Parcul rozelor renovat

Uitand de zicala „la pomul laudat sa nu te duci cu sacul” am pasit plina de speranta, cu vise de trandafiri explodati in peisaj si intinderi inflorate. Din iarna era inchis parcul si presupuneam ca voi fi surpinsa in mod placut de modificarile aduse. E adevarat ca s-au inlocuit bancile din lemn scorojite si mancate de vreme, cu niste scaune fixe din plastic azuriu. La fel aleile s-au re-pavat, desi ca sa fiu sincera nu am calcat nici inainte in nici o groapa masiva, dar nici nu m-am uitat niciodata la altceva decat la trandafiri. Grilajele din lemn pe care se ridicau trandafiri in toate culorile, au fost schimbate si revopsite, tot in alb, insa trandafirii care ar fi trebuit sa le imbrace, lipseau cu desavarsire. E posibil sa fi fost inlocuiti, dar in umila mea parere chiar nu vad pentru ce ar fi scos butasi care „rodeau” toata vara, zugravind in toata paleta coloristica niste schelete noi…dar goale. Caroiajele atent ingrijite, aratau niste spatii arate, abia locuite ici-colo de un trandafir razlet. In zonele in care totusi, populatia mirositoare era mai bine reprezentata, trandafirii erau deja uscati pe margini. M-am tot uitat si minunat! Peste tot in oras erau abia imbobociti, aici unde ar fi fost firesc sa fie ingrijiti maxim, fiind dotati cu furtune de irigatii mai bogate decat numarul plantelor, cu greu am gasit ceva care sa arate cat de cat decent. Este adevarat ca sunt profan, nu am nici cea mai mica idee cand trebuie inlocuit un butas, cati ani dureaza pana ajunge in forma maxima de inflorire, dar impresia care mi-a lasat-o parcul a fost dezamagitoare: peluze intregi fara fir de floare, in conditiile in care anul trecut erau lanuri intregi de trandafiri- o ariditate greu explicabila. Daca rostul renovarii Parcului rozelor a fost sa se schimbe bancile si dalele aleilor, dupa umila mea parere, oficialitatile puteau sa se abtina. Anul trecut nu stiam unde sa ma opresc in multitudinea de culori, acum am dat peste plante aproape uscate, soiuri variate, dar deplorabil de slab reprezentate.

Cred ca din intamplare am nimerit exact in ziua de deschidere a parcului, astfel incat pe durata plimbarii mele, am avut zgomot de fond ceva muzica ritmata si dupa o vreme, o voce a anuntat un program oarecum artistic. M-am indreptat spre scena, la timp sa prind o pereche imaculata cum se unduia in praful de pe scena, intr-un mod romantic si cel putin surprinzator! Nu ma gandeam ca tinerii de azi mai sunt atrasi sa se produca in manifestari de aceste gen. A urmat un baiat cu o voce buna, ce a trecut prin cateva piese, cu o  usurinta placuta auzului si o trupa de dans de extrema actualitate, dar repetat insuficient, astfel incat mai mult se sincronizau, decat dansau propriu-zis. Dupa ce m-am edificat, am mai dat o tura parcului, gasind spre iesire cateva tufe de trandafiri agatatori scapati, ca prin minune, renovarii parcului si care inflorisera, asa cum stiau ei de cativa ani, abundent!

Am plecat un pic nedumerita, daca nu cumva am nimerit eu o perioada proasta in viata trandafirilor, pana am dat cu ochii pe splendorile crescute padure in fata Catedralei:

Si ca sa mai rupem putin monotonia, niste petunii plantate ca la carte, fara spatii goale si obtinand un efect interesant:

26 thoughts on “Parcul rozelor renovat

  1. Eu nu as fi plecat de acolo pana nu ma lamureau in legatura cu disparitia misterioasa a trandafirilor. Macar ai fotografiile cu cele mai frumoase flori.

    • bine ai venit, bilete avion. ma duci cu gandul la vacanta si mai am de asteptat.
      multumesc pt gandurile bune, am gasit alte zone intre timp si mi-am facut damblaua cu trandafirii 🙂

    • ca sa fiu mai exacta, am vizitat parcul si ieri…parca erau un pic mai multi, desi ofiliti in cea mai mare parte 😉
      chiar si fara trandafiri, vara asta e ametitoare, cum ai spus, plina de culori si soare!

  2. Păcat că nu este mai reușit parcul rozelor,dar sper că este o explicație plauzibilă de ce este astfel și sper că la anu’ situația se vă schimba în bine !
    Mă bucur totuși că ai văzut trandafiri frumoși în alt loc !
    Frumoase fotografiile pe care le-ai adus din plimbare.Trandafirul are ceva frumos și când e deja în declin !!!

  3. Oh, Doamne !!! Cred, ca imi dau lacrimile …
    Care-o fi fost cretinul ce a taiat, mai bine zis, a ras trandafirii cataratori ??? Erau niste exemplare splendide pe arcade, trandafiri antici si parfumati … Sper, din tot sufletul, ca se vor reface, desi le vor trebui trei ani minim, si asta, daca nu se vor stressa … Bine ca stiu, sa nu trec la vara pe-acolo, ca fac cu nervii…

  4. Mi-a placut mult „exemplarul reusit”. Pana la urma a fost o plimbare fructuoasa, ai realizat cateva fotografii de exceptie. Am mai retinut „sus in aer” si „contraste roz”. 🙂

  5. Ştiam eu că ai să mergi la „cules” de trandafiri. Iar sezonul abia a început! Mi-au plăcut mult pozele.
    Numai bine, dragă Red! 🙂

  6. Cu 10 ani in urma, ultima oara cand am trecut pe acolo, parcul era o mandrie a orasului.
    Acum, vad in imaginile tale, ca locul lasa mult de dorit…Mare pacat!

Lasă un răspuns

