Exista prietenie intre parteneri de sex opus?

Ascultand la radio intrebarea aceasta, am concluzionat in urma raspunsurilor primite de la ascultatori, ca femeile spun da, poate exista doar prietenie si ca marea majoritate au cel putin un prieten care sa confirme acest lucru, iar barbatii au ras din toata inima, infirmand afirmatia doamnelor. O parere misogina declara undeva ca daca barbatii au nevoie de un prieten, aleg tot un barbat, femeile sunt destinate altor scopuri.

Discutiile repetate pe care se bazeaza o prietenie, ajutorul oferit, umarul gata sa sustina noianul de lacrimi, sfaturile care pica bine la orice ora, creaza o intimitate si cum in toata lumea zburda hormonii, se intampla inevitabil chestia aceea din trei litere care strica prietenia. Ati ghicit: sexul! Dupa faza asta, daca protagonistii nu sunt genul consumator, ti-ai facut placerea si pleci mai departe fara alte ganduri, relatia trece pe un alt plan, de obicei agreat doar de una dintre parti.

Doamnele care sustin ca au prieteni apropiati barbati, dar nu au nici un fel de gand orizontal fata de ei, gandesc doar din perspectiva lor. Inclin sa cred ca aceste doamne au o relatie stabila si nu-si pun problema inlocuirii partenerului in pat, nici macar pentru cateva ore. Barbatii, in schimb gandesc mult mai simplu, fara sa disece atat de mult si imaginativ firul in cinspe mii de variante. Femeie = ureche buna de ascultat = sex. Eventual chiar fara partea dintre egaluri. Textul cu „sotia mea nu mai are rabdare sa ma asculte”, e doar un pretext pentru „hai sa schimbam putin partenera, sa ne amintim de vremurile in care zburdam liberi, sa-mi dovedesc ca inca mai pot cuceri si alte redute decat cele deja stiute”.

Poate ca m-am obinuit sa gandesc prea simplu, in tonuri simple, alb sau negru, poate experienta mea de viata isi spune cuvantul si nu-mi permite sa vad  partea frumoasa si romantica a vietii, poate imbatanesc si devin cinica. Va astept sa va dati cu parerea: varsta influenteaza prietenia sau atractia inevitabila dintre sexe isi spune cuvantul in orice situatie? Daca aveti o asemenea relatie platonica, cum ati reusit s-o mentineti? V-a trecut vreodata prin cap sa va priviti prietenul/a mai putin prieteneste?

44 de gânduri despre „Exista prietenie intre parteneri de sex opus?

  1. Eu cred in amicitie intre un barbat si o femeie. Adica o iesire in bar o data la ceva timp, o poveste la telefon, dar odata ce prietenia devine prea intima nu mai cred in ea. Genul ne vedem de 4-5 ori pe saptamana, ne facem cadouri mai ceva ca iubitii, ne platim iesirile unul altuia, serios astfel de relatii pentru mine sunt amor pur doar ca nici unul nu doreste sa o spuna cu voce tare fiindca e bine si asa! multi spun ca ar strica relatia! sau cred ca celalat nu are sentimente!

    Am avut multi prieteni de-a lungul vietii, majoritatea barbati. Nu la toti m-am gandit si pe orizontala! 🙂 doar la unii :))! Problema era ca eu multi baieti ce imi placeau ii duceam in faza de prieteni buni 🙂 si ii lasam acolo fiindca imi convenea!
    Au fost si prietenii care au venit natural, fara sa ma gandesc la ei in alt sens si cu care am sfarsit intr-o relatie de lunga durata! si apoi o despartire foarte usoara fiindca niciunul nu ne doream asta, dar intre noi era prea multa pasiune! fizic nu-mi placea de el, nici lui de mine, dar cand ne vedeam intotdeauna terminam prin saruturi lungi si pasionale! dar fara sa ne mintim! fara sa zicem ca-i iubire, mor dupa tine si alte chestii de genul! era doar o chimie! vorbeam despre altii de fata cu el, si el cu mine despre alte femei cu care era, sau si le dorea, nu simteam gelozie fiindca nu imi doream o relatie cu el, nu ne potriveam! e drept si ca stiam ca ma iubeste in sensul de prietena cam tot atata cat pe mama lui, si ca il puteam avea oricand doream deci stateam in zona de confort si cu mintea deschisa :))))

    Deasemenea cred ca orice relatie intre doi oameni nu se leaga decat daca se plac. Macar un pic! macar ceva! ca-i destept, frumos, misterior, iubitor, sensibil, timid, ca ai fost tu o fata speciala pentru el, ca el te vede intr-un fel in care tie iti place, cred ca exista un motiv pentru care iti alegi un prieten! cred in aceasta chimie, fiindca daca nu ar fi asa am avea prieteni buni intotdeauna, adica toti prietenii i-am avea pe tot parcursul vietii, dar vezi ca prietenii dispar odata ce iti pierzi interesul in ei! (sau ei in tine). Gresesc?

