Plimbare cu locomotiva

M-am gandit sa bifez toate mijloacele de transport aflate la indemana mea si cum trenul e deja o banalitate, am decis sa vad cum as privi lumea din locomotiva. M-am trezit de dimineata ca omul din proverb, m-am incotosmanat bine si am ajuns la gara. Trebuie o oarecare abilitate sa te cocoti intr-o locomotiva, cam aceeasi dexteritate necesara urcarii intr-un pom ale carui crengi incep cam de sus… si iata-ma in cabina! O caldura placuta m-a invaluit, afara era inca noapte, semafoarele si semnalele sclipeau colorat amintindu-mi de beculetele unui Craciun nu prea indepartat. Cu o lanterna mica verde am primit semnalul de plecare si ne-am urnit usor prinzand surprinzator 100 km/h. Am crezut mereu ca trenurile nu merg cu asa viteza mare, dar cand nu au restrictii, in zone unde nu se lucreaza la linii, se misca destul de talentat.

Uzual peisajul in plina iarna este anost insa de-o parte si de alta a liniei se asterneau tot felul de arbusti cu fructe uscate rosii aprins sau vinetii distrugand monotonia. Pe nesimtite s-a luminat de ziua, iar locomotiva gonea leganandu-se ca o rata la ace, mentinandu-si fara efort traseul. Am invatat ce inseamna semnul patratos ca o figura umana albastru, moment in care pantograful este coborat pe o bucata de drum pana la un alt semnal, in scopul de a se descarca acumularea prea mare de energie. Apoi diferitele moduri de numarare a kilometrilor, semnalizarea iesirilor din statie sau a intrarilor cu o anumita viteza. Am fost lasata chiar sa claxonez de cateva ori, lung, inainte de bariere, pentru evitarea unor soferi prea grabiti sau imprudenti. Mi-a placut felul in care m-au tolerat mecanicii si amabilitatea cu care mi-au aratat tot felul de amanunte sau mi-au raspuns la nedumeriri, fara fasoane si impresii. Exista un spirit de colegialitate intre cei care vorbesc prin statie, toata lumea formuleaza politicos, i-am invidiat putin. Drept este ca CFR-ul se afla intr-un declin accentuat, insa cred ca nu era putin lucru sa faci parte, pe vremuri, din familia asta mare.

Ne-am intors in scurt timp pe acelasi traseu, intre timp ziua se marise, ceata persista, timpul a trecut pe nesimtite si m-am trezit inapoi pe peronul garii de plecare. A fost o experienta interesanta, m-am simtit deosebit ca  atunci cand am condus prima oara si am miscat masina de pe loc, doar apasand pe o pedala. Stand in fata, percepi altfel miscarea si de la alt nivel, te simti mai liber chiar daca dependent de o sina, efortul tragerii vagoanelor nesimtindu-se deloc, cel putin, pentru un afon ca mine. Cred ca de acum, am cam rezolvat tot ce mi-a fost la indemana, navetele spatiale nu ma pasioneaza, sunt linistita! Cat despre voi, ati avut ceva experiente mai deosebite calatorind ?

22 de gânduri despre „Plimbare cu locomotiva

  1. Pe cine cunosti tu acolo sus pe locomotiva? Imaginile imi plac si cel mai mult imi place ca in cabina mecanicului am vazut sus la parbriz ca sa zic asa mileut crosetat…super tare experienta :).

  2. Doamne ce mult timp a trecut de când nu m-am mai suit într-un tren! Aproape că mi s-a făcut dor de zgomotul ăla sacadat din timpul mersului :”Hâţână-mă. hâţână-mă!” 😀

  3. inca nu am calatorit cu „lomocotiva” (la 4 ani asa se numea), dar cred ca ar fi o experienta fascinanta. dar nu cu personalul pe ruta bucuresti -campina. ca mai bine o iau pe jos.

  4. Cred că este o experienţă minunată! N-am reuşit să urc în locomotivă, dar mi-ar plăcea să văd cum se urneşte măgăoaia pe şine! 🙂
    Week-end frumos, dragă Red!

  5. Am mers in locomotiva in interes de serviciu, cand eram ziarista. Trebuia sa scriu un reportaj despre asta… si mi-a iesit misto.
    Pe vremea cand eram profesoara si faceam naveta la tara, am mers cu tot ce avea roti sau picioare. Cel mai aiurea a fost intr-o iarna, cand am urcat intr-o dubita care transporta un sicriu. Am stat pe sicriul ala tot drumul, din fericire era gol! 🙂

Lasă un răspuns

