Recenzie partinitoare despre „Misiune imposibila”

Recunosc cinstit ca am fost fan al lui Tom Cruise in tinerete, lingeam de zor ecranul (cu privirea!) de cate ori evolua si incercam sa-i ignor inaltimea tocmai potrivita de a-i manca elegant un pumn de seminte direct pe crestet.

Anii au trecut, l-am pierdut din vedere, stirile cu diversele liftinguri, pe care le-a facut pentru a ignora trecerea timpului, nu-mi atatau curiozitatea. Totusi cum muzica de la „Misiune imposibila” selectata pe mobil, pe vremuri, de un coleg pentru cand il suna seful, o stie toata lumea, intr-un acces-pauza-de-gandire am zis „de ce nu?”, trecand la vizionarea filmului si in decurs de 5min am exclamat wow!!! zgomotos, vazand cat i-a evoluat V-ul din maieu. Bun-bun-buuuun! Sa vedem mai departe: ca in jocurile de pe computer deschizi usa B inchizi usa C, l-au eliberat pe agentul secret turbulent (ati ghicit Tomita era!) care batuse cativa sarbi ca pe fasole, pentru ca (surpriza!) toti ceilalti din agentie nu dadeau de cap unei afaceri cu rachete nucleare si chei de detonare. Mda, va spun sincer ca actiunea in sine nu m-a captivat deloc, efectele speciale „miroseau” atat de tare a computer ca iti venea sa dai cu basca de pamant, iar detonarea Kremlinului dupa o intrare destul de facila in interiorul lui, i-ar fi facut pe rusi sa se rotogoleasca prin Piata Rosie tinandu-se de burta din cauza hohotelor capiate de ras. Dar hai sa continuam! Trupa se formeaza cu o bunaciune neagra supla, care schimba cateva toalete de fotomodel, dar la nevoie loveste cu piciorul mai precis decat masina de cusut Ileana. Actiunea se plimba de la rusi, direct in hotelul ala obsesiv de scump din Dubai, Tomita e omul-paianjen (ati ghicit! in exteriorul cladirii pe geamuri!) are manusi cu atasare pneumatica si-i ajung sa baleteze intre etaje, ba mai mult, cand una nu mai functioneaza o arunca relaxat si continua fara probleme (incredibil ce face antrenamentul din om!). Eu i-as fi luat-o si pe cealalta, dar inclin sa cred ca devenea o parodie pe fata! Evident ca nu scapa prilejul sa o faca pe Tarzan calare pe liana si pedaland in aer sa suplineasca o cordelina prea scurta. Noroc c-a nimerit geamul de plecare ca ramaneam fara erou! Desigur ca nimeni nu sesizeaza ca e un nebun la plimbare la etajul n-spe mii sau ca se umbla la serverul ultra-pazit! Putine cadre intr-un interior luxos, presupun ca nu au avut o finantare prea grozava. Mai departe pentru ca rateaza cu brio actiunea desi pareau ca stapanesc toate amanuntele, se teleporteaza in India. Ah, uitasem! In ciuda faptului ca se repeta obsesiv ca au ramas pe cont propriu, au tone de echipament super performant si resurse nelimitate de transport… asa ca ajung in India, in palatul unui maharajah care desi haleste sateliti pe paine si invarte lovelele cu lopata, se lasa sedus absolut incredibil de facil de farmecele agentei-fotomodel care intre noi fie vorba ii aplica niste scatoalce de-l asculta cu urechea, ii suceste degetele si-l inghionteste, dar el ramane supus. Plonjon interesant in cabina unui ventilator, cu un robotel care creaza un camp ce-l tine pe un agent cumva in imponderabilitate. N-am prea priceput nici care era rostul aluia, nici cum functiona smecheria, dar marturisesc sincer ca radeam cu lacrimi, asa ca e posibil sa-mi fi scapat cateva amanunte.

Partea finala intrece performantele unui Bruce Willis super dotat. O furtuna de nisip in care Tomita ia o decapotabila si conduce cu viteza doar cu niste ochelari si cravata pusa pe post de esarfa (sau scena  asta era inca in Dubai???) si-l gaseste pe raufacator dupa semnalul GPS-magnific! Actiunea ajunge intr-o parcare suspendata cu lifturi care actioneaza dupa vointa lor si plimba cateva minute bune de pe o platforma pe alta, o servieta ce contine codurile de dezactivare ale rachetei dupa care fug cu totii intregul film. La un moment dat Tomita se irita si plonjeaza mirific cu o masina drept in bot pe verticala de la o inaltime as zice eu semnificativa. Hait, ma gandesc final fara eroul principal! Aiurea, se scutura nitel si e ca nou, pune mana pe servieta si musca un pumn la butonul rosu de „Stop”racheta….care nu merge!!! Si unde nu se pune meseriasul sa-i care pumni la butonul indisciplinat care ori cedeaza  ori il mai ajuta cineva astfel ca finalul e previzibil, racheta cade ca o musca in apa, dupa ce atinge cu drag si fara efect o cladire. Hai pe bune! adica se poate si asa, doar sa iti doresti foarte mult!

In speranta ca v-am amuzat macar jumatate cat am ras eu, daca aveti o dupa amiaza ploioasa/ friguroasa/cateva pahare la bord/momente de plictis intens si sunteti siguri ca doriti sa va amuzati indiferent ce se intampla pe ecran, eu zic sa va riscati!

12 thoughts on “Recenzie partinitoare despre „Misiune imposibila”

  1. hahaahahaha :))) zăludo! așa recenzie mai zic și eu! 😆 seamănă cu aia a mea de-am făcut-o acum ceva vreme la un film de groază :))) Una peste alta, un film simpatic, dar nu de dat pe spate!

  2. Ha, ha! Ce fain este când constatăm singuri schimbarea/evoluţia noastră în timp. Lucruri care odinioară ni se păreau fantastice, azi ne stârnesc râsul. Tocmai de-asta este fain, că vedem cum am „crescut”.

    Ar merge un articol şi despre ţinutele vestimentare, coafuri, mode…

    O seară frumoasă! 🙂

    • aici nu e numai evolutia mea in timp, e si involutia calitatii filmului facut de un actor de prima marime pe vremuri…dar care cumva s-a pierdut in timp.
      cat despre coafuri si mode… te referi la perceptia noastra sau la modificarea lor in decursul vremii? 😉
      seara faina si tie!

  3. Eu tot n-as vedea filmul,cred ca m-ar plictisi rau ca nu e genul meu.Da’ recenzia ta m-a dat pe spate de râs 🙂
    Plus ca asa am inteles ca esti inalta,ca eu n-as putea sa-i mananc seminte pe crestet 😀

    • mie mi s-a parut batran, iar parul ala usor lung, care pe vremuri facea furori, il dezavantajeaza…in loc de un aer sic ii confera unul demodat. asa l-am simtit eu, e posibil sa gresesc 🙂

Lasă un răspuns