    • ai pus bine problema, exista mai multe grade caldicele de prietenie. cand devine prea stransa tinde sa devina altceva. si cand chimia e destul de buna evitarea dormitorului e complicata rau. eu cred ca unor femei li se pare profitabil sa-i tina in anticamera pe unii barbati, ii lasa sa spere, relatia ramane neconsumata, dar intre timp se bucura de unele avantaje… e iar o chestie care merge o vreme cred eu- echilibru instabil 😀
      e inevitabil sa alegem cel putin unul dintre prietenii care ne inconjoara si sa-l promovom la rangul de iubit. dar mai exista ceilalti amici de sex opus, dupa promovarea unuia? isi mai au rostul? daca te consoleaza la toate nereusitele din relatia actuala, devine mai mult sau ramane doar un umar?

      • Eu cred ca daca ai un partener, un iubit care te face fericita, te implineste din toate punctele de vedere nu mai ai nevoie de prieteni buni, barbati ma refer! ai nevoie sa socializezi, sa bei o bere, sa iesi la un film, dar asa cum spuneam, mai rar, si fara sa conteze daca e barbat sau femeie!

        in concluzie, ca sa raspund la intrebare, daca il promovezi pe 1 si e exact ceea ce iti doresti, restul nu isi mai au rostul, iar daca ii pastrezi la aceeasi faza cred eu ca e fiindca ti-e frica ca noua relatie nu e destul de stabila si sa ai un umar pe care sa te intorci, sau fiindca noua relatie nu era ceea ce cautai de fapt si te hranesti in continuare cu iluzii, tachinari, propuneri, din restul gastii de prieteni! ii tii acolo in caz ca ….

      • corect! e dificil sa fii implinita din toate punctele de vedere, dar in loc sa te plangi pe umarul altuia, poti sa incerci strategii diferite ca sa mearga relatia (vorbim in general,nu ma refer la tine in particular). deci prietenul platonic e rezerva pt cazul in care actualul rateaza… sa nu ramai chiar cu ochii in soare.

      • Eu nu mai am prieteni barbati de cand il am pe sotul meu. Doar amici, din aceea cu care ma vad o data pe an, fosti prieteni sau fosti buni prieteni 🙂 nu zic ca nu mi-ar placea dar nu mai timp si energie sa investesc in asa ceva! acum am prietene bune!

      • vor veni si aia, doar rabdare sa ai sa astepti. la modul tau prietenos si fara fasoane de comportament, oricine ar fi mandru sa-ti fie prieten!

  2. Din proprie experienta vorbind, poate exista prietenie. Eu am o prietena grozava, ne cunoastem de 20 de ani si, trebuie sa recunosc, m-am intrebat uneori ‘cum o fi la pat’. E o persoana cu un fizic foarte placut, cu ochi patrunzatori, inteligenta, cu care poti vorbi multe si care m-a ajutat atunci când mi-a fost greu. Imi e ca o sora si asta e motivul pentru care, chiar daca m-am intrebat cum o fi, am respins repede ideea.

    Stii ce e curios? La un moment dat i-am marturisit treaba asta. Mi-a spus ca depinde de persoana. Au fost barbati cu care s-a inteles foarte bine ‘la pat’, cu care a avut tot felul de exepriente extrem de …. inventive, altii cu care nu s-a inteles si nici macar pozitia misionarului nu a fost cine stie ce. Dar discutia s-a oprit aici.

    Deci da, se poate!

    • bun, avem o parere pro si chiar un exemplu foarte pe larg expus. ma bucur ca exista si barbati care stiu sa pretuiasca o prietenie adevarata fara sa incerce cu orice pret sa o treaca prin pat.

  3. Ha, ha! Mi-a plăcut expresia: „gând orizontal” 🙂
    Interesantă întrebarea. Sigur că da, se poate şi o astfel de prietenie va fi întotdeauna altceva decât acele legături…orizontale.
    Zi faină! 🙂

  4. E discutabila treaba :)). Sincer, nu cred in prietenia intre un barbat si o femeie, prietenie sincera, pentru ca nu ar fi daca nu ar exista macar un sentiment la unul din ei.
    Dar cred in prietenia dezvoltata cu un fost.Eu am ramas prietena buna cu austriacul..in amintirea vremurilor frumoase :)).

