Trandafirul meu japonez

Povestea lui a inceput undeva in urma cu foarte multi ani, poate mai mult de 10, cand l-am primit in dar, cat o crenguta si la sfaturile unui prieten l-am ascuns in pamant afara sub o sticla de plastic, cateva zile. L-am tot studiat curioasa si pana la urma l-am scos pentru ca aveam senzatia ca se sufoca acolo, etansat si singur. Habar n-am daca i-a priit tratamentul ala sufocant, dar l-am luat si l-am plantat cu drag intr-un ghiveci mic. A crescut s-a dezvoltat si intr-o zi i-a mijit o floare mica, ce nu s-a desfacut, am intuit-o mai mult rosie dupa spatele petalelor si cam asta a fost. M-am milogit de el in fel si chip dar a refuzat cu incapatanare sa mai infloreasca. Dupa o vreme, vreun an poate mai mult, l-am schimbat in alt ghiveci, mai mare, unde a inceput sa dea rod bogat… in frunze! Daca aveai curiozitatea puteai sa faci linistit niste sarmale sanatoase sau o salata savuroasa, insa in ceea ce priveste florile nici o miscare. Stufos cum era, i-a atras atentia colegului meu, care s-a repezit cu foarfeca si l-a tuns. La final a aratat cam ciuntit el saracutul, jumatate din podoaba verde a luat drumul gunoiului, dar in timp s-a regenerat. El a continuat sa inverzeasca, noi sa-l tundem cand exploda prea tare, iar eu sa-mi iau gandul ca ma va bucura vreodata cu flori. Fiecare dintre cunostintele ce l-au vazut asa frumos, cu frunzele lucioase, m-au sfatuit ce  ingrasamant sa-i dau. Am incercat cateva chestii, cu intervale lungi intre, tot fara efect. A fost si puricos de cateva ori, dar de astia l-am scapat usor, cu o solutie de la „chimicale”. I-am si schimbat locul, sa fie in lumina, sa nu stea in curent, sa nu-l deranjez, m-a ignorat continuu. Prin toamna anul trecut l-am tras din dreptul usii ca incepusera sa-i cada frunzele. I-au cazut in continuare si langa geamul imens unde l-am asezat, iar prin februarie o prietena mi-a interzis sa-l mai tund, ca asta se face doar intr-o anumita luna din an si tocmai ce-o ratasem, prin noiembrie! Am ascuns si foarfeca, dar deja satula de el, am inceput sa uit sa-l ud si chiar de cateva ori i-am urat „uscare placuta” sa ne scapam unul de altul, daca tot nu rimam impreuna!

I-au mai cazut frunzele, imi aminteam de el sa-l ud cand il vedeam bleg, cu frunzele culcate moale spre pamant, ce mai, te lua mila daca-l vedeai! Parea imaginea clara a unei relatii oficial incheiate. Intruna din zilele trecute ma viziteaza prietena care mi-a luat foarfeca din mana si asa in trecere ma intreaba daca am vazut ca trandafirul meu infloreste??? Am inceput sa rad ca de o gluma buna, pana m-am dus langa el si m-am holbat incredula la crengi. Mda, speriat de indiferenta mea sau rasufland usurat ca a scapat de foarfeca, incepea sa infloreasca! Dupa weekend cand am intrat si am vazut ce floare imensa are, am ramas fara glas cateva secunde! Ma asteptam la ceva micut, asa cum o vazusem, acum multi ani, pe prima. Acum am ocupatie, pandesc deschiderea pe rand a mai multor flori care promit sa ma bucure o vreme de acum incolo. Extrapoland se pare ca unii se decid sa reinvie relatia cand te astepti mai putin si in cazul aceasta a meritat sa astept atatia ani pt frumusetile acestea de flori!

32 de gânduri despre „Trandafirul meu japonez

  1. Asta, cu reinviatul relatiei n-o prea cred. Oi fi vazut prea multe in viata pana acum. 😀
    Cred insa intr-o maturizare mai tarzie, ceea ce cred ca s-a intamplat si cu trandafirul tau. Si ma bucur cand are loc. Altii mor si nu apuca s-o faca.

