Cand v-ati bucurat ultima oara?

De cele mai multe ori dimineata ma trezesc mergand pe drumul e-tern spre autobuz, ascultand radio-ul in casti si hlizindu-ma de toate prostiile ce le trec prin cap  zapacitilor care realizeaza programele matinale. Printre altele au un concurs cu premii, unele de valori mari( din punctul meu de vedere) de mii de euro. Nu mica mi-a fost mirarea cand ascultatorului i s-a spus ca a castigat, iar el a mormait ceva fara entuziasm. Initial am crezut ca n-a auzit bine. La fel si realizatorii programului, care i-au repetat: aloooooooo, ai pus mana pe 5000 de euro!!! Raspunsul a fost la fel de plat, ca si cum i se spusese ca trebuie sa ramana peste program la munca, cand nu se platesc orele suplimentare!

Desigur impulsiva cum sunt, i-as fi zis sa cedeze premiul altcuiva, daca tot nu se bucura si nu stie sa ingaime nici macar un „multumesc”. Ce se intampla cu noi, oamenii marunti, doborati de grijile jilnice, de imparteala cosului zilnic, de lipsa unui orizont insorit? Am ajuns sa nu mai stim sa recunoastem bunastarea, nici cand vine cu tavalugul peste noi?

Priveam la imaginile dintr-un club, la cum se distreaza tinerii acum. Nu discutam muzica, fiecare cu gusturile lui, insa privindu-le fetele era greu sa citesti daca le facea placere ca se afla acolo sau le e indiferent. Aceleasi grimase fara expresie, un numar limitat de miscari, fara sa discute intre ei si mai ales fara sa rada. Nu contest ca sunt oameni care o duc greu financiar sau cu sanatatea, care sub povara zilnica abia respira, nicidecum sa zambeasca. Totusi daca nici macar atunci cand primesti ceva nesperat, o suma mare de bani de exemplu, nu esti in stare sa te bucuri, atunci darul mi se pare degeaba. Daca nu ne bucuram pentru putin, nu ne vom bucura nici pentru mult si un om incapabil de a gasi o particica din el careia sa-i faca placere sa realizeze ceva cu drag, care sa-i aduca bucurie, este un om sarac, in primul rand pentru el si mai apoi pentru cei din jurul lui. Deci, cand v-ati bucurat  ultima oara?

22 thoughts on “Cand v-ati bucurat ultima oara?

  1. sa stii ca lipsa zambetului in cluburi l-am remarcat si eu! zambesc doar atunci cand dau interviuri! e o stare generala de plictiseala in cluburile zilelor noastre. pe vremea mea….:)))) era distractie maxima in discoteci. doamne ce frumos mai era! de bucurat, ma bucur zilnic, incerc sa zambesc cat pot de mult! 🙂 poop

    • poate oamenii merg acum doar sa fie vazuti, nu ca se distreaza intradevar. incerc sa zambesc si la telefon. am citit undeva ca se transmite celui catre care vorbesti 😉

  2. Aproape permanent.
    Am observat ca ,pe strada,cind ride cineva in hohote,toti intoarc capul parca suparati.
    Zici tu ceva.E interesant.E ca si fenomenul colindatului de Craciun.Pe vremuri,cind era mai mult sau mai putin permis,colindam non stop pe strada,de la o destinatie la alta.Si asa procedau toti.Acum,n-am mai auzit pe nimeni sa colinde pe strada.

    • imi amintesc acum multi ani veneau niste colindatori asa cam pe la mijlocul noptii, era liniste completa si vocile rasunau ca si cum ar fi venit direct de sus. stateam sub plapuma cu geamul deschis si lasam sunetele sa-mi umple sufletul. era frumos tare!
      asta cu rasul, am observat si eu, mai ales ca am un ras exploziv si remarc uneori priviri dezaprobatoare. uneori e tare greu, dar parca daca zambesti putin capeti puterea de a merge mai departe.

      • sa stii ca am prins in copilaria mea ( moama ce matusalemica sunt), deci am prins colindatul la tara, undeva in jud Iasi, cu clopotel si traista in diagonala pe umar, cu covrigi si mere si nuci, cativa marunti…si uratori cu capra si ursul si zurgalai si cai …si…aoleu nu mai zic ca abia a trecut iarna!!!

      • eu n-am prins decat baietii cu buhaiul si mi se infiora pielea cand ii auzeam sunetul gros si urarile din suflet.
        trebuie sa fi fost tare frumos 🙂

    • bun si daca ti se spune ca ai castigat cateva mii de euro, doar pt ca ai dat un mesaj de pe mobil si ai stiut o piesa muzicala, nu-i un motiv sa sari in sus in mijlocul strazii si sa zici un „Yeeeeeeeeeeessssssssssss” din toti rarunchii???