  5. Din cate am auzit/vazut/trait/, nu cred sa existe! Poate doar daca celalalt este urat/a ca noaptea, n-are nici un pic de sex appeal, nimic in cap, etc etc. Dar chiar si asa, as avea niste suspiciuni! 🙂 🙂 🙂

  6. hm, vesnica intrebare! 🙂 si presupusul raspuns al barbatilor ” au ras din toata inima, infirmand afirmatia doamnelor.” cu toate ca aici(pe blog), cel putin, barbatii vin sa conteste acest raspuns 🙂
    eu zic ca ar putea; depinde de situatie si de persoana, si mai cred ca e rar intalnit acest gen ambigen 🙂 de prietenie, ca dealtfel orisicare alta prietenie adevarata

    • se pare ca prieteniile adevarate necesita timp, sacrificiu, lipsa egoismului… si se erodeaza in timp, ca orice alta relatie, cu timpul partenerii evolueaza in directii diferite…

  7. In prima faza sustin ideea ca ” da”, se poate si exista …dar! …intotdeauna exista un dar, in tot .
    Ca sa ajungi in faza de ” cei mai buni prieteni ” si sa o poti mentine la stadiul de platonica, trebuie mai intai sa treaca de faza cu ” ce-ar fi daca „, ” cum ar fi daca” ,” oare o pierd daca ma i-as propune odata…doar odata” etc si asta pentru ca la barbati,(sunt si femei), prima reactie fata de o femeie este una sexuala.Nu o zic din rautate , asta este natura lor.
    Se poate dar trebuie infrant instinctul de ” pofta”.

  8. ce imi place subiectul…
    pai zic asa…eu am avut si am prieteni barbati, prietenii ce dureaza de ani buni de zile. au fost situatii cand am trecut de pragul prieteniei si ne-am trezit iubindu -ne. ne-am iubit noi ce ne-am iubit dar parca nu era atat de fain ca in vremurile prieteniei. s-a terminat iubirea si prietenia si am ramas asa un fel de amici. au fost situatii cand am uitat de prietenie si am ajuns intr-un punct critic. atatica mai lipsea sa calcam in strachini insa am avut prezenta de spirit, am inghitit in sec, am fumat o tigara, doua, trei ,am dezbatut problema si ne-am intors la prietenie! asa suntem si astazi. ne mai intepam noi asa cand ne vorbim (nici unu nu a uitat etapa..:))) si a ramas dramul ala de curiozitate, cum ar fi fost daca )…dar suntem prieteni, buni prieteni…foarte buni prieteni …
    da stii cum e …niciodata timpul nu e pierdut :))). hai te poop….

  9. Problemă fals pusă şi prea generalizată.

    Sigur că există prietenie între cei de sex opus că nu-mi vine să cred că toată lumea vrea să transforme întreaga planetă, într-un imens dormitor (vorba vine, dormitor 🙂 ).

    Serios vorbind, acest tip de relaţii sunt strict individualizate, funcţie de persoanele implicate.
    Dacă este să mă refer fie şi numai la relaţiile din virtual, problema este complet falsă.
    Mă refer evident, la relaţiile dintre oamenii normali pentru care comunicarea este mult mai importantă decît orice altceva.

    Nu mă mai întind la discuţie. Am de gînd să spun un lucru elementar: chiar dacă hormonii zburdă, în mintea oamenilor cu un nivel minim de educaţie, hormonii sunt ţinuţi sub control.
    Mai ales în viaţa reală, de zi cu zi.

    De exemplu, eu pot iubi foarte multe femei dar, nu simt neapărat nevoia de a mă închipui musai în posturi (poziţii) orizontale ( sau mă rog, altele) cu toate.
    Şi chiar dacă să spunem că se întîmplă, acest lucru nu devine dominant în nici-un caz.

    Părerea mea. 🙂

    • deci accepti ideea ca se poate intampla, ca relatia e usor instabila si contra firii, platonica fiind si dominant sau nu… se cam intampla in mare parte din cazuri 😀 si da, vorbim de oameni la care comunicarea e importanta, dar toti au hormonii in miscare atat timp cat sunt vii (ei,oamenii!) si cu un anume nivel de educatie si discernamant… asa cum sunt toti cei care ne viziteaza blogurile…

      • Sigur că accept ideea dar, asta nu înseamnă că majoritatea oamenilor îi dau curs.

        ps. te-am mai întrebat dacă eşti ziaristă. 🙂 ; vezi cum ai scos din comentul meu, numai un pasaj? 😛

