Cum faceti cumparaturi?

Cand nu ai masina, cumparaturile de la hipermarketurile din marginea orasului pot constitui o problema, mai ales daca uiti ca nu esti caracatita si te incarci cu mai mult de doua plase si alea grele. Intr-o vreme apelam la o prietena care mergea  cu masina, pana am realizat ca modul de alegere al unui produs difera foarte mult de la o persoana la alta si timpii pe care-i petrecem in fata raftului tind sa devina infiniti. Eu sunt un om in general fara rabdare si desi muncesc la aspectul asta, nu reusesc sa ma comport normal in toate situatiile. De exemplu cand plec la vanatoare de produse, imi fac o lista. E drept ca-s destul de conservatoare, la anumite cosmetice, de exemplu, am o marca anume testata indelung merg la raft punct ochit, punct lovit, nu baleiez. In cazul in care am remarcat ca prietena mea stagna timp indelungat, indecisa in fata unui lucru, mi-am luat nerabdarea in brate si din  cateva drumuri, m-am aprovizionat din alte zone cu tot felul de chestii, penduland intre rafturi si cosul ce statea pe loc. De fiecare data o urmaream cu coada ochiului sa vad daca a terminat cu sortarea cascavalului. In timpul in care eu am ales si adus vreo 5-6 produse ea a luat, pus inapoi, revenit, pus inapoi, citit eticheta, pus jos, luat prima bucata citita, pus jos din nou. Atunci am realizat ca nu-i corect si nici inteligent sa te cuplezi cu cineva cand faci cumparaturi daca nu ai Xanax-ul cuviincios luat la bord. Fiecare are timpul lui pe care-l doreste petrecut intre rafturi, anxietatile si nedumeririle referitoare la un produs, poate controla toata oferta ce branzeturi existenta sau poate memora ingredientele cat doreste. Daca pe mine nu ma coafeaza asteptarile, simt ca mi se rupe spatele si neuronii fragili devin turbulenti, cel mai corect este sa merg la cumparaturi cu cei asemanatori mie ori  insotita de un membru al familiei direct interesati

Voi cum procedati la cumparaturi? Cu insotitor strain, la telefon sau defiland la fiecare produs de pe raft sa testati noutatile? In viteza sau lent, ca la muzeu?

25 thoughts on “Cum faceti cumparaturi?

  1. In orice zi in afara de week …. la orice ora care nu e de varf, eventual la inchidere …. singura de cele mai multe ori si vorbind la telefon ca sa mai castig timp … ce cumpar ? … habar nu am …vaz io acasa cand ajung ….! A, uitasem de haine …. privesc la vitrine in general … sunt frumoase ! Asa ca ma satur din privit …. o slabiciune am si eu …bratarile mele … acolo sunt profunda, am nevoie de timp si de concentare si da, privesc ca la muzeu pana ma hortarasc ce piesa aleg .

    • biiiiiiiineeeeeeee, nu vorbim de haine, incaltari, chestii care trebuie probate, studiate, cantarite 🙂
      mai nou privesc la manechine, imi place cum au combinate hainele, suprapuneri interesante. vreau sa fur metoda…dar merge greu, parca ceva-mi lipseste. o fi talentul?

  2. absolut de acord, cumparaturile se fac singur(a)! Eu fac cumparaturi o data pe saptamina, imi ia maximum o ora de cind am ajuns in parcare pina ies din parcare, si fiind cumparaturi pt 4 oameni se aduna un cos din ala plin. dar si daca ma lasi in magazin legat la ochi stiu unde sa ma duc si ce sa iau.

  3. Eu sunt indecisa uneori. Dar 90% din timp stiu ce vreau si unde se afla. Cumpar in general aceleasi chestii. Pt un cos de 300 ron stau cam 30 minute :))) deci stiu sa cheltui banii cu usurinta, rapid! Nu prea uit fiindca cum ziceam cumpar mereu aceleasi chestii :). Eu ma duc la Kaufland in celalat capat al orasului. Ma duc cu busul si ma intorc cu taxiul. Dau 10 ron dar e mai ieftin decat sa ma leg la cap cu prietenii

  4. pai dupa ce am citit eu aici…eu sunt cea mai indicata sa merg la cumparaturi cu tine :))).
    nu stau, nu ma lalai, stiu exact ce am de facut si ma ajut si de listuta, facuta de acasa! taca-paca rezolv repede si imi ramane si timp de o cafea 😛

  5. Eu stiu cu ochii inchisi ce am de cumparat. De obicei petrec cam 30 de minute la supermarket si iau cam aceleasi lucruri in fiecare saptamana. Destul de putine, spun eu, dar le organizez in asa fel incat sa imi ajunga. Nu am masina, dar autobuzul ma lasa in fata blocului. Singurul regret este ca nu am acces decat la Cora si la un Carrefour Expres.

