Colindatori feluriti

Toata saptamana au umblat tot felul  de colindatori pe strada dorind sa impartaseasca bucuria Nasterii Domnului sau doar sa faca un banut. Cel mai mult mi-au placut elevii sau studentii de la Scoala de muzica, ale caror voci si bun simt te umplu de linistea calda si sentimentele adevarate care insotesc Craciunul. Au intrat sfiosi dorind doar sa ofere, nu sa impuna. Initial, fiind singura in birou, m-am gandit ca nu am suficienti bani sa-i omenesc pe toti si i-am refuzat. S-au oferit sa-mi cante fara sa le dau nimic, doar sa-mi aduca bucurie. Mai rar oameni care ofera fara sa ceara nimic in schimb! Nu i-am lasat nerasplatiti…

Apoi in alta zi a urmat un grup de „colorati”, bagandu-se cu de-a sila, imbracati in costum popular si apostrofandu-ma sa le dau bani, ca ei au de cantat! Anul acesta am avut noroc, i-am prins din usa si i-am evitat. Anul trecut mi-au umplut spatiul de m-au trecut racorile si n-am scapat de ei pana nu am sarit cu dreptul! Odata ce au intrat, nu ai cum sa-i scoti daca nu le dai bani, sunt insinuanti si chiar agresivi.

Azi, auzind zgomot de tobe, m-am temut ca-s iar cei de ieri si m-am baricadat. M-am temut degeaba, erau colindatori de cu totul alta factura. Alaturi, la o poarta s-au aliniat ca la armata, aveau conducator care le comanda ce sa faca. Erau imbracati toti la fel cu bundite si caciuli mitoase cu tricolor si pene inalte prinse pe ele. Si-au insotit colindele cu batai ritmice de tobe, cu voci puternice barbatesti. O placere sa-i asculti! N-am avut curajul sa le fac poze, colindau particular, dar aratau mandri si demni, raspandind urari facute cu profesionalism si aducand bucuria Sarbatorilor aproape de sufletele tuturor.

28 de gânduri despre „Colindatori feluriti

  1. Si pe aici sunt fel de fel; mai putini parca decat in alti ani. Altadata veneau baietii de la Teologie, anul acesta nu au fost. Sunt unii care mie imi plac mult: niste Mos Craciuni cu trompete si canta foarte frumos. Nu-i deloc traditional, dar e f vesel

  2. la mine ce sa mai zic:) nici tipenie de colindator! nu stiu astia ce-s aia colindatori! cu siguranta acasa, atmosfera de sarbatoare a craciunului se simte si se traieste altfel, mult mai intens! eu m-am obisnuit …asa:).zi faina…

  3. Am auzit multe colinde la scoala… chiar azi am facut repetitie, cu clasa I, pentru serbare, pentru ca invatatorul lor a trebuit sa mearga la o sedinta cu directorii, iar clasa I este clasa de inot si sunt si elevii mei si mi-s dragi :)… i-am vazut si la serbare, pe seara, apoi am coborat la munca, la bazin… mi-a parut rau ca n-am vazut serbarea pana la sfarsit. as fi vrut sa le vad reactia cand il vedeau pe Mos Craciun intrand, pentru ca ei nu stiau ca va veni si Mos Craciun :)… o sa iau poze de la parinti.

    • sa pui poze te rog, sa le vad si eu bucuria. sunt atat de scumpi cand se bucura din tot sufletul. fiica-mea e mare si cand primeste o cutie cu unc adou are aceeasi nerabdare ca si atunci cand era mica 🙂

  4. frumos…
    țin minte cum în copilărie îmi repetam colindul de cu 3 săptămâni înainte. puneam suflet. îmi plăcea să cânt, dar de ce să nu recunosc, îmi plăceau și bănuții 🙂
    te pup și spor la trebușoară! :*

    • noi mergeam doar cu plugusorul, colindele mi se pareau prea lungi de invatat si pe atunci nu aveau nici o semnificatie pt mine…din pacate.
      inca sunt la munca, am si spor, ii dau bataie 🙂
      spor si tie!

  5. că tot mă plângeam că au dispărut, la 6 dimineaţa repetau de zor în cartierul meu, tobe, bice, fluiere…veselie mare! a fost foarteeee plăcut! m-am sculat din pat crezând că se turna vreo revuluţie, bobocule!:))

  6. Anul acesta chiar ca nu prea am avut colindatori, doar niste baieti de scoala in Ajun care cantau fals, dar fie-mea ii contempla solemna la usa, cu banii in mana!… 🙂 La voi in Timisoara e alta atmosfera, mai selecta!

    • locuiesc intr-un cartier marginas cu lume obisnuita, au venit copiii din zona in seara de ajun 😉
      ce povesteam in post au fost in saptamana de inainte de Craciun.
      au fost si cativa uratori de anul nou. a fost frumos!

  7. Din descrierea ta, mi-am imaginat ca te-au colindat la serviciu, si atunci era chiar altceva, puteau fi intr-adevar si altfel de oameni, care mai de care mai instruiti!
    Si la noi veneau copiii din cartier pana anul trecut. Ba chiar si un grup de tineri profesionisti, cu o soprana care-ti inmuia sufletul, asa de bine canta! Anul acesta nu s-au mai obosit de Craciun, iar de Anul Nou chiar nimeni n-a mai cantat. Mi-au parut stranii Sarbatorile fara colinde…

Lasă un răspuns

