Cu trenul italian

O parte din calatoria de la si spre Florenta am facut-o cu trenul. Initial am cam strambat din nas dar dupa ce am vazut confortul, curatenia si civilizatia prezente peste tot mi-am revizuit parerea. Peste tot exista mersul trenurilor explicit si te poti orienta rapid. Liniile sunt semnalizate special, au tabele electronice pe fiecare peron si pasaje subterane pentru trecut liniile. Exista o linie galbena de demarcatie a spatiului potential periculos si esti atentionat in permanenta cand se apropie un tren care tranziteaza linia, chiar daca nu are oprire in statia respectiva sau mai ales de aceea. La intrarea pe peron trebuie compostat biletul, altfel esti pasibil de pedeapsa. In garile mari cum ar fi Florenta exista cel putin un vorbitor de engleza, in schimb in celelalte nu prea. Norocul nostru a fost ca exista romani de-ai nostri peste tot care rup italiana si pana la urma nu ramai nelamurit.

Traseul din aeroportul Forli pana la autogara nu este acoperit de autobuz, cum ar fi normal. Insa daca urmaresti miscarea cu atentie sesizezi ca exista taxiuri ce  merg la numarul maxim de 4 pasageri si costa 3 euro de persoana, cam tot cat autobuzul.

Un avantaj deosebit pe care-l mai mentionam undeva, este faptul ca odata ce-ti cumperi bilet pentru o anumita distanta, poti cobora pe parcurs, vizita orase intermediare si urca inapoi in urmatorul tren(circula des, cam la 40min), fara a mai cumpara un bilet nou. Pentru o zona turistica e o idee grozava!

Trenurile pe care le-am testat eu, au fost necompartimentate, iar designul ferestrelor permite deschiderea lor fara sa-ti fluture urechile, avand un fel de aparatoare. Curatenia continua in pofida turistilor de toate categoriile si rasele, mi-am explicat-o prin faptul ca au femei de serviciu care strang gunoaiele  in timpul mersului, nu doar la statiile de capat. Oamenii sunt civilizati si desi italieni, prin definitie galagiosi, se poate lectura in liniste. Fara aglomeratie, silentioase, echilibrate, banchete confortabile, curatenie. Am crezut mereu ca trenul e un mijloc murdar, incomod si scump de transport… dar se pare ca acest lucru se aplica doar la noi in tara.

Am surprins si cateva cadre sa va puteti face o parere:

Si un tramvai pentru comparatie:

34 thoughts on “Cu trenul italian

  1. Ai perfecta dreptate.
    Si eu am mers cu trenul in Italia, pe distante scurte ce-i drept, si am fost placut impresionata de civilitatea din el. Apoi, in acelasi an am facut o calatorie dus-intors Tirgu-Mures-Constanta. Mi-am rugat moartea in timpul ei. Miros de picioare nespalate, aglomeratie, persoane dubioase, grupuri sanitare infecte, galagie, caldura… E o experienta pe care nu am de gand s-o mai repet vreodata.

    • trenurile noastre si cand ofera imbunatatiri, parca-s facute fara cap, clima te congeleaza in toiul verii, locurile pe banchete sunt incomode si pt cei cu picioare normale stai in brate la cel din fata, iar distantele tind sa devina infinite, cu opriri la toate raspantiile mai importante.

  2. Cu asa trenuri…sa tot calatoresti. Pe cand ale noastre… stim bine cum sunt! Chiar, cand ai fost ultima oara cu trenul in Romania?
    O zi frumoasa! 🙂

  3. Ce mi se pare foarte fain la trenurile italiene e ca sunt punctuale si circula destul de multe pe aceeasi ruta. Cat despre curatenie, e relativ. Am circulat in Italia si cu trenuri curate, dar şi mai puţin curate, depinde si de zona si de tipul de tren. La fel si cu garile, unele sunt ok, dar altele lasa de dorit. Eu m-am cam speriat cand am vazut ce e prin zona Garii Termini din Roma….

    • am vazut si eu campuri de gunoi prin marginile romei. comparativ totusi cu trenurile noastre invariabil murdare si cu grupurile sanitare infecte, trenurile lor regionale mi s-au parut lux, la preturi care nu te jupoaie 🙂 poate depinde si de zona, eu m-am invartit in extrasezon pe langa florenta.

