In postura de avocat

Ma aflam asteptand la un ghiseu, in fata mea un om platea o factura. Eram doar noi si fara sa vreau auzeam discutia ce se desfasura prin ferestruica mica. Barbatul o intreaba pe doamna de la ghiseu de ce-i numara banii de doua ori. Casiera amabila ii raspunde ca a fost atenta la colega care tocmai iesise si a mai pus odata banii in aparatul care numara, recunoscand ca-i fusese distrasa atentia cateva clipe. Era vorba oricum de cateva fractiuni de secunda in plus, bancnotele fiind putine, iar timpul in plus insesizabil. Moment in care omul incepe s-o „traga de raspundere” pe femeie, ca lucreaza cu banii si ca ar trebui sa fie mai atenta, ca nu-i permis asa ceva, ca asta e inconstienta, ca unde se crede… Platesc de mult timp la caseria aceea, iar doamna interpelata atat de grosolan, e amabila mereu cu toata lumea. Zambetul femeii a disparut instantaneu, facandu-se pamantie la fata. Initial avusesem impresia ca se cunosc si ca glumesc amical, dar ma inselasem. I-a terminal actele incercand sa-i raspunda cat mai politicos si scurt, insa omul continua sa-i dea lectii de comportament la ghiseu din ce in ce mai „angajat” in munca „educationala”.

Uzual nu ma bag in discutiile altora, insa situatia m-a revoltat. Stiu cum e cu diviza „clientul are intotdeauna dreptate” insa stiu de asemenea ca fiecare dintre noi are dreptul la mici scapari si ca niciunul nu e atat de destept si fara vina incat sa se dea exemplu altora. Drept urmare m-am infipt verbal agresiv in el, l-am iritat la maxim, de nu mai nimerea plicul sa-si puna catrafusele la loc si  sa-mi dea replica inapoi. Nu i-am dat satisfactie, spunanandu-i ca timpul meu e pretios si sa elibereze locul daca a terminat cu plata. A iesit vociferand si scotand fum, vazandu-mi zambetul larg, evident, de satisfactie de pe fata!

E urat ce-am facut si nu sunt extrem de mandra de mine, insa de cand faptul ca te trezesti prost dispus de dimineata iti da dreptul sa otravesti ziua tuturor celor pe care-i intalnesti? E adevarat ca sunt si functionari care se misca in reluare, care povestesc cu spatele la oameni si care ar trebui pusi la colt pe coji de nuca sa-si reaminteasca modul adecvat de tratare al clientilor, presupunand ca l-au stiut vreodata. Insa mi se pare incorect sa pedepsim orice scapare a celui de langa noi, sa poluam fonic urechile celor din jur pentru ca ne-a inselat nevasta, banca a marit dobanzile sau seful a decis ca merita altcineva prima noastra de vacanta. O fi  descarcarea buna la ceva, dar se poate face  altfel, o plimbare, un batut de covor pana nu mai iese fir de praf si simti ca-ti ies mainile din umeri, un urcat fara lift de cateva ori la 40 gradeC, o smotruiala in casa la marea finete, ascultarea de AC-DC pana-ti vibreaza creierii in cap… doar bunavointa sa avem, solutii de gasesc!

Ati intalnit turbulenti la prima ora a diminetii? I-ati injectat sau ignorat?

31 de gânduri despre „In postura de avocat

  1. Sunt de acord cu ce spui. Si eu sunt de aceeasi parere… Cat despre intrebarea ta, uneori ii pun la punct incat sa isi aduca aminte…Insa de obicei imi iau geanta, plec si evit orice discutie pe tonuri asurzitoare , care nu duc nicaieri si pe deasupra fac si rau la sanatate

    • nici eu n-am ridicat tonul. am senzatia ca daca fac asta, am pierdut deja confruntarea.
      mi s-a parut doar nedrept sa-l las sa-i strice ziua femeii si in plus stateam dupa el la ghiseu sa-l astept sa-si termine „numarul”. avem parte in viata asta de atatea clipe neplacute, de ce trebuie sa le inmultim? astia cu capsa pusa de dimineata ar trebui izolati pana le trece…

  2. E bine cateodata sa intervenim si sa luam apararea unor persoane amabile care nu merita sa fie abuzate de idioti. Foarte bine ai facut.

