Duzina de cuvinte: Zapada

Ningea de ceva vreme si fulgii parea ca au tesut o mantie alba pufoasa, asternuta darnic peste toate lucrurile mici sau mari, ascunzand cenusiul de pana acum si dand impresia unui peisaj imaginar  perfect imaculat, sclipind fin si rece. Am debarcat la munca, mi-am lasat geanta pe birou si am iesit inca fara simturi acute, toate dormind la ora aia in mine, sa lopatez zapada adunata abundent in fata magazinului. Foarte aproape, pe trotuarul din fata, vecinii curatasera deja, adunand omatul intr-un calup sfaramicios, pe care se straduiau sa-l faca sa ocupe cat mai putin loc. Vesnica dilema, pe trotuar incurca pietonii, pe strada blochezi rotile masinilor parcate. Privind la cantitatea de zapada care cadea continuu, m-am simtit pentru o clipa blocata intr-un spatiu imuabil alb, neschimbat si nesuferit de rece.

Visarea mi-a sarit intr-o clipa, odata cu trecerea razanta pe langa tampla a unui bulgare usor apos tocmai bun sa ma umple de bucurie pe toata fata. Am aruncat matura si am privit in directia de unde venise proiectilul. Vecinii batatoreau zapada fara sa dea semne ca ar sti ceva, dar aruncandu-si priviri suspecte. Odata cu urmatorul bulgare, un coleg razand mi-a aratat sursa de unde provenea tirul, am creionat iute planul de aparare, ne-am adapostit in spatele unei masini si am inceput bulgareala peste strada. Ca sa mai echilibram balanta, ne-au mai venit forte noi de la pizzeria din colt si pentru cateva minute au zburat proiectile pufoase, rasete, icnete, exclamatii si urale de pe ambele parti ale drumului, de parca am fi avut cu totii mici gargauni care ghidau traiectoriile cu maxima eficienta. Cine spune ca nu poti sa-ti amintesti macar pentru cateva clipe de copilarie, sa dai cu bulgari si sa razi din toata inima? Ne-am intors usor inghetati la munca, am sorbit din ceaiul caruia lamaia ii dadea un gust usor acidulat, visand in gand la un salic de tuica fiarta si bobite mici de chimion… si zambind m-am reapucat de lucru.

Textul face parte din Duzina de cuvinte lansata saptamanal de Psi. Pe aceeasi tema au mai scris si:

http://www.psi-words.com/2012/02/04/duzina-de-cuvinte-timpul-zambeste/#comment-10887

http://labulivar.wordpress.com/2012/02/04/duzina-de-cuvinte-cornu/#comment-4441

http://scorpio72.wordpress.com/2012/02/04/duzina-de-cuvinte-si-a-venit/#comment-7717

http://almanahe.wordpress.com/2012/02/04/prin-valea-lui-stiu/#comments

http://blogvista.ro/duzina-de-cuvinte-titi/#comment-4316

38 thoughts on “Duzina de cuvinte: Zapada

  1. Pingback: Prin Valea lui Ştiu « Almanahe's Weblog

  2. Căci aşa le şade bine iernilor, cu zăpadă, cu bulgări de zăpadă, cu căzături(n-am decât una contorizată până acum), cu oameni de zăpadă, cu oameni cu zâmbetul pe buze…altminteri sunt reci, viscolitoare şi trec greu…

  3. :)cine spune? nimeni nu spune..e chiar frumos sa-ti amintesti si chiar sa intri in jocurile copilariei noastre! zici noastre pentru ca ai nostri copii sunt prea ocupati cu alte cele incat sa observe albul zapezii

  4. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte – timpul zâmbeşte

  5. eu cred că tentaţia bulgărelui doarme în noi, aşteptând trezirea în fiecare iarnă. săraci cei ce nu ştiu sau nu pot să se bucure de ea. 🙂
    ce-mi place cum ai rânduit duzina!

  6. Pingback: Duzina de cuvinte: Geanta « My virtual Outback

  7. Pingback: Duzina de cuvinte…Titi | Un blog de poveste

  8. Pingback: duzina de cuvinte – timpul

  9. Pingback: Sălic cu o duzină de cuvinte | VERONICISME

  10. Pingback: duzina de cuvinte – 20 « Rokssana's Blog

  11. Pingback: DUZINA DE CUVINTE sau CALUP DE VORBE « Dictatura justitiei

  12. Pingback: Duzina de cuvinte 3 – Fuga « vantdetoamna

  13. Pingback: Duzina de cuvinte – reproşuri | Cioburi de chihlimbar

  14. Am tot intalnit cuvantul in cele cateva ”Duzini” pe care le-am citit azi, si, recunosc, nu stiam ce inseamna. Am intuit, pe traseu, evident, dar, pentru o mai buna informare, l-am cautat si pe dex-ul on line. De azi, sunt mai bogata cu-n cuvant: salic. Cheers! 🙂

  15. Pingback: Duzina de cuvinte – Dialog « Tiberiuorasanu's Blog

  16. zapada ne readuce copilaria si o bulgareala de genul celei descrise de tine iti pune zambetul pe fata!
    Cu bine. Si la Paris a nins insa aici astia s-au baricadat in casa! 🙂

    • eu nu rezist mult baricadata, trebuie sa iau aer de afara, sa vad oameni, sa misun, altfel parca ma sufoc.
      numai bine, cita, specimenul a incercat sa se bage in seama si aici, dar a mers direct la gunoi 😉

  17. Sa nu uitam nicicand de copilul din noi! 😉 E cel mai frumos dar pe care ni-l putem face! Mi-a placut mult joaca ta cu cuvintele! 🙂

  18. Pingback: Duzina de cuvinte…Titi | Oborul Fantezii

Lasă un răspuns

