Castelul La Hulpe

Initial era programata o iesire la Bruges sau un alt oras din jurul Bruxelles-ului, insa o ceata deasa si temperatura scazuta ne-a descurajat. Am hibernat la caldura toata dimineata si vazand ca soarele e decis sa stea ascuns am testat timid atmosfera dintr-un parc. Spre suprinderea mea, domeniul intins era extrem de animat cu toata ceata si umezeala aferenta! O multime de copii, biciclete, oameni veseli, dar fara sa deranjeze racnind toata zona, misunau facand miscare si bucurandu-se de ziua libera. Am admirat gazonul de un verde primavaratic si pomii cizelati atat cat sa aiba o coroana armonioasa. Parca si frunzele cazute, erau lasate cu masura, cat sa sporeasca farmecul locului, insa fara a sugruma vegetatia. O panta blanda ne-a condus spre un castel larg, care privea oarecum trist multimea ce-l scruta curioasa. Arhitectura foisoarelor era ascunsa elegant de o iedera supravegheata, gazonul ingrijit atent, in lateral o gradina cu gard viu, o serie de coloane ce incadrau discret o linie de statui dispuse in arc de cerc, flancand elegant o sirena, postata in mijlocul unui bazin micut. Atitudinea delicata a statuii si coada arcuita fin, indemna la visare. Cine stie cati indragostiti au privit-o tinandu-se de maini si privind-o cu mila cum ramane singura, avand doar apa reflectie si nu chipul unei fiinte vii.

Plimbarea a continuat incercand sa surprind  amanuntele pe care ceata incerca sa mi le ascunda si sa ghicesc cum e vara cand un covor de flori acopera partea din fata a castelului. O aroma de grajd ne-a anuntat ca undeva in apropiere sunt cai, insa proprietatea era inchisa publicului, n-am reusit sa vad decat un soi de cabrioleta.

O caracteristica interesanta a domeniilor acestora este faptul ca proprietarii pun la dispozitie parcul pentru accesul publicului, insa castelul ramane inchis. Vizitarea parcului este gratuita, iar castelul parea in stare buna, cel putin exterioara. De-o parte si de alta a platformei unde probabil in timpuri vechi stationau trasurile care aduceau printesele la bal, sunt doua grupuri statuare interesante, dar macinate usor de vreme, lucru care le sporeste atat farmecul cat si misterul.

In drum spre casa, din masina am admirat cladirile ambasadelor straine, ca un concurs de arhitectura care mai de care mai hazardata, originala sau incitanta. Am regretat din tot sufletul ca era seara si aparatul meu n-ar fi scos mare lucru! Inca am multe impresii de sedimentat, asa ca povestile vor fi fara o ordine anume si incercand sa nu va sufoc cu impresiile mele despre un oras frumos, colorat, amalgam de vechi traditional cosmopolit si nou cu zgarie nori impresionanti din sticla si lume rarefiata- Bruxelles!

18 gânduri despre „Castelul La Hulpe

  1. Mi-a plăcut foarte mult cum ai surprins în poze castelul și natura înconjurătoare. Ceața dă un efect special, ca și cum totul ar fi feeric, parcă scos dintr-o poveste cu zâne. Așteptăm noi poze și impresii din călătoria ta 🙂

    • asa e, lasa loc sa admiri panorama, sa faci poze fara sa-ti stea cate un ciot in cale. aparent natura e crescuta la nimereala. dar coroanele copacilor sunt prea simetrice sa nu fie cizelate putin. sau poate la ei e altfel 🙂

  2. huh! excelent! astea poze de concurs cu tema TOAMNA. abia asta-i toamna: rece și cețoasă. foarte fain ai surprins-o în fotografii. E adevărat, acolo ai avut și ce poza. Fain di tăt. Mai vreau! 🙂

    • m-am gandit si eu la asta, insa cum ziceam m-ai prins un pic nepregatita atunci, desi tot poza roxei e cea mai faina!
      exact, erau tone de chestii ce puteau fi pozate. vor mai fi, parca sunt blocata de pauza asta, de impresii, de alte dimensiuni.
      dar incep sa-mi revin 🙂

  3. Bruges e unul din cele mai frumoase orase in care am fost asa ca sper ca l-ai vazut si tu 🙂 Astept continuarea, episoade belgiene :). Eu nu am fost numai in Bruges (de la Paris) asa ca vreau sa ma intorc aici sa explorez tara pe indelete (chiar de e mica) Bruges m-a fascinat!!!

    Frumos castelul, imi aminteste de Valea Loarei

    • din pacate nu am ajuns la bruges si nici in alte locuri. am stat destul de putin, iar ziua programata pt iesirea din oras a fost cetoasa. mi s-a explicat ca daca in bruxelles era atat de rece, pe apa as fi inghetat si n-as fi vazut mare lucru. ramane pe alta data.
      da, a mai spus cineva, eu n-am vazut nimic din franta, asa ca merg pe mana voastra.

  4. Mai nou imi place cum arata ceata in poze, desi in prima zi in Danemarca aproape plangeam de ciuda ca nu-mi ies pozele. De fapt, ies foarte bine, mult mai misterioase si impresionante! Frumos loc si-mi plac mult de tot pozele!

Lasă un răspuns

