Duzina de cuvinte: Fantana visata

Era torid. Doar faptul ca intalneam la tot pasul fantani in care-mi racoream mainile si fruntea ma facea sa pot merge inainte, zapacita de frumusetea locurilor, de arta ca un strigat prezenta la orice colt de strada batand insistent la portile inimii si cerand o clipa de atentie. Fantana aceea renumita, pe care o vazusem in cateva fotografii din care-mi aminteam doar o apa de culoare albastru intens ca o piscina decorata abundent, mi se cuibarise adanc in minte. Dimensiunile mici ale pietei si spatiul restrans in care o puteai admira m-au surprins putin. Un fel de amfiteatru cobora scurt spre apa, intradevar in nuanta stiuta. In centru Neptun, patronand opera, de-o parte si de alta calutii salbatici, nechezand fara sunet, parca desprinsi din nemarginire de stepa si nicidecum inhamati la scoica-spirala in loc de trasura ce alearga sub apele involburate ale marii. In soarele miezului de vara, statuile straluceau de-un alb absolut, ca de zahar, iar nemiscarea lor parea oarecum nefireasca, atat de vii erau detaliile, gratia, suflul viu al ansamblului. Curgerea apei amplifica senzatia de incursiune scurta in lumea secreta a marii, iar statuile abundentei si sanatatii care-l flancheaza la mica distanta pe Neptun, dadeau fantanii o profunzime deosebita. Cand te afli in preajma atator frumuseti devii neatent, ai senzatia ca vei fi mereu in preajma lor, hranindu-ti inima fara efort. Din pacate doar cand te distantezi ca timp si spatiu, realizezi ca s-ar fi cuvenit mai mare atentie detaliilor si o oprire mai lunga pentru decantare ori imprimare mai adanca a impresiilor. Poate legenda cu banutul aruncat peste umar e adevarata, iar urmatoarea data cand ne vom intalni, voi fi cu mai multa luare aminte…

Textul raspunde Duzinei cu cuvinte lansate, ca de obicei sambata, de Psi. Respectand aceleasi reguli au mai scris si:

http://www.psi-words.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-libertate/#comment-10254

http://scorpio72.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-manzul/#comment-7441

http://labulivar.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-iapa/#comment-4326

http://cita-topa.blogspot.com/2012/01/duzina-de-cuvinte-comoara-strabunicului.html?showComment=1327136904865#c907717344065358619

http://blogvista.ro/duzina-de-cuvinte-pe-ganduri/#comment-4135

http://anacondele.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-fara-tiltu/#comment-171

http://eclpsademart.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-imblanzitorul-de-cai/#comment-3113

http://rokssana.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-18-aberatii/

http://carmensima.ro/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-zbor/comment-page-1/#comment-23446

http://profunzimi.wordpress.com/2012/01/21/in-spirala/#comment-712

http://griska.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-nechezati-nechezati-nechezati/#comment-3559

http://divers.toateblogurile.ro/2012/01/duzina-de-cuvinte-te-am-gasit/comment-page-1/#comment-1813

http://cristiangheorghe.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-alchimistii/#comment-1101

http://vantdetoamna.wordpress.com/2012/01/21/duzina-de-cuvinte-1-suprarealism/#comment-61

 

43 de gânduri despre „Duzina de cuvinte: Fantana visata

  1. Pingback: Duzina de cuvinte 3 – 2012 « Tiberiuorasanu's Blog

  2. Pingback: Duzina de cuvinte: fără titlu | Cioburi de chihlimbar

  3. Pingback: duzina de cuvinte – 18 – aberatii « Rokssana's Blog

  4. Prima dată când am văzut fontana di Trevi s-a întâmplat noaptea(dorinţă expresă a gazdei noastre de a fi surprinşi într-un mod extrem) Impactul vizual a fost nemaipomenit. Pur şi simplu mi-a tăiat răsuflarea şi preţ de câteva minute mi-a fost imposibil să mai spun ceva.
    Frumuseţea, cu adevărat, îţi poate tăia răsuflarea.
    App, frumoase rânduri

