Din nou la Zai

Am senzatia ca lumea e deja departe de bloguri, pregatind un weekend prelungit, cum ii sta bine omului muncitor, care prinde- vorbim de cei norocosi!- patru zile libere legate, asa ca vin cu o poveste sa nu va pun la gandit prea mult.  Avand un musafir pe care doream sa-l trag de limba pe indelete despre probleme presante de la birou, l-am invitat la Zai, local descoperit de mine de 8 Martie, cu atmosfera placuta, aerisit si  preparate prezentate intr-un mod apetisanto-bulversant. Am ajuns cam tarziu, ofertele de pranz nu mai erau valabile dupa ora 6 seara. Rasfoind meniul, amicul meu a ales ceva somon, iar eu nelipsitele crochete cu rosii si in scurt timp am fost serviti. Ne-am aruncat hamesiti asupra mancarii apetisante, incercand din greu sa ignor privirile sfredelitoare ale chelneritei, care nu! nu ma cunostea de nicaieri, nu! nu caram sulul de hartie igienica de la baie pe pantof si din nou nu!  nu imi statea freza mai prost ca de obicei. La desertul comandat , o placinta de forma unui patrat perfect cu simbolul de la Apple pe caroserie (cel putin asa arata in meniu!) a aparut o placinta minuscula, cu o bucata de mar infipta-n mijloc, coapta e drept, iar simbolul ultracunoscut fiind mazgalit din cacao pe farfurie, langa. Ne-am exprimat dezamagirea, insa chelnerita a balmajit o explicatie alambicata cum ca meniul nu poate corespunde cu produsul finit si nu s-a schimbat nimic. Am abandonat obiectiile si ne-am asternut la discutii, stand pe aceleasi bauturi de la inceput. Duduita vazand ca nu mai comandam nimic, aparea la intervale regulate sa ne intrebe daca mai dorim ceva. As fi apreciat amabilitatea daca localul era aglomerat si  greu de facut semn, dar cei cativa clienti si plasarea ei strategica baleind cu privirea continuu masa noastra, nu justifica efortul. Pana la urma am terminat de dezbatut problemele pentru care ne intalnisem si chiar daca interiorul, muzica ambientala  placuta si povestile ne-ar mai fi retinut, insistentele obositoare ale chelneritei ne-au convins sa plecam.

In ultima vreme m-am intrebat adesea, chiar daca cei care lucreaza in domeniu nu au scoala speciala si nici maniere de la mama lor de acasa, in conditiile in care locul e aproape pustiu si  mai e timp berechet pana la ora inchiderii, cat de neprofesionist poti sa fii sa nu realizezi ca faci clienti sa se simta agresati? Sa fie un exces de zel prost inteles sau daca nu mai comanzi nimic  nu ai dreptul sa mai ocupi spatiul? Pana voi afla raspunsul- poata ma ajutati si voi putin, explicitez cu niste poze:

16 thoughts on “Din nou la Zai

  1. ideea cu marul ala din cacao mi se pare interesanta dar ciudata intr-o oarecare masura. Cred ca este o exploatare un pic fortata a popularitatii apple … Prajitura nu ar arata rau daca nu ar fi de la marginea tavii si nu ar fi cam tuflita. Nu m-am lamurit ce fel de sos este ala din farfuria cu cartofi?

  2. :))) intotdeuna povestile tale ma fac sa zambesc! cartofii cu somon chiar mi-au facut cu ochiul :P. sosul e cu mac? bruschetele le cunosc iar prajiturica, arata binisor. poate totusi trebuia inlaturata marginea…per total, ignorand chelnerita, pare in regula 🙂

  3. Pentru politetea elementara nu ai nevoie de nici o scoala. Probabil ca facea si ea ceea ce i se cerea de la sefi. Voiau sa inchida. Prajitura cred ca nu prea mai aveau, daca nu ti-o dadea tie, poate o consumau ei inainte de a incheia programul. Imi place paharul cu bautura albastra, era curacao?… 😉
    Intamplarea asta imi aminteste de o alta chelnerita de pe-aici pe care n-o s-o uit cat oi fi, cerusem un cafe frappe si mi-l aduce dupa vreo ora, justificand ca nu mai gasise ness decat intr-un buzunar de-al ei, dupa ce cautase de se spetise. Am ras atunci cu lacrimi de ea, nu ma puteam abtine, si cei cu care eram la fel. Iar ea facea fetze-fetze, si oricum nu mai avea alte replici… :))
    Zile frumoase sa ai, Red!

