Omul de zapada

Am clipit des orbita de intinderea alba, imaculata, pe care soarele o facea sa scanteieze in mii de cristale ce amplificau lumina. Ridicand privirea albastrul perfect al cerului mi-a taiat rasuflarea. Ma simteam greoaie, parca prinsesem o gramada de kile in noaptea trecuta si nu simteam nevoia sa ma mai misc ci doar scrutam cu ochi rotunzi si mari imprejurimile. O fetita cu o caciulita pusa pe varful capului, rosie in obraji si razand la fiecare miscare, ma batatorea cu manusile mici fara astampar si loviturile usoare imi adaugau sau imi subtiau talia dolofana. Un bulgare imi trecu razant peste nas, facandu-l sa tremure putin, insa fara sa mi-l mute din loc. Asa cu el piezis pun pariu ca aratam mai sic decat in pozitia normala de inainte. Fetita se orienta in directia de unde venise bulgarele, scoase un chiot si o lua la fuga spre baietelul plinut ai carui bujori sanatosi cu gropite radeau din tot sufletul. Bulgareala se indeparta de mine, undeva in spatele cabanei unde imi era imposibil sa privesc. Totusi, n-am apucat sa cad pe ganduri, imediat o saniuta aparu, cu un alt baietel asezat pe burta, gonind la vale cu limba ivita putin in coltul gurii concentrat sa-si dirijeze atelajul  si scotand din cand in cand strigate de placere. Putin lateral se scurgeau agale schiori, alunecand elegant in volte largi care ridicau valuri fine de zapada proaspata si pastelau din loc in loc intinderea alba.

Un grup de tineri facand o galagie infernala, se alergau unii pe altii, jucand un fel de joc ce parea volei cu altceva decat o minge. Cand s-au apropiat, am intrezarit pentru o clipa o caciula blanoasa la fel de alb stralucitoare ca si zapada din jur, care salta trecand de la unul la altul, in timp ce o fata carliontata cu parul in care se amestecau suvite de zapada usor topita, incerca sa-si opreasca rasul si sa prinda obiectul ce-si schimba mereu locatia. Gasca se indeparta lasand fata care sa alunece intinzandu-se pe toata lungimea in zapada care parea o saltea pufoasa. Un baiat cu ochii in nuanta cerului se desprinse de grup, o ridica si incepu s-o scuture in timp ce fata ii puse usor o piedica si se rostogolira inapoi in zapada. Mi-am simtit gura lungindu-si colturile si palaria din cap clatinandu-se periculos in urma hohotelor de ras in care am izbucnit.

Pe nesimtite soarele s-a ascuns dupa creasta abrupta a muntelui, iar eu am simtit ca-mi revin din moleseala placuta in care simteam ca ma scufund incet. Se pare ca vremea nu se incalzise inca si chiar daca bulgarii care ma compuneau s-au mai subtiat, iar nasul mi s-a dezghetat si apoi inghetat din nou, cu turturi micuti de parca as fi ramas in pana de batiste, totusi inca mai aveam zile de zambit si observat lumea care se perinda pe langa mine aruncandu-mi priviri amuzate fara sa stie ca sunt vie si ma distrez teribil observandu-i!

…………………………………………………………………………………………………………………………………

Un zgomot strident ma zapaci de cap. Ca dintr-o mlastina reusesc sa ma recompun, realizez ca sunt in pat, imi privesc mainile, picioarele si realizez ca am visat ca eram om de zapada! Zambesc si ma indrept lent spre geam. E duminica si nu ma grabesc. Mi se pare ca ceva straluceste pe jos: a nins!!! Clipesc din nou incredula: in curte un om de zapada dolofan imi face un semn discret cu ochiul de carbune si isi misca abia sesizabil crenguta de brad ce-i serveste drept mana, in semn de salut. Zambesc, probabil inca visez, totusi ma imbrac si ies sa dau piept cu iarna!

Texte care raspund la prima provocare de luni de la Psi au mai scris si:

http://www.psi-words.com/2012/01/09/omul-de-zapada/#comment-9757

http://labulivar.wordpress.com/2012/01/09/omul-de-zapada/#comment-4252

http://labulivar.wordpress.com/2010/11/28/o-dimineata/#comment-4254

http://scorpio72.wordpress.com/2012/01/09/provocarea-omul-de-zapada/#comment-7268

http://cita-topa.blogspot.com/2012/01/omul-de-zapada.html?showComment=1326094574757#c2015231100503671014

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2012/01/08/omul-de-zapada/#comment-15407

http://tiberiuorasanu.wordpress.com/2012/01/08/omul-de-zapada/#comment-15407

http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2012/01/09/de-ce-nu-se-sinucid-magistratii-romani-nu-se-revolta-masele-si-bineinteles-omul-de-zapada/#comment-6296

47 thoughts on “Omul de zapada

  1. heheheeeee 🙂
    Off topic: am alergat aici întocmai precum Cenușăreasa taman la midnight să cetesc despre nu știu ce brăduț din copilărie. Când colo…brăduțul fuse și se duse și am dat peste omul de zăpadă. Ori eu sunt prea bătrână, ori e ceva necurat la mijoc 😆

  2. Pingback: omul de zapada « Rokssana's Blog

  3. Pingback: psi-words » omul de zăpadă

    • n-am reusit sa ma adun deloc dupa pauza asta prelungita. am crezut ca nu mai vreau sa scriu deloc, cateva zile… insa parca totusi mi s-a facut dor 🙂
      bine v-am regasit!

  4. Pingback: Omul de zapada « Tiberiuorasanu's Blog

  5. Brrrrrr! Te simteai bine in chip de om de zapada!
    Eu am simtit confortul cand am citit: „realizez ca sunt in pat, imi privesc mainile, picioarele si realizez ca am visat ca eram om de zapada! Zambesc si ma indrept lent spre geam. E duminica si nu ma grabesc.”! Cred ca de vina sunt batranetile mele 🙂
    Ai descris frumos un colt de bucurie de iarna! 🙂

    • nu m-am gandit la raceala zapezii, ci doar la frumusetea ei si la bucuria celor care profita de ea 🙂
      e frumoasa la munte, cand sunt in vacanta. cand astept in statie, imi intra prin incaltari si-mi ingheata picioarele sau cand se face neagra si mocirloasa, o urasc din tot sufletul!

  6. Pingback: De ce nu se sinucid magistrații români, nu se revoltă masele și bineînțeles “omul de zapada” « Dictatura justitiei

    • vanticelule, dar iarna n-a fost lunga si deocamdata nici grea(sper sa nici nu fie!). hai da-te mai aproape ca am furat bagheta fermecata a mosului si te transform pt cateva clipe/ore/zile la alegere, in tot ce vrei tu!

  7. Pingback: Omul de zăpadă s-a topit | VERONICISME

  8. Pingback: omul de zapada

  9. da, da… si eu as vrea sa vad lumea prin ochi de om de zapada ( bine, cand ma apuca, as vrea sa vad cum se vede prin ochi de caine, pisica sau alt animal sau obiect… cand eram mica ma intrebam cum vad oamenii cu ochii caprui sau negri sau verzi…)
    … si chiar asa, vorba dagathei, si eu m-am repezit sa vad altveva dupa ce am sters email-urile, dar am dat peste alceva si am fost putin derutata… am revenit la email, sa caut prin cosul de gunoi ( sa ma conving ca n-am luat-o razna, de la batranete), dar n-a fost chip sa mai pot intra in email ( am ceva probleme, cred ca ma saboteaza careva).

Lasă un răspuns

