Adevarul

Cu totii sustinem ca iubim adevarul, ca-l urmarim in toate situatiile placute sau neplacute in care ne pune viata, ca nu pretuim si apreciem nimic altceva pe lumea asta. Teoretic! Practic, gasim o gramada de stratageme sa-l ocolim, fie pentru a nu ne face noua rau, fie pentru a-i proteja pe cei din jur, fie pentru a-l folosi ca parghie pentru a obtine anumite foloase, fie pentru a avea o rezerva pentru zile negre.

Adevarul a devenit sau poate a fost mereu, o arma cu ajutorul careia poti manevra oamenii din jur, desigur daca iti doresti asta, dar hai sa fim sinceri, cui nu-i face placere sa se joace macar putin de-a stapanul?

1. Adevarul poate fi aruncat ca o minge in fata celui care refuza cu nonsalanta sa vada realitatea din fata lui si se ascunde dupa diferite pretexte pentru a nu o infrunta. Absolut in toate cazurile vei fi huiduit la scena deschisa si vei fi catalogat ca superior. Cel lovit de brutalitatea afirmatiilor nu va aprecia notiunea blamata mai sus!

2. Adevarul poate fi utilizat ca o scuza, pentru a scapa din situatii inghesuite „eu am spalat vasele tot timpul, acum e randul tau!” Pana te lamuresti care e procentul de adevar si cine are dreptate, ai scapat un timp de problema.

3. Adevarul e o treapta binestiuta pentru ascensiunea in cariera: „stiti, seful, colega are probleme familiale grave, lipseste mult, se concentreaza greu, nu ar fi potrivita pentru postul pe care doriti sa i-l oferiti!” Pana la urma nu e o minciuna, lucrurile sunt cunoscute de toata lumea si daca cel care conduce nu are privirea suficient de clara, nu ai facut decat sa-l ajuti!

4. Adevarul e o abila metoda de santaj, cu diplomatie si zambetul pe buze, poti inchide gura unui intelocutor prea sigur pe el: „hai dragule, nu mai fi atat de refractar sa-mi aprobi deplasarea la targul din strainatate, am remarcat blonda superba de weekendul trecut si parca era putin cam tanara sa fie nevasta-ta!” Desigur, nu-i o situatie extrem de fericita si nu merge la nesfarsit, dar ca o solutie provizorie poate fi folosita daca ai suficient sange in tine.

5. Adevarul poate fi o cale de flatare pentru un om care e nesigur pe el, nu-i constient de ce carti are in maneca si complimentandu-l, tocmai bine ti-ai facut un prieten.

Departe de a epuiza gama larga de utilizari a notiunii, am facut doar un slalom usor printre cele mai banale si des intalnite ipostaze. Am uitat ceva?

Off topic: LA MULTI ANI!!! prietenului meu drag Cristian Gheorghe, care-si sarbatoreste astazi o frumoasa varsta. La cat mai multe scrieri inspirate, fericire multa si bucurii cu carul mare!

Textul face parte din provocare pisiceasca de luni, lansata de Psi. Tot despre adevar au scris si:

http://www.psi-words.com/2011/11/07/adevarul/#comment-7610

http://scorpio72.wordpress.com/2011/11/07/provocarea-adevarul/#comment-6117

http://cita-topa.blogspot.com/2011/11/adevarul-care-doare-dar-vindeca.html?showComment=1320654474122#c8569706751605456729

http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2011/11/07/adevarul-e-ca-m-am-saturat-de-atata-minciuna-2/#comment-5012

http://labulivar.wordpress.com/2011/11/07/adevarul-si-urmarea-lui/#comment-3703

33 de gânduri despre „Adevarul

  1. Pingback: Adevărul e că m-am săturat de atâta minciună « Dictatura justitiei

  2. Pingback: psi-words » adevărul

  3. Ceea ce descrii tu este doar o bucata de adevar, acela de care se agata schizofrenicii cand li se declansaza delirul! Ei pleaca de la o notiune adevarata pt ca apoi sa deraieze total!
    asadar tot ce expui aici apartine unei lumi schizoide si nu uneia sanatoase!
    Dar pare ca suntem din ce in ce mai bolnavi!
    Mi-a placut! 🙂

  4. 🙂 adevărul este că astăzi e ziua lui cristian! la mulți aaaani și aici, la tine!

    intenționat am ales acest subiect, pentru că este generos. și citindu-te, îți dau dreptate. adevărul este relativ, interpretabil. a fi sincer, a-ți face din adevăr un scut nu este întotdeauna și bine. între bine și rău, între drept și nedrept, totul se învărte până la urmă în jurul propriilor noastre percepții. astfel, adevărul tău și adevărul meu- este doar o ipoteză, de dragul polemicii- s-ar putea să nu fie același, iar fiecare dintre noi să avem ceea ce se numește dreptate. dincolo de asta totul ține de caracterul fiecăruia.
    mi-a plăcut analiza ta. 😉

    • m-am jucat putin, pentru ca subiectul era prea serios, iar eu inclinata spre ras. exact, dreptatea depinde de ce parte a baricadei privesti si sunt situatii in care nu poti spune adevarul, fara sa superi omul. daca cineva isi cumpara nistea pantofi care nu-mi plac si-mi cere parerea, ii spun ca-s frumosi 😀

  5. Mulțumesc mult pentru urări și pentru frumoasa surpriză făcută de draga mea prietenă, redsky! Vă transmit gândurile mele bune și frumoase, prieteni dragi!

  6. Pingback: Verticalitatea adevarului interior « Abisuri

  7. Mi-am vopsit părul negru. Toată lumea m-a complimentat. Doar două persoane, mai delicat, mi-au spus totuși că nu mă avantajează. Pe loc m-am supărat dar peste un timp am realizat că doar cele două fuseseră sincere. Altădată le-am cerut părerea cu încredere.

    Nici eu nu-i spun direct cuiva că nu-i stă bine cu ceva. Și totuși când este vorba de o prietenă. Totul are nuanțe.

    Ai spus că ai vrut să răzi dar, de fapt, ai ridicat probleme foarte serioase pe care astă seară nu pot să le analizez așa cum mi-ar plăcea. Mi-a plăcut ce-ai scris.

    • iti multumesc, uneori singurul lucru potrivit e sa faci haz de necaz 😉
      e greu sa sesizezi adevarul in parerile celor din jur, insa cu timpul ajungi sa-i cunosti. stii exact la cine vei avea o parere corecta si cine da cu periuta…

  8. Mai greu este că fiecare este cu „adevărul” lui! Ceea ce face atât de greu consensul… Aşa că rămânem la întrebarea lui Ponţiu Pilat: „ce este Adevărul?”

  9. Pingback: Pateuri delicioase cu carne. Spaghetti cu ton muzical. Prăjitură cu nuci și bezea de cacao. « Cantina Socială

Lasă un răspuns

