Degustare si putina istorie- ciocolata Neuhaus

Daca in Grand Place ( pentru cei care nu m-au citit pana acum, este vorba despre piata centrala din Bruxelles) am testat bunatatile fabricii Leonidas- si putin a lipsit seara sa-mi zapacesc matele, din cauza faptului ca la vederea atator bunatati uit de frana si mananc pana uit de mine- am ales pentru cumparaturi o alta fabrica: Neuhaus.

De afara pare un magazin de desfacere obisnuit. Inauntru insa, poti degusta din toate sortimentele, exact cat te tine apetitul. Fiind avizata si nemaidorind sa experimentez greturile de cu o seara inainte, ciuguleam, mestecam, testam si scuipam in cosurile de gunoi aflate la indemana peste tot. Da! Ati auzit bine! Dadeam cu cicolata aia fina, delicioasa si cu tot felul de arome, la gunoi!!! Desigur ca prietenii mei au ras copios cand m-au vazut cu cata durere in priviri renuntam la ce aveam in gura, pentru a face loc unor alte sortimente. Erau tot felul de cutii, cu alcool, cu trufe, cu umpluturi savante, ciocolata alba, cu lapte, neagra, maro deschis, maro inchis, cu caramel, fistic, migdale, alune, jeleuri de fructe, jeleuri trase in ciocolata, un intreg univers dulce, colorat si mirosind innebunitor!

Mergand inapoi in istorie se pare ca creatorul Jean Neuhaus a venit din Elvetia pentru a-si pune la cale o noua afacere. El a deschis un fel de magazin pentru duciuri-medicamente vanzand bomboane de tuse, licori tamaduitoare si batoane de ciocolata amara, manufacturate in pivnita. Nepotul fondatorului a incercat relansarea afacerii dand frau liber creativitatii, inventand bomboanele umplute si numindu-le praline. Cu ajutorul sotiei sale, el a realizat o cutie speciala pentru a pastra pralinele intr-un mod sigur si in acelasi timp delicat. Aceasta cutie a inlocuit conul de hartie in care erau uzual vandute si adesea deteriorate, bomboanele. Dintre cele mai indelung utilizate retete fac parte Astrid si Bonbon 13, ambele inca produse de emblema ale firmei, prima fiind numita astfel in cinstea reginei mult iubite a Belgiei, Astrid. Cu trecerea timpului, evenimentele regale nu au putut  sa ramana neremarcate. Astfel la casatoria Regelui Badouin cu Fabiola si a Printului Albert cu Paola, au fost realizate 4 noi praline regale purtand numele capetelor incoronate. Odata cu venirea secolului 21 Neuhaus si-a redesenat boutique-rile de vanzare ale produselor utilizand culori calde si materiale nobile pentru crearea unui atmosfere gurmande luxuriante.

Am decis cu greu ce sa cumparam si am plecat cu regretul ca nu am un astfel de magazin in apropierea casei  dar si cu slaba consolare ca doar asa imi pot pastra cat de cat forma aerodinamica ascutita!

27 thoughts on “Degustare si putina istorie- ciocolata Neuhaus

  1. Pingback: Sărbătoare la Viflaim(I) « Almanahe's Weblog

  2. Mi-ai amintit de degustarea noastră de vinuri de la Chianti. A risipit atunci kekee orzul pe gâște. Să duci tu trei femei nebăutoare la așa ceva! De prisos să zic că n-am apucat să-mi cheltui cei 10 euro de pe cartelă, deși am ales cele mai scumpe sortimente. Chiar și așa, după vreo jumătate de oră râdeam și doar dacă ne arătai degetul, deși am scuipat, n-am înghițit. 😀

  3. Silavaracald, daaa! și eu tot de asta mi-am amintit 😀 unde mai pui că unul din aparatele alea pline cu vin se defectase 😆 adică nu mai lua bani de pe cartelă! puteai să bei până la refuz :))) dar vorba Melaniei: cu noi stricai orzul pe gâște! :))

    da, cred că cu ciocolata ar fi fost ceva mai ușor, deși nici după ciocolată nu mă dau în vânt, dar măcar aia nu ți se suie la cap 😀

  4. ei cum sa te lase inima sa arunci ciocolata la gunoi???.. altii ar fi scuipat-o intr-o punguta si ar fi luat -o acasa:))))).ufaaa cata ciocolata am vazut , mi-a venit o pofta!!

  5. Nu ştiu unde am citit, ca la TV nu prea mă uit, da’ ziceau cercetătorii că în câţiva ani n-o să mai fie ciocolată, că s-au apucat şi chinezii de mâncat cioco…habar n-aveam că există pe lumea asta şi oameni cărora nu le place cioco…:)) MMM….n-am mai avut asa o poftă de la Charlie and the Chocolate Factory încoace, mă duc să-mi iau.

  6. ha, ce tare! a venit asta din Elvetia! Mie imi place mai mult ciocolata belgiana decit cea elvetiana! Si astia mari sunt meseriasi, insa imi plac si mai mult ciocolateriile alea mici, mai putin cunoscute. Ai fost si la Bruges? Acolo e plin … Ma rog, nu numai acolo, dar alea mi-au ramas in minte!

  7. vai de mine, ma soeur! da nu ți-e milă de mon coeur? Mă lasă corazonu, zău! Înainte de a pune grozăvii din astea, gândește la noi cei grași și dependenți de ciucalată! Măi, măi, măi…Din cauza ta am desfigurat o cutie din dotare. acum, la aceasta oră târzie din noapte…

      • am răspuns târziu pentru că tastez greu în timp ce efectuez abdomenele. Nu am așa mare viteză la typing :-))))
        am dat jos ciocolata. Acum așteptăm să vedem cum se comportă toate orătăniile de le-am mâncat 😀
        somn ușor.

      • :)))))))))))))))) important e ca ai reusit sa raspunzi. bine ca ai dat-o jos, poti sa mai mananci una si azi!
        zi faina, m-ai facut sa rad, multumesc!

  8. anul trecut, prin noiembrie, am fost la Viena. la tot pasul erau magazine de dulciuri, ciocolata la discretie in diverse sortimente… aveam doua magazine langa hotel… pana si in camera de hotel gaseam ciocolata in fiecare dimineata, langa pliculetele de cafea, zahar si laptele condensat … am mancat multa ciocolata si o prajitura cu fistic ( mi s-a pus pata pe prajitura aia, doar ca avea culoarea verde) 🙂

    • pe vremuri si la noi erau bomboniere in fiecare casa, pt servit musafirii sau asa de fason. in brux am vazut acelasi gen de recipiente cu ciocolatici in ele. bine…ingrasa si daca doar te uiti la ele 😀

Lasă un răspuns