  3. E absolut corect. Oamenii sunt mereu nemultumiti cu ce au iar cand primesc ceva, indiferent ce, nu apreciaza iar asta eu as califica-o rautate. Eu am zis ca trebuie sa fiu multmita si bucuroasa ca in ultimii 20 de ani nu am fost la medic, ca am un copil sanatos, fara probleme majore, ca am unde sa pun capul si ce sa imbrac, ca am vreo doi trei prieteni, prietene, apropiate pe care ma pot baza chiar si acum cum sunt la mii de km distanta, ca sunt oameni care ma apreciaza si altii care ma urasc pentru ceea ce sunt si cum sunt. Si multumesc cerului pentru fiecare zi insorita sau nu, pentru fiecare fir de iarba sau floare, pentru zambetul omului ce trece pe langa mine. Si ii mai multumesc pentru ca, desi am avut o viata grea mi-a dat sansa sa fie spectaculoasa, sa traiesc multe experiente si mai ales mi-a dat minte sa pot intelege ce se intampla in jurul meu. Ultima data am fost fericita, am fost acum cateva zile cand nepotelul meu, a venit sa-mi aduca un martisor, pentru prima data si facut de manuta lui( in Germania nu este traditia martisorului si a trebuit confectionat) si cand a venit sa-mi spuna: ” matusa Gabi, esti comoara mea. Ai portofelul plin si-mi poti cumpara orice”. 🙂

    • copiii, mai ales cand sunt mici, au asa o candoare si un mod de a-ti spune lucruri dulci din suflet, ca te inmoaie complet. cam asta era si ideea mea, in loc sa asteptam deziluzonati un eveniment deosebit care intarzie sa se iveasca, mai bine ne agatam de lucrurile mici, o floricica de primavara, o raza de soare, un cer spuzit de stele si clar, de ti se taia respiratia- ca cel de aseara- pt a ne simti linistiti sufleteste si bucurosi fara un motiv anume, doar pt ca suntem vii si putem simti, vedea, atinge lucrurile din jur 🙂

  4. Pingback: aiureli.ro » Un film excelent!

  5. eu nu o dată am auzit vorba aia cu: vai, nu râd a bine! pe bune? de ca și cum râsul ar fi interzis și n-ai voie să-l practici. ca să vezi ce popor de oameni triști am devenit.
    Când m-am bucurat ultima dată? mici bucurii am zilnic. chiar și atunci când intră Liv pe ușă, obosit, după o zi de muncă, mă bucur – ne bucurăm cu toții, inclusiv Gipsanu căruia nu-i mai ajunge coada 😀 O ultimă bucurie mare, mare, am simțit-o și încă persistă, când am văzut că după tratamente și o intervenție chirurgicală, Gipsy al meu se simte bineeeee!
    ti pup, râzăcioaso! :*

  6. Pe la începutul anului, după care a urmat o perioadă destul de grea pentru mine.
    De zâmbit însă o fac zilnic. Dimineața, ascultându-i pe nebunii de la ”Guerrilla”, la cabinet când îmi intră un pacient, când văd vreo comedie reușită. Motive ar fi destule, doar să vrem să le găsim. 🙂

  7. Astazi m-am bucurat ultima data! 🙂 Si asta pentru ca am reusit sa gasesc cadoul perfect pentru tatal meu si care sunt sigura ca ii va aduce un zambet pe fata.
    In alta ordine de idei, sunt total de acord cu tine – oamenii chiar nu mai stiu sa se bucure de lucrurile marunte si aici eu inteleg insusi faptul ca traiesc. De prea multe ori aud expresia „Ce’as vrea sa mor!”, doar pentru ca un lucru nu iese bine. Trebuie sa ne gandim ca viata ne pune in astfel de situatii tocmai pentru a le depasi, pentru a invata ceva din ele si pentru a ne bucura si mai mult de fiecare clipa traita.

    CARPE DIEM! 🙂

    • asa e, in fiecare zi dam de tot felul de provocari, care daca nu ne „ucid” ne fac mai puternici. ne e greu atunci, insa dupa o vreme suntem mandri de noi ca nu ne-am lasat doborati si ca ne-am incapatanat sa mergem inainte!
      concluzionez ca va fi ziua tatalui tau in curand, deci: la multi ani cu sanatate si bucurii! 🙂

  8. Eu ma bucur din orice „fleac”, asa ca mi se intâmpla des.De exemplu azi m-am bucurat c-am reusit sa fac poze frumoase cu fluturasi, si m-am mai bucurat si sa-i vad pt.prima data, si sa-i vad cum se joaca amandoi.

  9. pai uite chiar acum am zambit cand am citit ce ai scris ( ca zau ca nu reusesc sa te prind din urma…), dar daca nu ma „dezvoltam personal” ramaneam o acritura … :-)))

Lasă un răspuns

