Erik’s Cafe

Nu mi-am propus sa recenzez(termenul asta e valabil si pentru altceva decat carti, sper!) toate barurile din Unirii , insa daca tot prospectez piata, m-am gandit sa va impartasesc si voua ceva impresii. Intrarea e dintr-o strada micuta si n-am fi indraznit, cascand ochii prin geam, daca chelnerul nu ar fi iesit dupa noi sa ne pofteasca zambind inauntru. Mai codindu-ne, ca asa suntem noi nitel timide la inceput, am pasit in interior cu privirea fixata pe ambient. O incapere micuta, un TV aproape de tavan, trei mese destul de inghesuite si un hol lung. Am apreciat ca nu putem barfi in liniste in partea din fata si am luat la periat holul. Cateva separeuri dotate cu canapele conduceau la partea din spate, pe care n-am studiat-o prea atent din cauza unui cuplu tinerel care se afla in plina ascensiune emotionala si n-am vrut sa deranjam „ostilitatile”. Mobilierul era comod, cu fumul ne-am obisnuit cu timpul, canturile usii vopsite intr-o nuanta ce le dadea o interesanta irizare de cupru, zapacind putin privirea: lemn sau metal? Peretii tapetati cu niste table cu nituri masive pareau desprinsi dintr-o fabrica metalurgica proaspat dezafectata. Efectul era contrastant: calda atmosfera-rece metalul. Am privit o vreme ansamblul si am decis ca prefer totusi senzatia de lemn… mda, iar friguroasa din mine scoate capul la iveala! Ne-am facut comode, eu cu spatele la intrare, incercad sa fac abstractie de faptul ca intreg holul nu avea nici un geam pe care sa privesc, lucru care mi se pare mereu, usor apasator. Dupa studierea meniului, chelnerul s-a apropiat fara zgomot de noi si la intrebarea cu aplomb „ce doriti?” am fost aproape de un infarct si de solicitarea unei pilule de pus sub limba pentru linistirea palpitatiilor. Gasca s-a distrat copios, baiatul amabil s-a retras putin si ne-a adus comanda intr-un timp record, de parca stiuse de inainte ce dorim si doar le-a asezat frumos pe tava. La o vreme dupa ce ne hahaiam noi cu spor povestind cate s-au mai intamplat intr-o saptamana, chelnerita se apropie de intrerupator si reduce intensitatea luminoasa la nivel de bajbaiala. Am protestat, noi voiam sa vedem sa vorbim( ca nu-mi vine sa cred ca ne sugera discret sa plecam!) Fata a parut usor contariata si din cand in cand ne tot pandeau dupa colt, parand usor surprinsi ca nu pot vedea ce prizam sau cum reusim sa ne simtim bine si sa radem, fara a avea alcool la bord… sau, ma rog, nu in cantitate mare!

In ansamblu, atmosfera a fost, cu mici scapari, placuta  a fost cald (ca doar acolo unde-i fum e si caldura!), spatiul generos si localul cam golut ne-a permis sa povestim la voce normala, fara sa deranjam pe nimeni, doar eventual sa-i facem invidiosi pe cei care treceau ocazional cu fete plicstisite si absorbiti de probleme ciudat de serioase avand in vedere varsta tanara pe care o afisau. Am adastat vreo trei ore fiind departe de a epuiza subiectele de barfa, dar promitandu-ne ca vom repeta experienta…poate intr-o noua locatie!

18 thoughts on “Erik’s Cafe

  1. extraordinar, am auzit pe ziua de azi de foarte multe ori expresia „unde-i fum e si căldură” şi-acuma am dat peste ea şi la tine; n-o mai auzisem de vreo câţiva ani buni; uite cum a scos-o gerul din hibernare! :)) faină locaţia.

    • 😆 cand am plecat au inceput sa ne enumere ce mai aveau: cornulete cu nu stiu ce umplutura si placintici. au fost draguti!
      un singur repros le-as face unora dintre chelnerii f tineri. nu sesizeaza nuante, cand ar fi simplu sa se uite atent la fata clientului si sa-l „citeasca”.

  2. Genul asta de posturi imi fac o pofta nebuna de viata :D. E tentatie pura, pur si simplu imi pierd orice urma de concentrare si plec cu visul la berea aia cu mustata. Sarut-mana! Frumoase poze!
    Vladimir

Lasă un răspuns

