Piata in Bruxelles

De dimineata ceata disparuse complet si soarele lumina vast orasul. Tocmai bine pentru o incursiune intr-un spatiu plin de culoare si arome: piata de fructe, legume, carne si tot felul de bulendre. O intindere larga populata cu fructe din alte parti mai calduroase ale lumii, taiate bucatele mici spre deliciul clientilor mai putin informati ca mine. Ne-am oprit in fata unui fruct portocaliu cu aspect de rosie, zemos, dar dulce ca o piersica bine coapta: kaki piersicon! Apoi am trecut lent la mandarine-nimic spectaculos, pepene galben cu coaja verde inchis, dulce si bun, rodie- m-am luminat si eu cum trebuie desfacuta sa mai elimini din pielite, desi samburii raman la fel de deranjanti. Dupa ce am trecut in revista fructele, am schimbat nota admirand aranjarea ardeilor pe culori si a vinetelor parca de expozitie! Imediat langa un raion intreg de masline, umplute sau cu samburele lor propriu, mari, mici, taiate sau intregi, condimentate sau nu, un festin al muraturilor! Am gustat un soi mai iute cu ceva ardei rosu presarat abundent si apoi o maslina clasica neagra. Trecerea de la dulce la sarat s-a facut abrupt, spre deliciul papilelor gustative. Am decis ca mi-am facut damblaua si am intrat in hala de carne larga, imensa, cu produse proaspete, aranjate cu gust in galantare, cu precupeti care-si strigau marfa, intr-o aglomeratie si o galagie asurzitoare. Din cand in cand cate un om cu cate o carcasa de animal in spate cerea loc; era intr-un dute-vino continuu. Amabilitatea vanzatorilor foarte putin recompensata de atitutinea  cumparatorilor, am cumparat ce ne-a trebuit si am iesit sa aruncam un ochi prin bazar.

Spre uimirea mea, daca la fructe am fost surprinsa de prezentare, bazarul arata la fel ca la noi, e drept dimensiunea era mult sporita, insa marfa de acelasi calibru si la o ureche mai fina am realizat ca 2 din 3 vizitatori erau romani, care vorbeau tare, se strigau intre ei, gesticulau larg. Iesind din aglomeratia aiuritoare, am remarcat niste negrese care cumparau un altfel de tip de banane decat cele cunoscute mie, mai mari, destinate prajitului, dupa cum mi s-a explicat. Mi-ar fi placut sa incerc, insa nu gatea nimeni asa ceva prin preajma, decat pui si tot felul de carnoase rumenite delicios la rotisor.

Ziua insorita, gusturile testate, spatiul larg de prezentare, amabilitatea marocanilor vanzatori dornici sa-ti prezinte marfa chiar daca nu cumperi, explozia de culoare, mi-au infrumusetat inceputul de zi. Se poate sa mi se fi parut mie, insa parca si atmosfera pietii era tonica si zambitoare, atat de departe de cenusiul si raceala de acasa…

21 thoughts on “Piata in Bruxelles

  1. Plimbareato 😉 . Pline de culoare imaginile oferite! Toate frumos asezate si lustruite astepatrea cumparatorilor. Voiam sa-ti zic ca acel fruct….kaki in italia e cachi…..se zice ca e fructul dragostei de aceea eu il mananc de cand apare in magazine pana dispare. E atat de dulce si are o textura foarte diferita de celelalte fructe. Imi place tare pe unde te plimbi 😉

    • pai cachi era si acolo, dar m-am gandit ca are conotatii prea maro 😀
      daaaaaaaa si mie mi-a placut mult, am cumparat si le-am savurat!
      inca mai am cateva impresii din bruxelles neimpartasite, insa le postez mai rar sa nu va plictisesc…
      daca as avea posibilitatea as pleca oricat de des, doar sa casc ochii si gura, sa pozez, sa caut unghiuri. si cred ca mi-ar placea sa fiu singura in cea mai mare parte a timpului. cei care ma insotesc nu au rabdare pana ma potrivesc eu cu peisajul!

  2. Chiar am vazut ca Dr.Oz recomanda in emisiunea de aseara consumul de varza creata. De absenta verzei de Bruxelles si eu ma mir, mai ales ca acum este sezonul ei. Am avut si eu in curte intr-un an si imi amintesc ca iarna ajungeau la forma cunoscuta si au rezistat afara o vreme si pe timp de iarna. Dar probabil ca si la ei, ca si la noi, importorurile domina piata.

  3. De fiecare data cand merg in vacanta, caut cu disperare pietele de peste, flori, etc. Sunt locurile cele mai fascinante dintr-un oras, cele mai pline de viata, de culoare, de arome, de oameni de tot felul. Nici piata ta nu face exceptie!
    PS Ai vazut ce scumpe is vinetele in Occident? 🙂 🙂 🙂

    • eu n-am stiut asta, dar acum ca ai zis, am sa retin aspectul, multumesc de pont!
      n-am facut calculul pentru ca nu-mi plac vinetele si habar nu am cat sunt la noi in piata (cand sunt). da, stiu, fac parte din ciudatenii 😀

Lasă un răspuns

