Duzina de cuvinte: Milostenie

Biroul meu are deschidere la strada si cum din cand in cand miluiesc  cate un cersetor, mi-am facut „abonati” care ma cauta periodic sa-i ajut cu cate un banut. Am trait mereu cu ideea ca daca cersesc sunt in nevoie, ii cantaresc putin cu privirea si-i omenesc cu sume mici, de-o paine. Ma feresc de cei prea intunecati la piele sau urmariti de vreun caine care arata de parca s-ar fi scaldat in zoaie(si stapanul si animalul!).

De dimineata am intarziat avand o treaba cu ceva acte. Ma grabeam putin sa ajung la munca, zarind totusi in fata mea una din „cunostintele cu abonament saptamanal”. Mergea  pe alee si m-am gandit sa-i dau banii, sa scap de mirosul uneori fetid care-l lasa in urma, dupa ce iese din magazin. Cara de data asta un rucsac plin cu vechituri  in spate, iar unul din picioare ii facea probleme dandu-i un mers rupt cumva din ritm. Bagajul greu pendula in salturi de-o parte si de alta a spatelui garbovit. Avea in mers un soi de abandonare, de liniste, de lipsa limitei de timp, cum au oamenii fara indatoriri si locatii obligatorii.

Cand aproape s-o ajung, a facut o curba subita la dreapta, intr-o curte, scotocind probabil in gunoaie. N-am vrut s-o urmaresc cu privirea, doar trecand am zarit in interior un peisaj ponosit, de imobil vechi, pe care nici macar lumina solara intrata bogat, prelinsa prin luminatorul acoperisului, nu reusea sa-i ascunda saracia si putina ingrijire. Am uitat de personajul desuet, mi-am amintit ca simtisem nevoia sa ma reculeg cateva minute scurte in biserica din apropiere. Am pasit in spatiul solemn, pe langa paznicul placid parand a fi imprumutat din severitatea locasului de cult, am multumit si m-am grabit spre serviciu. In apropierea biroului mi-am reintalnit „cunostinta” am salutat-o, vazand cu un oarecare discomfort ca s-a intors din drum, mergand in urma mea, spre a primi obolul. Mi-am scos portofelul penduland intre doua stari: sa dau cu inima buna sa bucur prin gestul meu si sa nu simt ca am o obligatie, care ma urmeaza ca un caine pana primeste donatia ca pe ceva obligatoriu.

E o zi prea frumoasa de septembrie cu un soare darnic, surprinzator si in care nu merita sa-mi stric buna dispozitie cu meditatii pe teme care conduc la concluzii triste. Bucuroasa ca durerea de cap m-a parasit in urma plimbarii prelungite, am ascuns aspirina care ma astepta pe masa, in poseta si mi-am preparat un ceai verde. De acum ziua se anunta suportabila!

Textul face parte din Duzina de cuvinte propusa si de asta data de Psi.

Important: Voi lipsi acest weekend, asa ca imi cer scuze celor care vor astepta ceva mai mult la moderare si comentatorilor pentru intarzierea raspunsurilor cuvenite. Promit ca imediat ce voi ajunge din nou in contact cu net-ul sa remediez situatia. Weekend placut tuturor!

39 de gânduri despre „Duzina de cuvinte: Milostenie

  1. Pingback: duzina de cuvinte- câinele de iasomie şi de umbră « psi-words

  2. Pingback: sîmbăta duzinei de cuvinte « Tiberiuorasanu's Blog

  3. Ai un suflet mare! Eşti miloasă cu aceşti amărâţi. Din păcate, sunt atât de mulţi escroci în „breaslă”, încât am devenit tare circumspect la capitolul „milostenie”. Este pe ziarul Gândul un top al milogilor din Bucureşti. Nici nu visăm noi ce venituri au unii! Afacere, nu glumă! 🙂
    Week-end plăcut!

  4. Pingback: Întoarcerea Vrăjitorului – 4 (poveste cu 12 cuvinte impuse inclusă în al douăzeci şi nouălea episod din elucubraţia cu 12 zombi) | VERONICISME

  5. Pingback: duzina de cuvinte 4 -vecini « Rokssana's Blog

  6. Pingback: Duzina de cuvinte-Prostioare « Cataratorii

  7. Pingback: Duzina de cuvinte (8) – September Spleen « BLOG D'AGATHA

  8. nu exista oras fara cersetori… eu nu prea dau bani, pentru ca, uneori, as putea face rau sa le dau bani, prefer sa le cumpar o paine, ceva de mancare, decat sa se opreasca cu banii in vre-o carciuma.

  9. Pingback: DUZINA DE CUVINTE « Dictatura justitiei

  10. am avut o perioada in viata cand am avut si eu abonatii mei…nu cred ca le dadeam nici ca sa-mi fie bine si nici de mila….cred ca le dadeam doar pentru ca eram convinsa ca au nevoie. m-a impresionat un copil,cred ca avea vreo 5 ani,cersea in gara si de cate ori il intalneam ii dadeam si banuti,dar si mancare….intr-o dimineata mi-a adus la serviciu, un pumn de bomboane-le primise de la oameni si a vrut sa le imparta cu mine…..mi-s-a rupt sufletul…eram tanara si el ma vedea ,probabil, ca pe o sora,mama…nu stiu ce-a fost in capul lui…ma iubea si voia sa imparta bomboanele cu mine ..

    • eu aveam un copilas care vindea flori asa mai scapatate. nu mergea la scoala si dormea undeva printr-un vagon de tren. imi era mereu mila de el, ii dadeam niste bani si-l trimiteam sa-si vanda florile altcuiva. imi lasa mereu cate ceva, doar asa ca stia ca-i dau mereu.

    • of, iar mi-ai amintit de pisici! asa e, inca ma gandesc uneori ca nu am rabdare destula, vad atatia oameni buni si deloc egoisti in jurul meu, ca ma simt un fel de extraterestru.
      ma bucur ca ti-a starnit sentimente relatarea mea. realul e mai usor de povestit, e parte din mine. minciunile trebuie insailate, tinute minte… e deja mult prea complicat!

  11. Şi eu vreau adresa. Cred c-o să ies la pensie înaintea ta, şi mă tem că pensia o să fie cam mică, aşa că poate o să mi-o îmbunătăţesc cu un… abonament 😀

  12. La oras e simplu:ii intalnesti pe strada,daca vrei le dai ceva,daca nu vrei,nu.Dar la sat…ei aici e alta poveste: vin in curte si nu pleaca pana nu le dai.Si eu am 2 abonate saptamanal.Primesc orice:mancare,haine,si daca de abia am luat salariul,le dau si bani.

  13. Pingback: michelle williams este noul „înger al sexului” | freestyler

  14. Pingback: michelle williams este noul „înger al sexului” | DAP

  15. Pingback: michelle williams este noul „înger al sexului” | DANAP.RO

Lasă un răspuns

