Prima intalnire…

Pana nu va ganditi la aspecte romantioase, am sa precizez rapid: prima mea intalnire cu alcoolul! E drept ca si pana atunci mai cochetasem eu cu el, asa gustand cate un pahar micut de bere cu mama, dar de data aceasta scapasem singura de sub ochiul vigilent si mana lunga a legii, la un revelion cu niste prieteni, dintre care unul dintre ei marea mea iubire din liceu. Ne-am dansat noi ce ne-am dansat, am ciugulit cate ceva, (de mancare vorbim, ca altceva nu putea fi vorba, era maica-sa cu ochiul pe noi, ca pe butelie!) si vine ora 12. Sa marcam trecerea dintre ani, sampanieeeeeeeeee!, mi se umple un pahar inalt si suplu cu picior, iesim pe balcon, ne felicitam care cu cine apuca intr-o devalmasie necontrolata si destul de inghesuita, fiind la bloc, intr-un spatiu restrans. Amicul meu ghidus ma tot indemna sa dau paharul peste cap. Bautura acidulata si dulce-acrisoara nu parea mai inofensiva decat un simplu suc. Am sorbit-o cu gurite mici, pana am dat de gol si am mai intins mana inocenta, sa mai primesc.

Intre timp lumea care avea deja avans in experienta in ale bautului, incepuse sa cante „La multi ani cu sanatate” si vocile din balconul nostru s-au impletit superb cu alte voci din bloc, depe strada, toti oamenii sarbatorind si cantand la unison fara sa se cunoasca. Tot atunci cineva l-a pomenit pe Dumitru Farcasu, care aflat in vizita la cineva intr-un bloc, cu alta ocazie, a inceput sa cante in baie, iar rezonata ce a avut-o sunetul instrumentului i-a facut pe toti sa iasa la balcon si sa aplaude. Probabil aceeasi senzatie de traire in grup a unui moment deosebit sau cine stie ce asociere de idei, m-au facut sa tin minte povestea taragotistului renumit.

Dupa o vreme in care ne-am mai felicitat noi, mai personal, pana am inghetat bine afara, am impins usa balconului si ne-am reintors in gasca ce dansa de zor. Ciudat, mintea imi era perfect clara sau asa simteam eu, dar picioarele isi pastrau cu greu echilibrul, ma cam balansam de parca eram in tangaj. Prietenul meu a inceput sa rada  ca m-am pilit, eu am sustinut cu indarjire ca doar m-am dezechilibrat, ceea ce i se poate intampla oricui. Ideea e ca am mai incercat si alta data cu sampanie si efectul a fost la fel, baros in moalele capului, undeva in apropierea centrului echilibrului si o usoara si apoi pronuntata senzatie de greata! Ciudat cum o bautura a carei tarie n-o simti, simpatica, acidulata finut si buna la gust, iti zboara echilibrul si mintile in timpul cel mai scurt! De atunci ne-am masurat (eu si sampania, ca pe prieten l-am pierdut in negura timpului!) doar de la distanta, raman consecventa: tarie sau bere! Voi va mai amintiti prima data cand v-ati imprietenit prea substantial cu alcoolul?

Textul face parte din Provocarile de luni, lansate cu talent si inspiratie de Psi.

http://www.psi-words.com/2011/10/24/prima-intalnire/#comment-7156

http://cristiangheorghe.wordpress.com/2011/10/24/prima-intalnire/#comment-791

http://marinarasnoveanu.wordpress.com/2011/10/20/prima-intalnire/#comment-534

http://profunzimi.wordpress.com/2011/10/23/prima-intalnire/#comment-148

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2011/10/23/prima-intilnire/#comment-13048

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2011/10/24/prima-intinire-%e2%80%93-2/#comment-13049

http://linkping.wordpress.com/2011/10/24/o-prima-intalnire-din-rapa-amagirilor-2/

http://scorpio72.wordpress.com/2011/10/24/provocarea-prima-intalnire/#comment-5834

http://experimentesiexperiente.wordpress.com/2011/10/24/prima-intalnire/#comment-3962

62 thoughts on “Prima intalnire…

  1. eu sunt prietenă bună cu vinul pe care îl folosesc la gătit, cu romul şi coniacul ce dau o savoare anume prăjiturilor şi berea irlandeză tot pentru prăjitură. în rest, nu ne întâlnim pentru că pur şi simplu nu îmi place. am încercat eu, dar nu ne iubim şi pace!
    frumoasă abordarea ta. 🙂

  2. Pingback: O primă întâlnire din Râpa Amăgirilor (2) « Link-Ping

  3. Pingback: Prima întîlnire « Tiberiuorasanu's Blog

  4. Pingback: Provocarea-Prima intalnire « Cataratorii

  5. De obicei nu ma amestec in provocari si senectuti sau alte,dar am o nedumerire: la ce instrument cinta Furdui Iancu,in baie?Ca eu il stiu cintaret vocal…Sau poate gresesc?
    O saptamina buna ,sa ai!
    Saru’mina!

    • sau poate normal ca nu gresesti, am dat rasol! ca sa vezi cat de bine le am cu muzicile astea… multumesc de corectare, data viitoare ma documentez mai adanc!
      o saptamana bune si tie, alexandru si te mai astept la comentarii la provocari si senectuti. un impuls sau o idee nu strica niciodata!
      numai bine!