      • Nu toate trenurile noastre sunt murdare, cele gen „sageata albastra”, de exemplu, arata chiar foarte bine, chiar si toaletele. Problema la noi sunt intarzierile, chiar si pe distante mici…

      • ai dreptate, punctualitatea e dezastruoasa,iar oamenii nu stiu sa respecte, nu sunt educati sa lase asa cum au gasit. pana la urma de unde personal sa curate dupa fiecare? intarizerile se datoreaza liniilor care nu-s refacute si nu permit viteze mari, iar la prima incalzire sau inghet sunt in aer.

  4. 🙂
    eu ma bucur ca ti-a placut cu trenul! tot ce ai povestit tu aici e foooarte adevarat! am calatorit in 5 ani cu trenul in iatalia cat nu am calatorit toata viata mea si asta pentru ca imi place :). mai au si ei probleme cateodata cu trenuri intarziate sau chiar anulate…..:)
    trenurile din prima si a 3 a imaginie le cunosc foarte bine 🙂

  5. De retinut! Mult mai sigur, mai comod si mai ieftin decat cu masina. In Italia am crezut ca facem infarct pe autostrazi din cauza haosului si a modului bezmetic de a conduce al italienilor. Unde mai pui ca insumate, taxele de autostrada sunt infiorator de scumpe. Am jurat ca nu ne mai ducem acolo cu masina. Iata ca trenul pare o alternativa convenabila. 🙂

    • da, stiu ce zici, nu se respecta nici o regula, fiecare se infinge in fata celuilalt si se intrec intruna. temperament vulcanic!
      o alternativa grozava e avionul 🙂

  6. Si eu aleg trenul pentru transport Torino- Florenta cand ma duc acasa. Autostrazile sunt deseori pline, obositoare si o alta chestiune e ce faci cu masina in momentul in care intri in oras. E o adevarata problema cu parcarea in orase ca Milano sau Roma.
    Ma bucur ca ti-a placut cu trenul la noi.

    • stiu ce zici cu parcarile, la roma prietenii mei lasau masina intr-o parcare la margine si am folosit metroul sa vizitam obiectivele din centru.
      imi cam place tot acolo, sper sa mai ajung 🙂

  7. Am calatorit in Belgia, pe ruta Bruxelles-Bruges si Bruxelles-Gent, dar parca trenurile nu erau atat de moderne si de aspectuoase. Arata tare civilizat si ingrijit, cred ca a fost o placere sa circuli cu ele. Si in Spania am avut ocazia sa circul pe ruta Santa Susana-Callela si confortul nu era nici pe departe asemanator trenurilor italienesti.

    • si gandeste-te ca nu am folosit trenurile scumpe, am ales varianta mai modesta ca pret. cred ca si aici e vorba de nivelul de trai, de banii investiti in oameni care sa intretina si sa supravegheze. lumea poate fi educata, daca se doreste acest lucru.

  8. Am mers si eu din Napoli pana la Vicenza cu trenul, m-a costat un pic peste 200 de euro biletul, dar am avut conditii mai bune decat in avion. Singura problema a fost ca in fata mea o tipa manca un fel de salata asortata cu paste si aproape ca am plans de pofta, dar nu dadea bine sa cer. :((

  9. Ce diferență față de CFR-ul nostru! Azi am călătorit cu trenul de la București, iar srumul până la Iași a durat opt ore și jumătate în loc de șapte ore, care oricum nu se justificau nici alea. Iar cei de la clasa I au migrat spre clasa a II-a, căci acolo nu exista aer condiționat. Ce ai descris pare desprins din filmele SF pentru România!

    • pe mine simpla idee de a lua trenul la noi ma descurajeaza. si daca, sa zicem, conditiile s-au imbunatatit, drumul dureaza infinit…iar acum cu intarzierile datorate dilatarii liniilor, infinit+ 2,3 ore…

  10. Nu ai o problema cu pastele cand calatoresti in italia?
    Eu cred c-as manca de 2 ori pe zi paste daca as avea de ales intre atatea varietati
    Ce sa spun de trenuri- arata bine ca in majoritatea tarilor europene

Lasă un răspuns

