La pas prin Bruxelles(2)

Lasand in spate Parcul Bruxelles cu al sau monument ecvestru, am dat peste niste cladiri absolut delicioase, fiecare o bijutere in sine, de o originalitate si bun gust foarte expresive. Una dintre ele cu o constructie si inscriptie vizibil englezeasca, adaposteste Muzeul instrumentelor muzicale, iar prima aduce in imaginatia mea cu imaginea castelului prezent in desenele lui Walt Disney, cu creneluri gratioase si un turnulet.

Apoi am trecut prin fata Bisericii St Jaques sur Condenberg, decorata frontal cu o fresca in culori vii, avand aspect de templu roman si strajuita de o alta statuie ecvestra, de asta data a lui Godfrey of Bouillon, un cavaler francez, conducatorul primei cruciade din 1096. A asediat cu succes Ierusalimul dar a refuzat  titlul de rege al Regatului Ierusalim, spunand ca acest titlul ii este harazit doar lui Dumnezeu.

Printr-o poarta securizata am pasit in interiorul curtii Muzeelor Regale, decorata cu ansambluri de statui verzi, delicate, insa atinse puternic de patina vremii. Inclin sa cred ca bronzul in contact cu aerul produce acest efect verde, greu de contrabalansat si contrastand oarecum cu perfectiunea intretinuta a restului cladirilor. Coborand lin pe strada care se incheie cu Palatul Justitiei, am trecut pe langa Muzeul artelor frumoase, flancat sensibil de doua grupuri statuare delicat sculptate, cu statui in varful coloanelor de marmura si capiteluri atent si bogat ornamentate. Imediat dupa terminarea cladirii ultimului muzeu, am vazut o poarta deschisa spre o gradina, din care ieseau cativa tineri. Era o locatie cu sculpturi, avand in centru un bazin cu o statuie a unei femei surprinsa intr-o pozitie in cadere si care se oglindea artistic in apa. Peretele din spate era decorat cu o succesiune de statui a caror culoare verde scursa ascundea unele detalii, fara a estompa complet gratia modelelor. Nu inteleg arta moderna asa ca am tratat cu indiferenta sculpturile ciudate care populau gradina si printr-un culoar ingust plin de coturi si conducte de incalzire, strazi inguste amestec incitant de vechi si nou, am ajuns la restaurantul chinezesc unde am luat pranzul.

Ca niste oameni care se respecta, dupa masa am cautat ceva dulce si ce altceva in patria ciocolatei? Am intrat la Leonidas, firma renumita de cioclata manufacturata pentru belgieni, unde iti alegeai marimea cutiei, luai bon si asteptai sa fii strigat. Intre timp decideai cate bomboane de ciocolata, de ce forma si cu ce aroma sau umplutura sa fie tratatia. Pentru mine ar fi durat o vesnicie, dar am mers pe mana celor care cunosteau sortimentele, asa ca am mancat cu rom, caramel, spuma, trufe, alune si inca ceva delicatese pe care nu le mai retin, deoarece am capotat, depasindu-mi cu mult posibilitatile si capacitatile de ingurgitare! Cred ca daca as locui acolo, as lua urgent in greutate si as obtine ca singura dimensiune: raza! Am admirat mai departe magazine intregi dedicate, biscuitilor, caramelelor, bomboanelor, nuga de n-spe mii de feluri si iar ciocolati, jeleuri si dulciuri de tot felul. Ce tara superba!

25 thoughts on “La pas prin Bruxelles(2)

1. Apai cu mine nu-i de mers pe-acolo, cu atata ciucalata la-ndemana! Juma’ din banii de calatorie acol’ s-ar duce. La aeroport m-ar opri si m-ar investiga pentru contrabanda. Si fursecurile alea, ioooi, cum arata! 😀

2. Fiică-mea a stat vreo 3 luni în Bruxelles. Și-mi povestea că au uluit-o anumite obiceiuri de-acolo, printre care și lejeritatea cu care își îmbărcau ăia copiii, în ciuda frigului de afară. Plus faptul că nu-i vedeai pe mititei ronțăind tot felul de cipsuri, pufuleți, snacksuri și alte crănțănele, ci pungi întregi de fructe tăiate cubulețe. Încă un lucru pe care ar trebui să-l învățăm de la ei.

• da, am vazut si eu un bebelus fara caciulita, in conditiile in care eu eram incotosmanata si infularata bine de tot.
      asta cu fructele, in antalia am vazut rusoaicele cu pungute de feliute de fructe pe plaja, fara dulciuri, pt copii.
      pe noi ne-au napadit astia cu civilizatia si am imprumutat de toate si bune dar mai ales rele. in parc era plin de copii si parinti cu biciclete, chiar daca era frig si ceata.

• fata de Ro, aici in Bruxelles nu sunt chioscuri peste tot cu tentatii pt copii.
      Si da, aici sistemul medical e diferit, incurajand organismul sa se descurce singur. Rezultatele se vad. Am putea scrie pagini intregi despre 🙂

3. adevarul ca mi-au atras foarte mult atentia pungutele cu fructe. arata foarte bine! bine si ciocolata mi-a atras atentia, ce sa mai zic de acei biscuiti care merg asa de bine cu o cafea…uffaaaaa!!! multumesc frumos….zi faina!

• se pare ca verdele acesta colclit denota prezenta cuprului in compozitia materialului din care e executata statuia. cum si bronzul este un aliaj al cuprului impreuna cu alte metale, nu vad unde ar fi greseala si de ce nu am avea dreptate amandoi 😉

4. Ce tara superba… si ce preturi are! 🙂 🙂 🙂 Glumesc, se poate si mai rau!
    In alta ordine de idei, am auzit ca si in Galatiul meu natal se afla o cofetarie-ciocolaterie- sau cum s-o fi numind- Leonidas, dar am mari indoieli ca are ceva de-a face cu celebra firma de care pomenesti tu aici! 🙂