Pilula antistres

Ce poti face cand simti ca-ti patineaza creierul, cand stresul unor examene, chiar daca nu sunt ale tale, te apasa, cand un omulet depinde enorm de niste decizii ale tale pe care nu stii cum sa le cantaresti sa fie cat mai bune, sa acoperi un viitor incert si sa mergi mai departe gandind ca cel care se sprijina pe umerii tai a avut un start bun. Sunt framantarile, deloc noi, ale unei mame bineinteles adesea inutile (framantarile , nu mama!), dar prin care trecem fiecare macar o data in viata. E adevarat ca sunt si copii dedicati, care isi stiu drumul in viata de mici si tot ce ai de facut este doar sa-i sustii (nu ca lucrul acesta ar fi usor!), dar nu toti parintii putem fi asa norocosi!

Insa nu despre acest lucru voiam sa povestesc, ci despre cum poti face sa fugi putin din lumea solicitanta si sa te intorci gata de un nou efort. Asadar, reteta ar consta din cel putin un bun prieten si un bazin cu apa albastra, un loc de balaceala perfect de lasat toate dilemele in materia lichida, racoroasa, reconfortanta. Asaaaaaaa, imaginati-va ca stati pana la piept in apa sub un soare bland cazand lent spre apus, undele lucesc cald, fara nici un gand urgent in minte, doar sporovaind  si razand din tot sufletul. Bun! Acum dupa ce ati pus tara la cale, bagati si cateva ture de bazin, ca precis stresul v-a anchilozat gatul, umerii si va miscati adesea ca teleghidati, abia intorcand capul dintr-o parte in alta. (Sau asta mi se intampla doar mie?) Din cand in cand verificati buricele degetelor daca s-au incretit sau nu, ca sa stiti cand ar fi cazul sa va extrageti din lichidul de o  transparenta irezistibila si sa va intindeti la zvantat in soarele care inca n-a depasit coronamentul pomilor ce izoleaza fonic spatiul strandului, de strada aglomerata. (Bine, eu m-am mai balacit si dupa ce m-am incretit, poate simtind ca am doze de stres reziduale, mai greu de dovedit.)

Dupa un dus fierbinte, se imbraca la loc hainele de strada si se ia prietenul/prietenii de toarta si unde s-ar putea mai bine incheia seara, decat la o terasa? Noi am ales una de malul apei, se racorise tocmai placut, muzica era in surdina, calma, cantata la clape pe tonalitati „oldies but goldies” de o voce masculina usor ragusita care s-a asortat perfect serii. Se prelungeste pana aproape de miezul noptii in jurul unor gustari frugale, berici sau orice va pica bine si va coafeaza psihic( uitand macar pentru o seara de lupta cu kilele) razand si povestind tot felul de nimicuri, dar respirand la maxim momentul. Dupa toate acestea un somn odihnitor e tot ce poate completa mai bine o zi plina!

Daca v-am convins sa-mi urmati terapia, va urez o lipsa de stres debordanta si doar zile senine!

32 thoughts on “Pilula antistres

  1. Ai creionat aici o dupa-amiaza perfecta.
    Mai trebuie doar sa ai la dispozitie piscina aia cu apa limpede si sigura… Noi avem, dar e atat de clorurata ca te pisca ochii daca stai mai mult in ea, asa ca nici vorba de ajuns la faza cu incretitul pielii pe degete. 🙂

  2. 🙂
    pe mine cu siguranta m-ai convins…
    piscina e aproape de mine …10 min cu masina insa cand vad cat de cald e afara parca nu-mi vine sa-mi parasesc cuibul oricat de tentant ar fi albastrul bazinului 🙂
    insa weekendul asta e musai sa ajung pe sezlong 🙂
    pooop….

  3. E nevoie de multe astfel de „pilule”, mai ales când treci prin stresul examenelor…altora. Las’ că trec şi astea. Să treacă cu bine şi repede! 🙂

  4. :)) Tot in stres??? Eu ti-am zis ca la mine nu are rost, nu am cu cine si pace.
    Mai nou, confruntandu-se cu o sinuzita groaznica….in caz de esec, va avea pe cine da vina…durerea de cap.
    Tin pumnii pentru luni, miercuri si vineri. Bafta!

  5. Multa bafta si din parte mea pentru saptamana viitoare! 🙂
    Multumim asemenea, reteta ta imi aduce aminte de o experienta de acum 2-3 ani(sau chiar mai mult). Intr-o iarna mi-am facut abonament la inot si mergeam aproape zilnic la bazin. Sa nu uit sa precizez ca inotul este sportul meu preferat. Nu stiu daca iti poti imagina ca nu mi-ai putut lua gandul de la problemele de acasa nici macar o secunda in timp ce inotam, atat de tare ma stresa ideea ca in loc sa fiu acolo, in miezul problemelor, eu eram la bazin, incat dupa o saptamana am preferat sa renunt la abonamentul lunar si sa raman acasa, in locul unde simtem ca trebuie sa fiu. Ce vreau eu sa subliniez este ca atat timp cat te macina anumite ganduri, pana nu le rezolvi, nu te poti detasa, nu poti respira in voie.

    • ai dreptate aici, insa nici daca te lasi prada panicii nu rezolvi nimic. uneori doar simpla privire a problemelor de la o oarecare distanta poate produce solutia salvatoare. sau macar un moment de respiro.
      multumesc de urare, sa fie!!!

  6. Subscriu la spusele lui Nice. Nici eu nu ma pot relaxa pana nu incerc sa rezolv problemele. Abia cand imi dau seama ca sunt fara rezolvare ma destind. :))

    • 😆 problemele mele sunt cumva tangentiale, pot doar sa sprijin si sa asist pentru asigurarea conditiilor optime, un fel de logistica. adevarata solutie nu e in puterea mea s-o execut. doar ca stresul si emotiile sunt la cote maxime si asteptarea si dozarea rabdarii poate fi uneori destul de deranjanta 🙂

  7. Nici eu nu ma pot detasa total dar trebuie sa-mi limpezesc cumva mintea asa ca fac o prajitura , merg la sala sau vad un episod vechi din Anatomia lui Grey si-mi spun Cristina ar fi rezolvat orice!

    • este clar ca nu ma dau batuta, insa rasucesc problema pe toate fatetele pana scot tot ce se poate din ea si fie obosesc, fie epuizez toate posibilitatile si iau o decizie. adesea sfatul unui prieten neimplicat cade tare bine…

  8. multa bafta! si cat mai putin stres 🙂 Pe mine ma ajuta sa merg, oriunde, unde vad cu ochii dar bupa cateva minute de mers incep sa ma relaxez, sa-mi asez ordine in ganduri si sa scot sentimente mai bune la suprafata.

    • sa fie la toata lumea! (bafta, nu stresul 🙂 ). mai am si eu cateva solutii de rezerva si un loc din care nu ies niciodata netamaduita sufleteste. insa cu cat sunt mai multe posibilitati, cu atat e mai mare sansa de a depasi momentul cu pierderi minimie.

    • daca nu-i vacanta, merge si-un we, racorit la un strand sau la o bautura, undeva pe-o terasa umbroasa. oboseala e mereu din diferite motive si te trezesti batran, cu viata scursa pe langa tine 😉

Lasă un răspuns

