O dupa amiaza la Turbine

La ce bun zilele insorite daca stam in fata computerelor si nu prospectam orasul in care locuim, mai ales cand se intampla sa fie destul de rasfirat si plin de surprize? Asa ca ne-am luat de manuta, eu si camera din dotare, bineinteles cautand sa nu „ard” pozele cum am facut cu cateva zile in urma si ne-am focalizat pe un alt parc, de data aceasta pe malul Begai, in apropierea hidrocentralei, denumita simplu „Turbine” de catre timisoreni. Cautand putin pe net am aflat ca si aici si-a adus aportul prolificul arhitect Laszlo Szekely, in 1907,  plasand edificiul care exploateaza energia apei, in zona de est a orasului, acolo unde se gasea majoritatea industriei, fabrica de bere, abatorul, fabrica de palarii, de tutun. Initial aici erau o serie de brate ale raului, unele naturale, altele create pentru a deservi noua industrie infloritoare de la inceputul veacului, insa odata cu sistematizarea cursului apei, aceste canale au fost astupate, devenind strazi cu un aspect diferit fata de restul orasului.

In spatele Turbinelor se afla un teren intins aproape virgin, unde o buna parte este ocupata de doua lacuri, am zarit chiar o pasare ca un cocostarc gri fixand nemiscata luciul apei, in cautarea hranei (da! intr-un oras unde singurele animale libere sunt cainii vagabonzi vederea unei pasari de asa calibru, m-a uplut de uimire!). Din pacate lacurile sunt proprietate particulara, posibil crescatorii de pesti, ceea ce nu mi-a permis sa pozez ratele salbatice si eventualele vietati care misunau intr-un cadru salbatic. Zgomotul orasului era inexistent, domina doar oracaitul fara grija al broastelor si cantecul linistitor al greierilor. Dupa ce am ocolit lacurile, am dat de paraie in santuri tivite bogat de ierburi si stanjenei salbatici galbeni, alaturi de cateva case izolate cu o arhitectura originala, una dintre ele avand un acoperis din stuf extrem de interesant. O zona rupta de oras, racoroasa, unde viata curge parca mai lin.

M-am intors privind inca o data la pescarii rabdatori  care profitau, presupun, de zapaceala pestilor ametiti de turbine, pentru a-i prinde in carlig. Parcul se animase, cativa oameni cu patrupede de toate categoriile, iar din loc in loc cativa tineri care participau la ceva congres, formau  cercuri, asezati direct pe iarba discutand linistit. M-am intors acasa cu mintea odihnita, ducand zambind povara unei seri reusite. Va las in compania pozelor si va intreb: cand ati gustat ultima data din linistea unui parc?

14 thoughts on “O dupa amiaza la Turbine

  1. Frumos articolul si pozele! uite un loc ‘secret’ din Timisoara 🙂
    Eu de cand am venit aici ma bucur saptamanal de linistea din parcuri! admir parcurile aici si oamenii care au grija de ele! sunt exceptionale

    • imi propun sa mai caut locuri din astea… dar imi trebuie ori ghid, ori informatii de pe net, care se gasesc mai greu, avand in vedere ca pe nimeni nu intereseaza aspectele vechi sau mai salbatice…
      ma bucur mult pt tine, de abia astept sa rasfoiesc noile pagini londoneze 😉

  2. 🙂 imaginile mi-au placut! un loc extraordinar. casa cu acoperis de stuf …intradevar interesanta :). eu gust zilnic din linistea parcului. am noroc de o perioada ca imi permite asta si de un parc intins pe cateva ha bune :)). si cum la poze sunt mai mult de jumate din zi….ma bucur :). pop…

  3. La fel ca si tine nici eu nu mai pot sta in casa cand vremea e atat de frumoasa si ne imbie la plimbari prin locuri cu multa vegetatie. In ultimul timp am luat fiecare parc din Bucuresti la inspectat. Ultima data, vineri dimineata, am fost in Tineretului unde am facut peste 200 de fotografii. Am uitat si de vestitele capuse in goana mea dupa cele mai reusite cadre. Si pentru ca tot a venit vorba iti dezvalui in premiera ca esti castigatoarea micului meu concurs in care trebuia sa ghiciti obiectivul unde am coborat din bus-ul turistic. In curand vei avea si o surpriza. 😛

    • yupiiiiiiiiiiiiii!!! multumesc 😆
      bine, astept cuminte supriza…
      cat despre capuse, am auzit si eu versiunea. asta nu m-a impiedicat sa fac plaja pe iarba si sa ma bag prin tot felul de bazdaganii sa fac poze!

  4. Red, ce aparat ai? Faci poze foarte frumoase
    Ultima data am fost in parc ieri, cu contabila mea ca sa vorbim de afaceri si sa imbinam utilul cu placutul 🙂

    • un canon dslr, dar sunt la faza incipienta, inca nu stiu ce poate face aparatul, dar am bunavointa si experimentez. multumesc 🙂
      ce frumos, sa imbini cifrele cu ciripit de pasarele!

  5. eu am parcul lângă mine şi e „nou”…era şi înainte, dar s-a modernizat; bine, că au apărut si nişte clădiri sticloase e lângă, că vor să le facă cafenele, dar merg în parc zilnic…liniştea lui e însă în altă parte; aici vin şi mămicile cu prunci. 🙂
    superbă priveliştea!!!

    • era un loc special pt copii ingradit, dar parcul se intinde pe o suprafata mai mare de-a lungul apei, asa ca e loc pentru toata lumea, linistiti, turbulenti, cu animale sau copii. ma bucur ca ti-a placut 🙂

    • a fost mai degraba o preumblare, ca tot eram curioasa ce e peste tot si ma apucase nebuneala cu pozatul si din unghiul asta si florile astea si apa asta…stii tu cum e 🙂
      zi faina si tie!

Lasă un răspuns

