Romanii au talent…

… la a se face de bascalie la ore de maxima audienta. Pentru cine nu stie, titlul reprezinta o emisiune, cu oameni simpli ce dovedesc o oarecare pricepere intr-un domeniu, dar  care m-a facut sa ma indoiesc sincer de capacitatea romanilor de a discerne si  rationa, pana la urma. E adevarat ca nu ma uit la TV, insa vineri fiind in vizita la niste prieteni dragi care doreau sa vada spectacolul, a trebuit sa ma supun, fiind finala concursului. Nu mica mi-a fost mirarea sa vad tot felul de „talente” care mie mi s-au parut penibile, manevrarea cu o mana a cubului Rubik, o balmajeala de melodii care o poti auzi in orice birt cu oarecare vechime si faima, interpretat dupa ureche de diversi „artisti”, un prestidigitator care manipula atentia publicului ducandu-ma cu gandul la talentul celor cu „alba-neagra”. Au fost si oameni care si-au meritat locul, baiatul care se misca precum un robot sau trupa de surdo-muti condusi cu mare talent de o profesoara inimoasa( tot respectul pt ei, desi nu au castigat nimic!).

Ceea ce nu pricep realizatorii nostri de emisiuni e ca nu e destul sa copiezi de peste hotare, iti trebuie si un oarecare standard in a alege concurentii si de ce nu? in a da un exemplu celor care stau si ard gazul sprijinind gardurile in fata blocului. Imi vine greu sa cred ca acestea sunt singurele talente care ne reprezinta si ca cel care si-a „redus” bataile inimii intr-un mod cat se poate de penibil, vorbind in timp ce avea pulsul la minim, a intrunit sufragiile publicului votant. Ori cei care voteaza cred orice se spune/prezinta la TV ori intregul concurs e o mare cacialma si prin urmare o adevarata pierdere de timp, atat pentru cei care participa, cat si pentru cei care-i urmaresc. Singurii care castiga, sunt cu singuranta operatorii de telefonie mobila care incaseaza costul SMS-urilor.

Am ramas cu un gust amar, gandind ca un sarlatan care a folosit niste trucuri banale, a reusit sa impresioneze o tara intreaga si nu ma pot opri sa ma gandesc ca manevra asta se aplica si in alte domenii. Se pare ca TV-ul a devenit o unealta tocmai buna de a prosti populatia, in loc sa slujeasca scopului pentru care a fost creat, sa educe oamenii. Ce mesaj percep tinerii in urma celor trei care au castigat concursul? Ca metoda de succes in lumea de azi nu e sa muncesti, ci sa profiti de neatentia altora (cel cu inima) sau sa stai toata ziua rotind un cub si dovedind o abilitate care nu foloseste nimanui…

24 thoughts on “Romanii au talent…

  1. Cunosc o tipă care poate fuma cu o anumită parte a corpului. E pacienta favorită a colegului meu ginecolog, dr. Pussygalore. Am auzit că din păcate distinsa doamnă a trecut pe electronice. Începuse să tușească fără să deschidă gura, ceea ce era jenant, mai ales în public. Păcat. Ar fi câștigat concursul ăsta.

    • dl casa ma uimiti cu amanuntitele dv cunostinte, ca de obicei. totusi, haideti sa parasim taramurile ginecologice si sa incercam sa ne gandim si la chestii mai putin dezbracate. ia sa vedem, se poate?

      • Încercăm. E o deformație profesională. Aparatul cu raze X a fost stricat destul de mult timp așa că, în loc de radiografii îmi dezbrăcam pacientele cu privirea.

  2. E jenant cat de jos au coborat standardele publicului Romanesc, deoarece aceste emisiuni jenante daca nu ar avea audienta ar murii de la sine, dar la noi ori ce emisiune oricat de jenanta ar fi ea prinde de minune si 80 % din populatie se uita cu ochii lipiti de ecran.

