburlită. Când l-am făcut ultima oară, m-am tot aranjat eu într-o oglindă, să dau bine în poză, o şuviţă rebelă (am şi multe rău!) s-a ridicat semeaţă, tocmai când mă poza nenea cu aparatul, aşa că mi-a ieşit o poză pe cinste în permis! 😀
    O zi frumoasă, dragă Red!

  5. da…si eu am fost uimita! la mine sau miscat mai repede …mi-a ajuns permisul acasa in 3 zile! 🙂 acum ca ai permis nou …valabil si in uniunea europeana_:) .. noul model de permis cu steagul uniunii alea alea… iti zic, trebuie sa conduci…:) aaa si al meu era si expirat de vreun an si jumate….da eu am condus cu el expirat…(sory!!!!!)seara faina!

  6. lasa, draguta, ca am eu batai de cap cu BRD in Romania cat pentru o mie de permise de conducere of of of 😦 d-aia m-am decis sa scriu pe blog, ca nu mai pot!

Lasă un răspuns

