Duzina de cuvinte: Din culisele Mosului…

Batranul cu parul si barba albe isi duse mana la frunte. Se simtea obosit de activitatile ultimelor luni, culminand cu finalul incarcat de evenimente. Derula rapid cateva amintiri:

ianuarie– renul rudolf si-a prins urechile dupa o renita focoasa si a fost cat pe aci sa-si dea demisia din rolul de conducator al trupei. Fusesem disperat si cu greu o combinasem pe usuratica cu gambe sexoase sa-si mute radarul pe alt mascul cu nasul mai putin rosu, dar cu functie mai importanta si buzunar mai greu.

februarie– incepuse plicticos, rudolf era mereu torpilat cu irish cream sau scotea tornade de lacrimi, de te treceau toate reumatismele, lucratorii de jucarii confectionau doar inimioare de Sf Valentin. De atata roz si romantisme mi se strapezisera dintii asa ca m-am izolat in iglul  cu sonorizare hi-fi de unde urmarisem  cele 7 sezoane din „The Closer” si rontaisem toate dulciurile lasate de copii langa canile cu lapte.

martie– ziua devenise mai lunga, rudolf stralucea iar si nu de la bautura, dar nici ca-i venise mintea la cap! Pur si simplu renii ceilalti ii cumparasera un nou gadget pe care butona toata ziua. Cu greu i-am smuls din leneveala si le-am dat termen limita pentru ideile de noi jucarii si cadouri, care urmau sa fie confectionate, amenintandu-i ca-i trimit ajutor la Sfanta Vineri sa primeneasca lighioanele!

aprilie– a debutat sonor cu „ziua pacalelilor” cand iesind din iglu in viteza sa-l gasesc pe tupeistul care ii umpluse casa de greieri mi-am dat seama ca am sireturile legate, bineinteles prea tarziu!, sania incarcata cu reni care asteptau sa fie plimbati si chiuiau ca-n bancul cu oile! si doamna Craciunita declarand ca vrea un Craciun verde sau macar albastru cu roz, anul urmator.

mai– ca in fiecare an parca vremea a fost mai blanda, elfii si-au pus urechile la treaba, au spionat copiii cu privire la noile modele de jocuri, forme de cozonaci sau posete de pitzi cu si fara Swarovski. In sfarsit etapa de conceptie a debutat, desigur cu vesnicele abateri de la program, cu iesirile la bere in timpul orelor de munca, datul la copca si concursul uzual de slalom cu patinele printre sticle. De data aceasta doar Rudolf a patinat stramb si ajuns intre nurii unei elfite cam decoltate. N-au parut suparati nici unul de eveniment!

iunie– asta da luna scurta! Cu vizita copiilor selectati pentru a testa noile dulciuri cu aroma de ghimbir, menta si inca un condiment a carui denumire complicata n-o mai retin acum, doar gustul usor acrisor de provenienta japoneza; concursul pe teme culinare unde iar Rudolf, cine altul? a dat iama printre cratite umpland toata bucataria de faina, cacao si nuca macinata, dorind sa-si arate abilitatile nou dobandite. Desigur ca nimeni n-a pus gura pe creatia lui, ba chiar pestii din copca unde am aruncat resturile au disparut rapid, iar focile au aruncat bucatelele inapoi oripilate.

iulie– era buna o lancezeala la soare! Drept urmare am profitat de depasirea planului cu cateva procente bune (de unde sa stiu cu Rudolf iar a raportat cifrele scoase din burta?) asa ca am gasit o insula izolata cu o mare albastra si am rasfatat Craciunita, invatand-o sa inoate cu delfinii. Daca nu s-ar fi facut (iar!) Rudolf de bacanie facand o gaura in peretele camerei, facand-o pe trofeul pe hol si facand cu ochiul celor care-l fixau cu admiratie si speriindu-i, as fi putut spune ca a fost liniste. Dar asa…

august– l-am descoperit pe smecher si am numarat realizarile!!! Drept urmare toata lumea a lucrat in disperare fara weekenduri si zi lumina. Si dupa cum stim, in luna asta se innopteaza destul de tarziu. Desigur ca aproape am terminat planul pe tot anul… dar am uitat sa le spun urechiatilor- nu strica niciodata sa fiu prevazator. Cu un asemenea ren in turma si cu atatia ghidusi in jurul lui nu se stie niciodata!

septembrie– s-au prins ca i-am hamalit si drept urmare au infiintat Serbarile zapezii, nu ca zapada ar fi fost ceva nou la noi, in Laponia, unde e alb in permanenta! Cert e ca au lungit-o toata luna si in afara de faptul ca rezerva de sticle pline s-a volatilizat si din cand in cand se auzeau colinde combinate cu diverse refrene ciudate si cate o scaparare de testosteron, duelari de coarne si sangerari de nasuri, situatia a fost flamboaianta!

octombrie– doamna Craciunita a luat problema de coada, ne-a scos in zapada, ne-a smotocit bine pe toti (ah, uitasem sa spun ca m-au convins sa particip la concursul de halbe „cine trosneste mai mult” „cine bea mai rapid” „cine nimereste cu sageata papucul elfului bea inca doua pahare, cine nu bea trei” si alte variatiuni pe aceeasi tema) de ne-a iesit pe ochi toata bautura si ne-am pus pe munca si pe cantat doar-doar ni s-o stinge setea!