      • nu sunt ziarista, doar o profana, cu incercari de a spune ceva intr-o forma mai mult sau mai putin cizelata 😀
        am atins ce mi s-a parut ca as putea atinge in comentariul tau. cu restul eram de acord… si nu avea rost sa mai trag de timp. daca crezi ca am trecut ceva cu vederea, trage-ma de maneca si reiau 🙂

  10. Exista dar pe alocuri se poate aluneca inspre un sex (eventual de ocazie) dupa care unul are pareri de rau c-ar putea sa-si piarda prietenul iar celalalt s-ar mai sexa. Variantele sunt multe dar eu personal cred ca in acea prietenie exista atractie sexuala. Exista sau va exista la un moment dat cu exceptia cazurilor in care unul dintre cei doi „prieteni” arata ca vrajitorul din Oz varianta cartoons

  11. DA … se poate … depinde de ce emana femeia … eu am prieteni vechi , de ani de zile, cu care pot vorbi orice tip de problema… nu mi s-a intamplat in astfel de situatii sa existe macar o singura banuiala de o alta intentie … poate si pentru ca sunt genul care nu ma las „aleasa”…ci aleg eu „masculul”, asa ca alte situatii nu au nici o sansa …. cred in prietenia dintre un barbat si o femeie cu toata inima….chiar si cu fosti , chiar si cu prezenti … asta pentru ca in mintea si inima mea lucrurile sunt foarte bine asezate … e drept nu voi sti niciodata daca din partea cealalta s-a vazut altfel….de fapt sunt genul care interactionez foarte profund cu oamenii …dincolo de toate cojile de ceapa …:-)))

  12. Pt o perspectiva oarecum minoritara, din partea unui gay, pot sa zic ca am o prietena (hetero) fffffff buna pe care o cunosc de cand aveam 4 ani si ea 1 an. Am avut in timpul copilariei si adolescentei si cativa prieteni baieti, nu multi, dintre care si unul gay fata de care nu eram atras, desi pana la urma tot am incercat ceva sexual asa mai superficial, dar nu a mers pt ca pur si simplu aveam fiecare alte preferinte si efectiv ne-a pufnit rasul si totul a parut total ridicol si lipsit de entuziasm/pasiune, dar uite ca asta totusi nu ne-a afectat prietenia, dar pe urma de despartit ne-a despartit pur si simplu geografia, la fel cum m-a despartit si de prietenii baieti non-gay, minus prietena mea cea mai buna mentionata prima mai sus, desi si ea locuieste acum la cca 17 000 km departare de mine, plus la distante variabile de cand aveam 12 ani si ea 9…chiar ma gandesc daca nu cumva e posibil ca poate distanta sa ajute la mentinerea prieteniilor reale dintre persoane de sex opus, cine stie, adica indiferent sau dincolo de orientarea sexuala, ca probabil ca daca am fi locuit mereu in acelasi loc precis ajungeam sa ne certam la un moment dat pt ca efectiv ne cunoastem prea bine + avem firi total opuse, chiar preferinte diferite legate de filme sau carti, desi pot mentiona ca avem preferinte politice real similare…probabil ca am fi ajuns sa ne certam din cauza iubitilor pe care ni-i alegeam fiecare de partea lui, cu care efectiv zau daca am fost vreodata de acord ca se potrivesc prea bine pt celalalt ! Adica pur si simplu ea mereu imi critica iubitii si eu nu pot sa-i sufar pe ai ei si ii consider total nemerituosi fata de ea, desi le recunosc ff bine utilitatea, dar m-ar fi deranjat sa se fi atasat prea serios de vreunul din astia de pana acuma ! Plus am zis ca eu nu ma voi gandi la casatorie pana cand nu se decide ea, si cum ea e ferm hotarata sa astepte pana dupa 35 de ani pt asa ceva, eu am sa astept sa am 38 (ceea ce de fapt chiar imi convine pt ca nu trebuie sa ma stressez prea mult in clipa asta si in legatura cu asta + poate se mai legalizeaza si prin mai multe parti pana atunci si imi mai pot largi aria geografica in care sa fiu dispus sa locuiesc si/sau sa ies la pensie) !!

    • bine ai venit, rudolf aspirant!
      cred ca la tine problema se pune putin invers. as putea reformula: exista prietenie intre parteneri de acelasi sex? pentru ca substratul intrebarii includea atractia sexuala…
      in alta ordine de idei poate ca partenerii ei nu ti se par potriviti pt ea, dar ti s-ar parea potriviti, pt tine? cam aveti aceeasi arie de patrulare 🙂

Lasă un răspuns

