Festivalul inimilor la Timisoara

Se intampla in perioada aceasta la Timisoara, in Parcul Rozelor si sunt cateva seri de dansuri populare atat romanesti cat si din strainatate. Initial am vrut sa dau o fuga la Catedrala, in fata careia  s-a desfasurat Parada costumelor, insa vremea absolut delirant de arzatoare mi-a deviat traseul , direct in bazinul de la strand unde am stat la muiat pana s-a inserat, ca un rinocer pufos si plictisit de atmosfera. Totusi acordurile venind de peste apa ma atrageau sa prospectez putin zona si chiar daca dansurile populare nu-s chiar pasiunea mea ascunsa, imi plac costumele si mandria afisata de fiecare participant, unul mai gatit si mai aratos ca celalalt! La iesirea din parc tarabele obisnuite cu tot felul de produse mancabile, incepand de la materiile carnoase si terminand cu dulciuri felurite, porumb fiert si crantzanele sarate. Singurul punct usor cenusiu a fost altercatia cu un vanzator de jucarii luminoase, care a fost deranjat agresiv ca-l „trasesem in chip” si a inceput sa ma gratuleze cu diferite injurii. Data viitoare promit sa ma uit cu atentie la culoarea pielii celor pozati, fara a fi rasista prin asta… doar precauta!

Daca va aflati prin oras, merita sa aruncati un ochi, daca nu, un weekend de exceptie tuturor!

16 thoughts on “Festivalul inimilor la Timisoara

    • e o expresie pe care o foloseau femeile la tara, pe vremuri cand abia se inventasera ap foto alea mari cu perdea in spate si flacara in loc de blitz 😀
      doar il pozasem, insa oamenii de aici sunt reticenti la pozele facute de straini…iar unii chiar agresivi!

  1. Fotografiile sunt foarte reusite, ca de obicei, tu esti foarte curajoasa ca surprinzi si chipuri de oameni, eu ma tem de astfel de reactii, ca cea de care ai avut tu parte si ne povestesti in articol.
    Sincera sa fiu, sunt precauta in primul rand pentru ca oamenii ma privesc insistent de cate ori ma vad cu aparatul in mana, de parca ar vrea sa-mi trasmita un mesaj: „ce ai tu de gand sa faci acolo, sa nu cumva sa indraznesti sa ne pozezi pe noi, ca nu suntem de acord”. In fine, sper sa fie doar imaginatia mea bogata…

    • imi plac expresiile oamenilor, dar cum spui pana imi cumpar un teleobiectiv trebuie sa fiu cu grija pe cine suprind… sau ma duc acasa cu ochii vineti 🙂
      degeaba ne laudam, suntem o natie ramasa in urma la multe, iar una ar fi groaza fata de ap foto, de parca toti cei cu camere in mana sunt de la tv.
      cei din pozele de aici, sunt artisti, le place sa fie pozati, iar eu am fost intr-un real extaz 🙂

  2. tocmai ce am venit de la Timisoara ieri…am fost pentru prima data in orasul tau si chiar m-am indragostit de el 🙂
    Parcul Rozelor este pur si simplu un vis frumos…cred ca luni seara am trecut pe acolo si am vazut repetitiile pe care le faceau ansamblurile folclorice…mi-ar fi placut sa prind si festivalul mai ales ca acum aud pentru prima data de el 🙂

  3. Nici eu nu ma dau in vant dupa muzica populara, dar calusarii ma emotioneaza mereu. Si am aplaudat muzica populara la Padova, fericita ca aud vorbindu-se(cantand) romaneste. :))

Lasă un răspuns

