O raita prin Faenza

Avand in vedere ca din aeroportul de la Forli ne-am transbordat direct intr-un taxi dupa ce ne-am pierdut timpul asteptand un autobuz care nu circula, am ratat de putin  trenul, iar in intervalul de doua ore creat fara voie, ne-am tratat cu o gustarica mica si am vagabondat putin in jurul garii.

Arhitectura parca desprinsa din romanele americane din sud, in culori calde de ardezie, strajuite de copaci batrani care la noi abia se descurca pe post de plante de apartament, te duc cu gandul departe in istoria amprentata de Renastere peste tot in Italia, cand familia Borgia l-a invitat pe Leonardo da Vinci , iar acesta a proiectat o retea de galerii subterane pentru evacuarea orasului. Nu se stie daca acesta le-a realizat, ceea ce s-a transmis peste veacuri insa fara legatura cu maestrul, este mestesugul realizarii faiantei, motiv pentru care orasul a devenit renumit, iar denumirea s-a transmit in mai multe limbi. Timpul scurt nu ne-a permis vizitarea muzeului destinat acestei indeletniciri, dar poate cu alta ocazie, voi suplini lipsa.

Un orasel linistit, o dupa amiaza plina de soarele primavaratec mult mai darnic decat pe meleagurile noastre, scosese cativa oameni razleti, doamne trecute de prima tinerete plimband catei,cateva terase asteptand lenes consumatori, pensionari colorand bancile si spectaculos pentru vremea de acum o luna pomi infloriti, papadii si forstitia aurind covorul de un verde bogat al ierbii (la noi campurile abia incepeau sa vireze de la cenusiu la verde timid, iar pomii nu aveau nici muguri!)

Statuia unui sfant suferind, o biserica in culori calde in imediata vecinatate a unei scoli unde copii de toate varstele se jucau galagiosi baschet pe terenul de sport, un grup de fete care sarbatoreau ceva, una dintre ele purtand o cununa de lauri si o multime de bagaje. Au zambit contrariate vazandu-ma ca le pozez si mi-au multumit razand cand si-au dat seama ca sunt doar un turist care culege amintiri.

Acum, de la distanta, privind in urma mi se pare ca am tratat superficial bucatica de oras pe care am reusit s-o vad in viteza, insa soarele, florile, noutatea locurilor m-au cam zapacit si pana m-am dezmeticit eram din nou in tren zburdand printre kilometri intregi de culturi de meri si piersici explodati de flori in nuante multiple de roz si alb ca zapada. Un traseu adesea insotit de cascade sau viaducte suple, narcise, lalele peste tot si soare darnic, care se juca trecand dintr-o parte in alta prin ferestre, ne-a adus in cateva ore la obiectivul mult visat, Florenta.

17 gânduri despre „O raita prin Faenza

  1. Cu Italia ma hranesc doar de pe blogul tau, in principiu e o tara aproape necunoscuta mie
    Am fost la Rimini si in Venetia in urma cu vreo 10 ani dar nu am cine stie ce amintiri………

Lasă un răspuns