  3. Mi s-a intamplat chiar de curand, la Administratia financiara. Intamplarea facea ca functionara chiar sa fie amabila, atenta la numaratoare, dar coada era mare, cam toti platitorii de taxe erau nervosi (ca au de dat bani din buzunar). Toti din coada vociferau si injurau mai cu adresa, mai fara, dar, in principal, functionara era tapul ispasitor pentru toate necazurile si nemultumirile lor… Nu i-a pus nimeni la punct (nici macar eu), erau prea multi…

    • nu era cazul sa ti-i pui pe toti in cap, iesea un scandal de toata frumusetea si plecai cu frigiderul plin de acolo.
      mi-a trecut prin cap ca nervosul ma asteapta afara, pentru o noua runda, dar se pare ca i-a ajuns cat i-am zis in fata ghiseului 🙂
      nu exclud ca data viitoare sa mi-o iau…

  4. Te alegem „avocatul poporului”! Păi nu? Lasă, că bine i-ai făcut. Deunăzi am stat şi eu după un d-ăsta şi i-am cerut rapid să nu-mi mănânce timpul meu preţios. Bine că a înţeles.

    O zi bună, dragă Red! 🙂

  5. Eu cam comentez.
    Uneori actionez in liniste .La Primarie la ghiseul pentru parcari eram singurul care astapta ca doamna sa-si termine solitaire-ul.Dar vazind ca n-are de gind sa se ocupe de mine i-am scos alimentarea de la monitor.S-a isterizat,dar s-a linistit cind i-am explicat amabil ca se joaca in timpul meu liber si pe banii mei,in prezenta unui tip ce parea a fi sef si care a aparut la urletele ei.
    Alteori mi-o iau.
    Eram cu nevasta-mea la coada,la piata.Vine o femeie si intreaba cit e kilul,iar eu n-am ce face si zic:o mie de grame!
    Atunci sa vezi:Budos,badogos,mai bine ti-ai tunde parul,bagabontule!Dupa care a inceput cu mincami-ai,etc
    Asa ca nevasta-mea a zis rizind ca am mincat destul pentru azi si ar fi cazul sa plecam.

  6. Apreciez întotdeauna oamenii care iau atitudine față de excesele de mitocănie ale celorlalți. De regulă însă, mi se întâmplă să remarc atitudini nepotrivite la funcționari unor instituții, nu la clienții acestora.

  7. Eu in general am mancarici la limba in asemenea cazuri. Rar ma abtin sa nu intervin in discutie, cand vad un om nedreptatit si mai ales cand gasesc indivizi care dau sfaturi fara sa fi fost cerute, critica fara sa tina cont de faptul ca suntem oameni si gresim. Daca mai si rapeste din timpul functionarului, facandu-ma sa stau mai mult in institutie, si-a dat foc la valiza cu mine. :))

  8. Ai procedat foarte bine, as fi facut la fel 🙂 E neplacut un astfel de incident chiar daca minor si-ti poate strica voia buna de dimineata
    Am intervenit recent cand la coada la Aldi un junkie urla ca se misca prea incet casiera si ca noi astia care asteptam aveam prea multa marfa si el doar o sticlade bere 🙂

  9. mai Redsky, nu stiu cum se face, dar eu parca atrag toti turbulentii din oras la prima ora a diminetii! ma duc la supermarketi, sa platit facturi, la banca, la piata, la birou, oriunde, turbulentii sunt acolo! sau or fi ei deja superiori numeric? :-S

Lasă un răspuns

