Cinque Terre- frumuseti stancoase(prima parte)

Una din zilele scurtei excursii in Italia a fost alocata vizitarii celor 5 orase de pe coasta Marii Ligurice, rasfirate de-a lungul coastei si pe care noi speram sa le batem cu piciorul la rand. Am inceput cu Riomaggiore, cocotat inalt pe stanci, un orasel mic avand case spoite in culori pastelate, curti cu lamai doldora de fructe, barci parcate inca pe uscat in asteptarea sezonului si caldurii adevarate, mici buticute cu gustarele, fructe, suveniruri la preturi piperate pentru buzunarul meu, localnici care renovau febril, o pisica portocalie grasana, care s-a incapatanat sa-mi treaca prin fata camerei drept cand focalizam mai cu spor!

Intre Riomaggiorre si urmatoarea localitate, Manarola, exista un traseu pietonal care urmeaza coasta marii, cu o denumire romantica- Via dell amore- pe parcursul careia am admirat cupluri care se plimbau strans legati de manuta, pe alocuri fiind prezente si dovezile sentimentelor lor, lacatele insiruite peste tot sau pentru cei care au fost prinsi pe picior gresit casti de telefon sau chiar o bretea de la sutien de un roz amuzant. Tuneluri cu arcade suple in stanca flancate fie de pereti abrupti cazand in marea de un turcoaz transparent, fie de o vegetatie luxurianta amenajata in parcuri micute cu varietati de plante tropicale a caror denumire mi-e straina sau vii(din alea cu struguri!), cocotate de versanti mai greu accesibili. Am pozat si ne-am pozat in nestire, incercand sa iau acasa cat mai mult din coltul de rai, ce ascundea dupa fiecare cotitura noi privelisti surprinzatoare.

O multime amestecata, foarte tineri sau foarte batrani, primii testandu-si aptitudinile la escaladari periculoase, incercand temperatura apei, ultimii mergand agale si maturand cu o privire calma, fara emotii, privelistea, oamenii, ziua insorita. O atmosfera de vacanta, aproape de mare, o vreme tocmai buna de explorat, chiar daca soarele facea figuri ascunzandu-se din cand in cand printre nori, lasandu-ne prada unei brize care uneori ne amintea de sezonul rece, abia plecat.

Ajunsi in Manarola am facut o scurta incursiune in oraselul cocotat pe stanci si apoi am naufragiat pe stancile de pe  malul marii….

21 de gânduri despre „Cinque Terre- frumuseti stancoase(prima parte)

  1. Am vizitat și eu un orășel de genul ăsta prin zona aceea. Cervo. Cerbul, în traducere. Mi-a mers la suflet pur și simplu. Iar florile m-au uimit realmente. Îți închipui cum erau în luna iunie…

  2. Ce coincidenta! Fiul meu cel mic face o (mai) lunga calatorie prin Europa, e in Italia acum. Tocmai imi spunea ca in traseu e inclusa vizita la Cinque Terre. Asa ca, pana va posta el ceva poze pe Facebook, ma bucur de frumusetea celor postate de tine, aici. Fain loc, faine poze. Saptamana buna, Anca! 🙂

  3. Seamana cu coasta amalfitana din ce vad, doar ca pare mai colorata zona asta, casele sunt mai inalte si intr-o stare mai buna. Si serpentinele sunt asemanatoare, te ia cu ameteala cand te uiti in jos 🙂 Ce nu inteleg eu… oamenii aia vin cu lacatele de-acasa sau le cumpara de-acolo? 😀

    • nu e chiar atat de inalt sa ti se faca rau, e perfect sigur, cu alee larga si priveliste generoasa.
      despre lacatele inclin sa cred ca vin cu ele de acasa, desi dupa cum ai vazut sunt ingeniosi si chiar daca sunt luati prin suprprindere, se descurca la fata locului 😀

  4. Costiera Amalfitana si Cinque Terre sunt zonele mele preferate din Italia. Visez la fermecul, pitorescul si spectaculozitatea lor de ceva timp. Poate, cine stie, intr-o alta viata…

    • nu zi asa, nu stii niciodata cum se invarte roata. acum cativa ani, nu scosesem nasul afara din tara si nici nu visam s-o fac. stii cum se spune, speranta moare ultima 😉

  5. Pingback: Casa de vacanta. Roseto degli Abruzzi. Italia | coolnewz about hot thingz

Lasă un răspuns