  5. Pingback: Duzină de cuvinte…pe gânduri | Un blog de poveste

  6. Si eu am fost un pic deceptionata de ingustimea pietei.
    Maretia ei pare nepotrivita cu locul! Dar, cum ce e frumos frumos ramane, am uitat repede si m-am bucurat de opulenta desavarsita a alegoriei! Ma si gandeam vazant fotografia ca pe acolo sunt ceva banuti si de la mine! 🙂

  7. 🙂 am aruncat si eu banutul! chiar mai multi!!!daca ma intrebi ce dorinta mi-am pus…nu stiu! am uitat-o. nu pot sa uit insa fiorul ce m-a cuprins odata ajunsa acolo! urmatoare data cand ne vom mai intalni….sper sa fie aproape 🙂

  8. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte- libertate

  9. Pingback: duzina de cuvinte – Zbor

  10. Pingback: Invocare « Almanahe's Weblog

  11. Pingback: In spirala « Abisuri

  12. Pingback: Duzina de cuvinte – Nechezaţi, nechezaţi, nechezaţi! « Mustăţi lungi, gheare lungi

  13. Pingback: Duzina de cuvinte: Alchimiștii « My virtual Outback

  14. Pingback: Joc de 3 cu 12 cuvinte impuse | VERONICISME

  15. Ca să ajung şi eu s-o văd, mi-ar trebui o altă fântână fermecată ce-ndeplineşte dorinţi, una aproape de casă, dacă se poate. Un puţ măcar! :)Absolut în nicio ţară, în afară de România, n-am fost până acum, fiindcă litoralul Bulgariei unde m-am “prăjit” o zi, acum vreo patru ani, nu cred că se pune. Aşadar, mie mi se potriveşte titlul postării de minune. Nu e vorba de timp, nu mi-am permis.

    Prin frumuseţile ei, lumea pare un loc mai bun, nu o stepă populată cu oameni-animal, care mai de care, cum adesea ne-apare. Şi, cine ştie, poate că fântâna dorinţelor e una dintre porţile către Univers. Deşi un gest altruist, aruncatul bănuţului arată că mai există mici fărâme de umanitate-n oameni, fiindcă cei 3000 mii de euro ce se-adună zilnic nu-s din drum(sălbatici şi-nfometaţi cum suntem, nu cred că bănuţii s-ar fi adunat aici, la noi) …Sunt din inimă bună, căci cred că înţeleg cu toţii naivitatea gestului. De fapt, asta-i alt frumos în om, credinţa că-ntre Univers şi spirala din el e-o legătură strânsă, şi că fiecare gând bun, şi fiecare strigăt de bucurie ori de disperare ajunge undeva. Că nu se risipesc toate în adânc, precum corpul nostru. E frumoasă legenda şi nu e greu să-ţi imaginezi cai însetaţi nechezând, ori soldaţii ce izvor căutau. iar frumuseţea păstoriţei, precum şi-a fântânii, m-a purtat (c- o bucată de zahăr, momeală) prin descrierea-ţi în culoare .De vis! La doce vita! 🙂

    • iar m-ai surprins in mod placut, el-ai crosetat si aici 😀
      nu se stie niciodata cum primesti sansa de a vedea macar putin din frumusetile de dincolo. si eu am mers invitata de o prietena din copilarie.
      pe de alta parte ma cam indoiesc ca suma aia e exacta. e drept ca nu-mi dau seama cat de vizitata e fantana, cand am fost eu era vara si era full. insa putini arunca monezi mari…

  16. Pingback: 13.99 lei « In jurul Kadiei

  17. Pingback: Duzina de cuvinte (15) – Întâmplare « BLOG D'AGATHA

  18. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Poșeta Elenei « Dictatura justitiei

  19. Pingback: Duzină de cuvinte…pe gânduri | Un blog de poveste

Lasă un răspuns

