Ce poti sa ai in gura si sa nu stii!

De maseaua de minte am auzit cu totii. Unii mai norocosi au simtit un usor discomfort si a trecut, altii au facut febra si au simtit din plin cum le „rasare” mintea. A venit si randul membrului cel mai tanar al familiei sa incerce sa acceada in zona celor, cel putin teoretic „mintosi” sau macar echipati cu bagajul dentar complet. De la o banala jena in doua zile durerea s-a transformat in imposibilitate de a manca, de a deschide gura, de a vorbi sau rade. Desigur, am inceput sa ma agit, stomatologul nostru nu era de gasit (n-am avut nevoie de el si nu-l mai cautasem de mult timp) asa ca sun la recomandarea unei prietene la o alta doamna stomatolog. Femeia de buna credinta imi recomanda niste calmante si sa stau linistita, maseaua isi vede de treaba ei, in rare cazuri de maxilar ingust creaza probleme. Bun! Am mai stat doua zile, timp in care copilul a mancat doar chestii moi sau pasate ca pentru bebe. Colegii din clasa deja isi sunau medicii sa intrebe daca se poate sa doara atatea zile o masea de minte, moment in care fiica-mea imi spune ca are 2gauri in obraz, crezand ca s-a muscat cu maseaua corespondenta de sus. Hmm, alarmata a doua oara (ca sa nu zic panicata!) sun din nou medicul vechi (ca asa sunt eu, merg pe ce stiu ca-i testat si de calitate!). Il gasesc, urc copilul in taxi si ne intalnim la cabinet. Examineaza omul problema si verdictul a fost neasteptat: maseaua de minte e ok, nu are nici o treaba. In schimb pe obraz in interior s-a format o afta, care s-a spart, nu se vindeca din cauza mediului umed din gura si  nesimtit de mica fiind, creaza niste dureri atroce. Am rasuflat oarecum usurata (evident ca eram convinsa ca o asteapta cu bisturiul sa-i traforeze un spatiu pt masea!), i-a badijonat cu ceva solutie zona dureroasa si am primit instructiuni pentru o apa de gura ce grabeste vindecarea. Aceasta afta se pare ca e la concurenta cu herpesul si sa scapi de ea dureaza intre 7-14 zile. Si surpriza poate reapare de 2-3ori pe an si n-o poti preveni cu nimic.

Unde nu ma pricep nu ma bag, insa e debusolant cat de gresit pot aprecia dupa simptome probleme care nu le cunosc. Exact la fel am dus copilul in urgente, crezand ca are o indigestie mai dura si avea apendicita! Am oscilat mereu intre a nu da fuga la medic pentru orice indispozitie si evitarea consultarii lui pana in ultima clipa. Presupun ca o cale de mijloc e cea mai buna… insa se pare ca eu ratez constant mijlocul si tot ating extremele…

18 thoughts on “Ce poti sa ai in gura si sa nu stii!

  1. Bine ca ati rezolvat problema. Foarte rar, imi apareau si mie afte, pe varful limbii, din cauza alimentatiei, probabil mai acide decat de obicei. Si le tratam cu putin bicarbonat de sodiu. Cand am fost la niste cunostinte in Italia, am observat ca ei pun salata si legumele intr-o solutie de apa cu bicarbonat. Mi-au spus ca e pentru dezinfectare. Isi pastreaza si gustul si culoarea mult mai bine in timpul prepararii. Dar asa cum ai procedat, cand apare o problema de sanatate, medicul este cel care trebuie sa vina cu rezolvarea.

  2. Saraca, stiu cum e cu aftele. Faceam si eu mai in tinerete cand beam bere dupa unu/altu la petreceri, cand fumam si eram copil rebel. Dar nu poti sa stii de la ce se fac :((( E foarteee neplacut si dureros

  3. Ma crezi ca eu nici in ziua de azi nu stiu daca mi-au iesit maselele de minte sau nu? Banuiesc ca mi-au iesit, ca am niste chestii pe jumate ingropate in gingii, dar in rest…
    Aftele alea sunt nenorocite rau. Mai fac si eu, de obicei cand mananc prea multe alimente acide. Dar apar foarte rar si deja nu ma mai deranjeaza.

  4. Tare nesuferite mai sunt aceste afte. Mie îmi spunea doctorl să beau mai multă apă noaptea, că le fac de la …sete. Aşa o fi fost, că de când dorm cu sticla de apă lângă pat, n-am mai făcut afte. Ştiu şi eu dacă e chiar aşa?

    Numai bine la toţi! 🙂

Lasă un răspuns