noiembrie– ultimele retusuri la jucarii, ascuns licorile alcoolice, atmosfera relaxata s-a cam dus, munca si iar munca in sezonul asta in care parca tot timpul e doar noapte! Renii mai canta seara cate o doina de jale in amintirea chefurilor monstruoase. Noroc ca mai gustam din dulciurile pentru copii in timp ce le ambalam. L-am prins pe Rudolf cum impacheta o turta dulce dupa ce muscase din ea si l-am trimis sa faca 10 ture in jurul depozitului. chiar daca imi explica ca testa un nou decupaj.

decembrie– iata-ne ajunsi in linie dreapta. Luna asta am slabit nitel, parca cureaua e usor lejera, ne-a pus Coana Craciunita la respect. Cica fara bautura, dulciuri si dezmat pana dupa Marea Imparteala a cadourilor! Asa vom evita micile neconcordante de ultim moment gen papusi imbracate cam sumar in piele neagra si cu biciul in mana, masinute cu roti diferite, papusi bebelusi care zbiara ca-n filmele de groaza, caluti din turta dulce si dulciuri din lemn.

De acum toate-s impachetate, cu funde rosii, mai trebuie puse in sanii si diiiiiiii, renii mei! la bucurat oamenii, mari si mici, care asteapta si care nu, singuri sau alaturi de familie, bogati sau saraci, am pregatit pentru fiecare cate ceva! Ma simt nitel obosit, dar sunt convins ca vom recupera dupa ce vom duce la bun sfarsit toata treaba.

Craciun fericit, dragii Mosului!

Textul face parte din Duzinile de sambata, ultima de anul acesta, lansate cu inspiratie de Psi. Pe aceeasi tema au mai scris:

http://carmensima.ro/2011/12/17/duzina-de-cuvinte-banc/comment-page-1/#comment-22721

http://anaveronica.wordpress.com/2011/12/17/raport-de-activitat-presarat-cu-o-duzina-de-cuvinte-impuse/#comment-4638

http://www.psi-words.com/2011/12/17/o-duzina-altfel/#comment-8964

http://www.psi-words.com/2011/12/17/duzina-de-cuvinte-sacul-zilelor/#comment-8966

http://profunzimi.wordpress.com/2011/12/17/2011/#comment-504

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2011/12/16/duzina-de-cuvinte-17/#comment-14752

http://cristiangheorghe.wordpress.com/2011/12/16/duzina-de-cuvinte-cum-ne-pregatim-de-sfrsitul-lumii/#comment-987

http://rokssana.wordpress.com/2011/12/17/duzina-de-cuvinte-15-lunile-anului/#comment-1485

http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2011/12/17/5375/#comment-5925

32 de gânduri despre „Duzina de cuvinte: Din culisele Mosului…

  1. 🙂 ce frumoasa poveste. de fapt pare ar fi un jurnal al mosului.(a decis sa-l faca public) uite asa aflu si eu ce face mosul in timpul anului …ca de noiembrie si decembrie sa zicem ca banuiam ceva ceva:). super idee mi-a placut :). craciun fericit si tie mosule!

  2. Te felicit pentru rabdarea de-a lua fiecare luna in parte!… eu sunt prea obosita sa mai scriu atat de mult, desi m-am gandit sa scriu ceva asemanator, apoi altceva, apoi altceva… eu imi scriu postarile in minte, in drum spre munca sau in drum spre casa… atunci imi vin idei, dar nu am cum sa le scriu din mers, iar cand ma asez in fata calculatorului mi-e prea lene sa adun toate ideile si renunt… in seara asta, din tot de aveam de scris despre duzina asta, m-am rezumat decat la un banc 🙂

  3. Pingback: duzina de cuvinte – banc

  4. Pingback: Raport de activitate – presărat cu o duzină de cuvinte impuse; şi un supliment cu rime | VERONICISME

  5. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte- sacul zilelor

  6. măăăăi… mi-au, miau căzut mustăţile de plăcere. ai înşirat o poveste minunată! ce-mi place!
    dar mă întreb, oare când a apucat moşul să-l filmeze pe rudolf? că asta nu scrie în poveste, dar iată ce face 😀

  7. Pingback: 2011 « Abisuri

  8. Pingback: Duzina de cuvinte – 17. « Tiberiuorasanu's Blog

  9. Pingback: Duzina de cuvinte: Cum ne pregătim de sfârșitul lumii « My virtual Outback

  10. Pingback: duzina de cuvinte -15 – lunile anului « Rokssana's Blog

  11. Pingback: psi-words » o duzină altfel

  12. Pingback: Duzina de cuvinte (14) – Periplu…anual « BLOG D'AGATHA

  13. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Teoria relativității « Dictatura justitiei

  14. Cerule roşu, culisele Moşului sunt spectaculoase.
    Altminteri, din culisele „sporovăielilor” mele cu unul dintre copiii pe care îi îndrum în ale teatrului am aflat că Moş Crăciun i-a taiat degetele D-nei Crăciun, că aşa cică i-a zis preotul într-o duminică de mers la biserică…Fereşte-mă, Doamne de aşa propovăduitori, da’ apropie-mă de textul ăsta şi fă-l să fie adevărat, fiindcă m-a bucurat nespus!

Lasă un răspuns