    • pana la urma cred ca toate au aceleasi produse, in cantitate mai mare sau mai mica si daca ne straduim putin gasim o solutie pt fiecare, fie ca avem masina, fie ca nu. poate in viitor se mai construiesc si altele in apropierea ta sau faci rost de-o masina 😉

  6. noi mergem împreună şi jumătatea-mi se transformă uenori în copil: „e pe lstă ciocolată?” de regulă spun da, însă i-am tot promis că o să spun o dată nu, ca să-i văd reacţia.
    nu am răbdare în magazin şi nu suport vânzătoarele care stau călare pe ochelarii mei.

    • eu ma rabdare daca se sta organizat la coada. ma enerveaza insa cei care se protapesc in mijloc blocand calea de trecere si nu se dau deoparte nicicum de parca au adus spatiul de acasa.

  7. Eu merg cu soră-mea și maică-mea. Le dau lor lista, iar eu le aștept în mașină citind. E cea mai bună soluție. Am încercat și să le însoțesc, dar am venit încăierate de acolo și zău că nu merită. 🙂

  8. Eu mi-am facut un ritual as zice…merg doar vinerea seara sau cel tarziu sambata dimineata,cu sotul si maruntica .Cu lista dupa mine…am invatat rafturile si stiu unde si ce sa iau…am o placere sa o fac si nu ratez niciodata si…ma relaxeaza!!
    Aaaa…nu plec fara masina si daca nu e masina….este alt mijloc de transport…nu car niciodata sacosele (si se aduna cateva)

  9. Sentimentul care il am la cumparaturi este identic cu cel al jefuitorilor….singura diferenta este ca eu ma opresc la casa sa platesc….in rest, trairi…timpi….suntem cam p’acolo :)))))

    • bine ai venit, ovi!
      adica meticulos sau in viteza??? pregatit din timp sau scapa cine poate??? am o predilectie pt filme politiste, jefuiri, alea-alea. deci, da si tu niste amanunte! 😀

  10. M-am descurcat până acum cu a face cumpărături în hypermarket-uri de la marginea orașului deși nu avem mașină. Avem în schimb două rucsacuri „montane” foarte încăpătoare; și ales strategic un hypermarket relativ aproape, și cu metrou aproape. În mână mai poate fi o geantă cu ceva ușor, eventual luat un pachet cu hârtie igienică sau role de bucătărie. 😆 Acuma avem noroc cu transportul gratuit de la hypermarket; deși stăm și așa aproape de metrou, mai că ne lasă în fața blocului, nu e aglomerat, mulți șoferi sunt foarte drăguți.
    Plus că legumele și fructele în cea mai mare parte le cumpăr din piață, apa de la un magazin din apropiere.

    Merg la cumpărături în doi desigur, că de aia sunt două rucsacuri. 😆 Dar neapărat să fie o persoană care nu stă 10 minute să își aleagă biscuiții. Am listă organizată exact după cum trec de fiecare dată prin raioane, sunt rapidă ca un fulger. 😆 Rar testez noutăți. În general rămân pe chestiile știute, care îmi plac, îmi priesc. Am avut acum vreo 3 ani perioada în care am testat mult până cu chiu-cu-vai mi-am format niște preferințe; atunci stăteam și eu mult să studiez. Acum mi se pare timp pierdut să stau prea mult la cumpărături.

    • eu chiar daca am curiozitati nu stau in fata raftului, oricum doar privind ambalajul minute in sir, nu-mi pot face o parere despre gustul produsului. adesea ma pripesc cu alegerea, dar eu o numesc experienta, data urmatoare stiu daca e bun sau nu 🙂
      mi-ai lipsit! am incercat sa intru la tine si scria ceva de genul ca-i privat. incerc iar sa vad poate am priceput eu gresit.am mai citit o data si am trimis cererea catre tine spre a-mi fi aprobat accesul… daca nu se poate, e ok.

      • Privitul ambalajului minute în șir e cam ciudat. Una e să citești eticheta, ingredientele… dar nu durează așa mult. Și dacă durează prea mult, mai bine nu îl iei, că sigur citești niște chimicale complicate.

        Blogul era pe privat; o formă de închidere provizorie a blogului fără a-l închide de tot (cu tot cu șters ce am scris).

      • da, am citit explicatiile tale si m-am lamurit, atat cat era nevoie fara a-mi baga nasul unde nu-mi fierbe oala.
        iti doresc sa fii bine mereu!

Lasă un răspuns