    • asa zic si eu, sunt lucruri pe care le simti instinctiv sau asa ar fi normal. era vreo 7 seara, mult prea devreme sa inchida. cred ca doar se plictisea si se holba simplu. ma indoiesc ca i-a trecut prin cap ca privirea ei ma incomodeaza. bautura era green apple… era si un pic verde, pe alocuri 🙂
      cat despre chelnerita din povestea ta, nu era mai simplu sa-ti fi spus ca nu mai are ness, dar iti poate oferi altceva in loc? este clar ca nu toti gandim la fel!
      zile frumoase si tie, cu mult soare si flori!

  4. frumos. A fost deci o nvitatie la masa. Si dupa fotografii arata apetisant. Am uitat deja cum se numesc alea ce le numar eu de fiecare data cand pregatesc masa…”Calorii”?…Cine mai stie? Nu conteaza. Problema cu chelneritele in special e asa. Cand te duci intr-un local insotita de un barbat, chelnerita, fara exceptie, il va intreba pe el ce doreste si va fi deosebit de atenta cu el, ca el este personajul care plateste si ii da bacsisul. 🙂

    • ai dreptate, a fost o invitatie la masa, a mea catre colegul pe care voiam sa-l „storc” de informatii tehnice 🙂
      nu ne-am gandit la calorii, am incercat sa ne prefacem ca nu ne pasa, totusi eu am sarit peste prajitura!
      chelnerita era fffff tanara, n-am remarcat daca i-a facut avansuri, din partea mea putea sa-l adjudece pe loc…dar dupa ce aflam eu ce ma interesa! in legatura cu bacsisul, probabil ca a primit, in pofida micilor gafe.

  5. Am pățit și noi treaba asta astă-vară, la Mamaia. Hotel de 4 stele. Mâncarea: pe bonuri de masă, iar ce comandai peste sumă, plăteai. Noi: două sfrijite plus un copil mofturos, care abia se atingea de mâncare. N-ea fost greu să consumăm și contravaloarea bonurilor ălora de masă… În primul rând, după ce comandam, chelnerița se uita la noi cumva surpinsă, apoi întreba: ”Doar atât?” Păi da, cucoană, că atâta putem mânca! Iar când terminam, o pocnea hărnicia și începea să ”debaraseze” masa înainte de a ne ridica de acolo; dar nu doar de tacâmurile și vesela folosite, ci și de paharele în care mai era băutură. A trebuit s-o hușuiesc de-acolo de câteva ori până a priceput mesajul.

    • 😆 uneori ma intreb foarte serios daca nu ma port prea elegant cu unii sau poate e politica localului pe care eu n-o inteleg. de multe ori ai senzatia ca iti fac o favoare ca te servesc si nu ca asta ar fi meseria lor. asta e, imi place sa cred ca pana la urma vor prinde mersul din zbor si vom pleca multumiti de la masa.

    • cred ca ne lipseste altceva, gandul ca daca tot faci o treaba, indiferent cati bani primesti pe ea, ar trebui sa o faci bine. relatia serviciu-recompensa e prea stricta. ajung la ceea ce a zis un presedinte american la un moment dat” nu te intreba ce face tara pt tine, ci ce poti face tu pt ea?”

  6. ha-ha-ha…acum remarc cu atentie cat de subtil a fost mesajul prajiturii cu mere. Sigla de la Aple o fi sugerand poate tehnologia moderna de care sunt legati toti cei care au pretentia ca traiesc in ritmurile vremii. Ma intreb daca punea sigla de la Nike, ca va servea la masa? :))
    Un bun amic al meu, se intra prin magazine si uneori mai glumeste cu vanzatorii, numai ca nu intotdeauna acestia remarca gluma si iau lucrurile in serios. La un magazin de calculatoare vede un computer cu sigla de la Aple si ii spune vanzatoarei:
    – M-ar interesa un computer dar asta nu e bun.
    – Dar ce are, e defect? E foarte bun.
    – Nu e. Marul e muscat si eu vreau unul cu marul intreg. Cine a muscat din mar?
    – Sefa…auzi ce vrea asta! Un computer cu marul intreg ca asta e muscat!

    • 😆 fiecare pe banii lui primeste ce vrea!
      imi pare rau ca n-am pozat meniul cu prajitura, atunci s-ar fi sesizat diferenta imensa intre ce am comandat noi si ce a sosit pe masa.
      ieri imi povestea un coleg ca a comandat un prigat la o benzinarie si inainte de a-l turna in pahar, duduita care-l servea a lovit putin sticla in partea de jos, sa-l amestece. omul glumet o intreaba „il bateti la fund?” domnisoara n-a prea gustat gluma si s-a retras oripilata!

Lasă un răspuns