    In tarile civilizate nu au succes nici macar telenovelele, ca lumea e satula de siroposenii si falsitati, dar la noi astea sant cel mai gustate… asta spune multe despre noi ca natiune 😦

    • eu zic ca lumea se uita la ce i se da… daca ar fi nivelul calitativ mai inalt, s-ar educa gustul publicului pt ceva mai bun. asa nu-i de mirare ca privim uimiti la unul care balmajeste niste cuvinte in nici o limba pe o muzica dupa ureche si este considerat un talent 😦

      • „eu zic ca lumea se uita la ce i se da…”

        Din punctul meu de vedere asta e total fals… 😦
        Doar cauta si vezi ce oferea telespectatorilor postul TVR Cultural… si ce audienta avea
        :(… Crudul adevar e ca fiecare se uita la ce al reprezinta ca individ… si la ceea ce intelege.
        Eu ma uit la Cartoon Network chiar daca pe alt canal canta Pavaroti, asta arata nivelul meu intelectual … !

      • 😆 eu nu ma uit deloc la TV, ma intreb unde ma situez?
        da, tvr cultural e o picatura intr-o mare de manele si emisiuni de 2 lei. e firesc ca nu are audienta. cei care guverneaza posturile de televiziune fac orice pt rating si asta se vede in calitatea programelor…

  3. nu m-am uitat la sezonul acesta, l-am vazut pe celalalt! stiu ca imi placeau toti finalistii!
    Talentul nu ti-l alegi, cu el te nasti si ai grija sa faci ce stii mai bine cu el, sarlatanul bine ca face spectacol cu el si nu il foloseste „pentru altceva” :))

  4. hm…nu stiu ce sa zic. eu am urmarit talentele de la inceput! au fost chestii care mi-au placut si care nu mi-au placut evident! de castigator nici eu nu am fost f incantata, nu as zice ca nu e un talent ce face el….tre sa stii niste chestii dar nu e atat de wooow incat sa castige marele premiu. in rest sunt gusturi si gusturi :). zi faina….

  5. Mie nu-mi place deloc emisiunea aia. In schimb m-am binoclat uimita la Burlacul sa vad ce modele au adolescentii de azi.
    Grozav, ce sa zic! Femeile sunt tratate ca niste unelte. Burlacul poa sa le pupe si sa le pipaie pe toate pe rand, apoi alege una. Nu stiu, poate unii chiar vor crede ca asa e real life

    • eu stiu ce modele au adolescentii de azi, a fost smiley in concert aici si erau toate lesinate dupa el… iar eu n-am nici un sentiment 🙂
      cu tot avansul de care suntem tare mandri, in realitate in multe familii exista o ea care face de toate si un el care citeste cu talent ziarul. de fapt ce zic de altii? imi amintesc de o faza cand m-am dat jos din masina, am apucat stil caracatita toate sacosele de cumparaturi si la coltul blocului am remarcat ca al meu ca bradul ducea falnic…cheile de la masina! asta chiar e real life!

  6. Nu am vizionat niciodata show-ul, din pacate reclamele ma tin departe de televiziunile comerciale, de televiziune in general, chiar zilele trecute urmaream o emisiune fascinanta pe Discovery intrerupta din 5 in 5 minute de un calup de 10 minute de reclame. Pana la urma am abandonat, nu am mai rezistat. Am vazut pe net niste clipuri cu castigatorul si nu am inteles in ce consta talentul sau. Am concluzionat ca oamenii apreciaza felul in care ProTv-ul stie sa produca un spectacol. Probabil gasesc amuzante prestatiile concurentilor.

    • mda si eu tot din cauza reclamelor am renuntat sa ma mai uit la tv. un film de maxim 2ore se transforma in 4ore. in primul calup mancam, in altul faceam dus, in altul duceam gunoiul si in al treilea realizam ca m-am plictisit 😀
      asta cu ce amuza pe fiecare e chestie de gust, n-as vrea sa comentez, sa nu par pretioasa…

  7. Pingback: Prima amintire – Silavaracald

  8. Din păcate, standardele valorice ale publicului românesc au ajus jos de tot. Dincolo de nivelul de băşcălie şi distracţie de bâlci, nu prea ne mai ridicăm, iar alegerea prin vot telefonic…o mare bazaconie. Şi-au fost câţiva care ar fi meritat să fie premiaţi!

    • asa zic si eu, grupul acela de copii surzi, de ex, ca eu n-am vazut alte editii. eu zic ca-i o mare realizare sa dansezi fara sa auzi nimic, doar dupa indicatiile profesoarei!

  9. Pingback: despre noi, cu drag

Lasă un răspuns