  6. Pingback: prima intalnire « Rokssana's Blog

  7. nu sunt prietena cu alcoolul si nu prea pot sa beau – instant imi simt mainile amortite, din varful degetelor pana in umar….
    am baut odata in adolescenta gin in amestec cu ceva ce parea o limonada….mi-a fost asa de rau ca am jurat ca nu mai beau niciodata…..de vreo luna Andy mi-a adus bere guiness si parca-mi place….oricum beau doar inainte sa adorm si n-as incerca asta ziua sau in oras…ma ametesc din trei inghitituri 🙂

  8. Pingback: Prima întâlnire « My virtual Outback

  9. Uite, provocările de genul ăsta îmi plac. Spre deosebire de alte lepșe și, mai ales. de nesuferita aia de ”Miercuri fără cuvinte”.
    Prima mea beție? A fost provocată de prietena mea de atunci, care, înciudată fiind că la ziua mea s-a cam dat în spectacol din cauza băuturii, a găsit cu cale să mă cheme la ea, să mă imobilizeze (era dublă cât mine pe atunci; acum o fi triplă, că eu am rămas la fel… 😀 … rea sunt!) și să-mi toarne pe gât un lichior grețos. Am mers acasă clătinându-mă și m-am băgat direct în pat. La trezire, mi-am dat seama că nu voi fi prietenă niciodată cu alcoolul, și așa am rămas până în ziua de azi.
    Șampanie însă nu pot să beau, pentru că-mi prvoacă arsuri la stomac, așa că nu știu cum e să ți se urce la cap. 🙂

    • pai se pare ca mie imi trebuie o cantitate infima sa ma rezolve !
      ma bucur ca-ti plac provocarile noastre. pe cand te vedem si pe tine? 😉
      de bauturile dulci gen lichioruri ma cam feresc. beau putin si ma ia greata, ii dau cu tarie, facem o treaba serioasa!

  10. eu nu mai tin minte. uite, chiar fac eforturi sa-mi amintesc, dar nimic. ma intrebi si tu chestii care s-au intamplat inaintea erei noastre 😀
    te foarte pup. sa ai o saptamana pe masura asteptarilor!!

  11. Sampania-i un silent killer. Prima oara m-am imbatat cu vodca, la bologasul unei prietene care statea in blocul de peste drum. Am si filmulete compromitatoare de la ocazie. 😀 Eram numa-n clasa a X-a, cred. Ioi, rau mi-o fo’ p-orma. Nu mai zic ce-o urmat, c-o sa va oripilez. Cred c-ar trebui sa povestesc si io pe blog mai pe larg, intr-un fel de „provocarea de lunea trecuta”. 😀

  12. Da,posibil sa fi fost Dumitru Farcas.El cinta la Taragot.
    Dar in baie?…
    Pe vremuri a locuit in acelasi cartier cu mine si n-am auzit vreodata sa fi cintat in baie.Dar mai stii ce fac oamenii cind ajung in alte localitati?!…

    • era o poveste oarecare, daca a mintit omul ala, mint si eu. mie mi s-a parut ca ar fi avut o rezonanta cu totul deosebita in baie si ca a fost o idee originala. cred ca de aia am tinut-o minte!
      si nu cred ca s-a intamplat la onesti…

  13. Da, îmi amintesc. 🙂
    Aveam vreo 14 ani şi inconştientul de fratimiu (care avea 22) m-a dus la o cîrciumă să mă cinstească din prima sa leafă. Bere? Brrr, ce amară e. Vin? Nţ, este prea acru. Lichior? Daaa. Şi praf m-am făcut. 🙂
    De-atunci, nu mai pun pic de băutură dulce pe limbă.
    Am rămas la vin sec, bere şi rar, palinkă sau wiziki. 😀

  14. Prima mea intalnire cu el a fost in clasa a-8-a.
    Eram cu prietena mea cea mai buna si un prieten si ne-am luat toti 3 o sticla de jumate de tanita!
    Am baut mult, cred ca jumatate numai eu. Am stat pe dig si povesteam, pana s-a facut 2 noaptea. Nici nu imi dadusem seama cum a trecut timpul.
    Stiam ca mama o sa ma omoare cand ajung acasa asa ca m-am ridicat si buf la loc! Am vazut ploaie de stele verzi, pe bune!
    Atunci mi-am dat seama ca sunt beata si nu ma pot controla! Habar nu am cum am ajuns acasa! Cert e ca am vomat toata noaptea in timp ce mama imi tinea teorii despre alchool si droguri! Eu vroiam apa cu lamaie!! sa nici nu mai aud de asa ceva :)))

  15. Pingback: Prima întâlnire… « BLOG D'AGATHA

  16. Pingback: Prima intalnire « Abisuri

  17. hihihi…prima mea betie se intampla acum ceva ani , vreo 12…cand am implinit 20 de anishori! si cum anii aia au fost plini de petreceri, se petrecea de luni pana luni nu conta nimic, tot timpul se gasea motiv de petrecere la implinirea a 20 de anisori am decis sa petrec doar eu cu iubitul care apoi mi-a devenit sot:)))))))))))))))) nu pot sa ma abtin, asa, am petrecut doar noi doi si sampanie. cum m-am facut nu pot sa-ti explic…VARZA…s-au intamplat tot felul de nebunii cu sampania aia….nu pot sa intru in detalii ca tre sa ai patratel rosu:))))). ideea e ca eu nu-mi aduc aminte foarte bine totul dar din ce mi-a povestit EL cica sunt foarte simpatica la bautura:))). seara faina Red!

    • in sfarsit cineva care ne impartaseste experienta de la imprietenirea cu alcoolul 😀
      daca nu ti-a fost rau, nu conteaza pe unde ai turnat-o ( ne imaginam noi!) important e ca ai amintiri placute cu ea!

  18. Pingback: Prima întâlnire « Dictatura justitiei

Lasă un răspuns