  2. pai asta si e secretul la japonezi , daca-i uzi prea mult se dezvolta frunzisul. Daca vrei sa infloreasca trebuie sa reduci udatul. Atunci vor incepe sa faca boboci. Verificat ! 🙂 (si cred ca nu doar la japonezi)

  3. Ori s-a speriat ori a ajuns la maturitate si s-a hotarit sa dea drumul la flori.
    Cert e ca sint foarte frumoase.
    Partea cu rinviatul…cam cum te-ai putea intelege cu fantomele?
    Ce a fost nu va mai fi niciodata.
    Nici macar pe aproape.
    Sa ai un sfirsit de saptamina placut!

    • eu ma gandeam ca daca a inflorit micut fiind si orice crenguta dadeam altora, facea flori, era suficient de intelept sa infloreasca si la mine. sunt frumoase, pacat ca nu tin decat o zi.
      nu stiu, nu am incercat niciodata, dar daca ar trebui…cred ca as face-o si pe asta. sa stiu ca am epuizat toate posibilitatile si pot merge linistita inainte.
      we frumos si voua si zile fara ploaie!

  4. Ce fotografii frumoase! Mi-ai amintit de primul meu trandafir japonez, cat l-am mai ingrijit sa-i fie bine si cat mai infloritor. Cand a crescut mai mult, l-am daruit mamei mele, care il are si acum.
    Ai observat ca florile sunt mai frumoase, atunci cand vorbesti cu ele? Eu cred ca si frumosul tau merita acum si mai multa atentie, ca uite ce infloritor este! 🙂

    • pai, cum sa-ti spun eu, il atentionez constant: asculta! eu imi fac treaba si te ud, te curat, te ingrijesc. frumos ar fi sa ti-o faci si tu pe-a ta, sa dai niste flori acolo…macar o data la 10 ani! 😀

  5. Am si eu unul in balcon, chiar la fereastra camerei mele. In timp ce scriu mai arunc cate o privire sa vad cat mai rezista floricica. 😛 Ieri i-am facut si eu multe poze, seamana izbitor cu a ta. Mi-e tare draga, mai ales ca ma trezesc destul de des cu boboci din partea ei care se deschid spectaculos.

    • cam asa si la mine, a creat 3 flori, ultima azi dimineata, pana luni nu mai are nimic urgent in plan…ceilalti boboci mai dureaza 😀
      sunt foarte interesante florile, parca stau pliate petalele in interior si cand se dezvelesc apar ca fluturii, intr-o explozie de culoare!

  6. Am ras cu pofta la citirea rândurilor tale. Eu nu am avut atâta răbdare si l-am aruncat după primul an, iar acum mai am 2 ghivece pe lista neagră. Chestia cu” trebuie sa stea in același loc pt. a inflorii”, nu poate fi valabilă la mine. Mie-mi place sa tot învirt mobile si mici accesorii prin casa in funcție de anotimp. Iar iarna aici ziua-i foarte scurta si puțina lumina. Am citit prin reviste de specialitate, despre ce tratament au nevoie anumite flori, dar fără succes. Am ajuns sa mă mulțumesc si fără flori, doar cu verziciunea plantei 😉

    • pai cam asta il astepta si pe asta, cred ca de aia s-a speriat 😀 am senzatia ca trandafirilor astora le place sa stea direct in soare, prin geam sau nu, dar sa fie expusi maxim, sunt un fel de masochisti. specimenul de care am vorbit aici, il am la lucru, acasa singurele flori sunt doua jardiniere in afara geamurilor, iarna e prea cald si capoteaza toate.
      pana la urma, mai ales in timpul iernii, o pata verde face bine la moral!

  7. Pt. cå ai spus cå-l ai la muncå, mi-am adus aminte de o gråmadå de birouri sau scåri pline de plante sau flori superbe, care trezeau mirarea si gelozia in mine privindu-le. Ai poate dreptate, sunt masochiste :-))

  8. Am si eu un trandafir japonez de trei ani. Il ingrijesc cu dragoste si atentie, ii ofer tot ce ii trebuie, dar flori nu face. Noroc ca am citit si comentariile, acum stiu cum sa-l tratez. :))

Lasă un răspuns

