Restaurant chinezesc in Bruxelles

Mergand dupa principiul ca acolo unde e aglomerat, mancarea e de calitate, am ajuns la orele pranzului, dupa o hoinareala lunga, pe o straduta ingusta, fara reclama deosebita afara. In timpul in care asteptam sa se elibereze o masa, am survolat nitel locatia. Fiecare bucatica de spatiu era folosita la maxim, spatiul dintre mese era minuscul, baia doar pentru oameni slabi si deprinsi sa se contorsioneze in spatii inguste. De altfel, sunt specifice constructiilor belgiene, scarile inguste, pe care trebuie sa pasesti cu grija de a nu ateriza gramada la catul inferior. Chiar in vitrina, o chinezoaica simpatica invartea cu talent o bucata de aluat, indoindu-l si rasucindu-l, pana l-a adus la dimensiunea unui manunchi de fire, ca si spaghetele. Dupa ce le-a zapacit complet le-a taiat transversal. Apoi a disparut in spate cu bucatile, moment in care la etaj s-a facut loc, asa ca ne-am miscat agil printre mese, pofticiosi de aromele si placerea cu care savurau cei de la mese. Era un du-te vino continuu, fara ca totusi sa astepti prea mult un loc si cu o servire ireprosabila. Am comandat taitei de casa cu porc si miere, cu vita si cu pui, ca sa avem o imagine completa, iar ca aperitiv  briose cu sos de soia. Am remarcat ca doar mancare noastra intarzia si cand ne gandeam ca s-au prins astia de unde venim si iar suntem discriminati, am realizat ca antreul fusese de vina, durase mai mult si trebuia respectata ordinea.

Am degustat plina de curiozitate o briosa, adusa intr-un vas de bambus, alaturi de un bol micut cu sos. Aluatul ascundea un fel de carne macinata, iar sosul a fost ca o explozie de arome, naucitor delicioasa! Am stins cu putin vin alb si am trecut la felul doi, taiteii cu porc, „lacuiti” cu miere si muguri de soia. Am declinat sosul iute ce mi s-a propus, mi-era suficienta ceapa verde si prospetimea mugurilor de soia, care asezonau primavaratec amestecul. O desfatare a simturilor! Portia mare mi-a incercat adancimea burtii, insa desi mi-am tot repetat ca-s satula, nu m-am putut opri pana n-am golit farfuria. Am gustat si din farfuriile celelalte. N-as putea spune care mi-a placut mai mult, toate erau delicioase, carnea de vita frageda si plina de arome, iar puiul moale si apetisant!

Am incheiat masa cu un pahar din vinul alb usor dulce si am plecat mai departe la batut cu pasul si la fotografiat Grand Place-ul.

14 gânduri despre „Restaurant chinezesc in Bruxelles

  1. mmmm! suna bine! prima crisma in care am mincat la Brux a fost una … vietnameza. Dar nici acum nu o uit. Dumplings-urile astea cu te-miri-ce prin ele sunt excelente si … surprinzatoare. Ca pot fi servite si la desert, si cu carne, si cu dulce … nu stii niciodata ce gasesti acolo

  2. cat de bine arata toate! si eu am observat prin alte parti de lume ca locurile se elibereaza destul de repede, nu astepti foarte mult! ei stiu ca merg sa manance si cand termina, trebuie sa plece! 🙂

    • era miezul zilei, iar localul nu era unul unde sa atarni, doar mancarea te putea atrage acolo. te hranesti si pleci in treaba ta, cred ca asta era principiul pe care se bazau. si cred ca le merge perfect, toate preparatele aratau delicios, mi-am aruncat privirea si pe niste ciorbe!

  3. Ce pofta mi-ai facut! Si ce frumos descrii: taitei lacuiti cu miere……Chiar te-a inspirat mancarea de acolo
    In Romania nu am gasit la restaurantele chinezesti in care am fost briosele de care zici. Trebuie sa fie foooarte bune!

    • bine ai venit, hapi.river_woman!
      cred ca am tradus un pic cam abrupt, dar si mie mi-a placut cum suna!
      aici n-am prea studiat restaurantele, mai ales pe cele chinezesti. mereu ma zgarcesc, dar acolo aveam timp si eram dornica sa testez orice. un pic a lipsit sa gust sushi…dar o fac eu si pe asta candva! 😀

Lasă un răspuns

