Ador oamenii harnici!

Nu stiu daca neaparat este specific lunii august, insa acum am remarcat eu harnicia lumii. Toti amenajeaza , isi cojesc peretii pana sub caramida, isi inlocuiesc geamuri, usi, mobilier. Toate bune pana aici, daca romanul nu s-ar considera mester la toate si ar angaja oameni specializati care sa faca o treaba buna intr-un timp optim. E adevarat ca vorbesc din postura unui om care nu mestereste nimic prin casa, decat eventual schimbat de becuri si aia cand nu e nimeni mai priceput prin preajma (bine ce vraji prestez prin bucatarie si cand fac curat nu intra la socoteala!). Accept ideea ca nu toata lumea are banii pe care-i cer profesionistii si fiecare se descurca  cum poate, cu bugetul cat mai redus. Dar revin cu o intrebare fireasca: cand si in ce conditii am dreptul si eu sa ma simt bine in propria casa, atata vreme cat tu, vecinul meu, folosesti ciocanul si masina de gaurit de 2 luni in fiecare zi pana seara pe la 8 ( ma intreb adesea de unde are omul atata energie, ca eu as fi capotat demult!), iar sambata imi dai desteptarea de la 8 dimineata? Mi-e greu sa cred ca gasesti ceva de facut atatea zile doar la sapat prin pereti, asta in eventualitatea in care chiar iti doresti sa amenajezi ceva si nu sa cari peretii cu lingurita in exteriorul cladirii, desigur dupa ce i-ai transformat intr-un mod compulsivo-obsesiv in praf fin de nisip!

Imi amintesc ca si vecinul de deasupra cu care ma” iubesc” mult, intens, in secret de prea multi ani si care uneori in marinimia lui ma lasa sambata netrezita de la 7 pe acorduri melodioase de masina-de-spalat-turbata-in-centrifugari-desantate si-a montat vreo saptamana o usa metalica. Si atunci am crezut ca bataile de baros vor eradica iremediabil blocul din temeie, dar ca sa vezi! a rezistat mai bine ca nervisorii mei intinsi meticulos mai ceva ca parul cu placa meseriasa. Usa mea, tot metalica, conditii identice, a fost montata in doua ore!!! Si da! s-a folosit  aparat de sudura,  scule, imbracare spatiului ramas cu profile metalice si rigips.

M-am intrebat retoric, de ce i-au trebuit istetului care locuieste perete in perete cu mine doua saptamani in care ne-a tocat felii pe toate partile sa se prinda ca nu merge cu ciocanul si sa-si faca rost de-o scula mai performanta? Si daca o foloseste, ce mama supararii darama inca alte doua saptamani intr-un spatiu de doar 40 m2??? Oare nu s-ar putea face o lege care sa le restranga oamenilor astora spatiul de manevra??? Adica da, poti amenaja, sparge, teroriza orice fiinta vie pe-o raza de 3km, dar doar intr-un timp limitat! Mi-e greu sa cred ca fiecare care are ceva de scos, sapat, dinamitat se poate desfasura liber, iar eu ca umil colocatar nu am absolut nimic de spus si nu am alta optiune decat sa-mi iau cortul si sa ma mut pe camp pana termina omul cu palatul, cam cativa ani… daca nu se muta altii in loc si reluam alergarea.

Si ca sa fie tacamul complet de azi au inceput sa-mi perforeze moralul si la munca, in apartamentul de deasupra! Cred ca stelele s-au aliniat nepotrivit in perioada asta si am disperata nevoie de un concediu, cum ma plangeam de curand…

18 gânduri despre „Ador oamenii harnici!

  1. Aia numai oameni harnici nu sunt, ci oameni care atunci cand n-au de lucru isi fac singuri. Si-l prelungesc asa, cat pot.
    De asta m-am mutat la casa la periferie, unde nu e decat un camp de floarea soarelui si niste copaci. Macar cand vin acasa, sa scap de agitatie.

  2. e foarte greu sa ii faci pe oameni sa urmeze „legea bunului simt” asa ca aici unde stau eu, este interzis sa dai gauri. Majoritatea stau in chirie, dar chiar daca ai casa ta nu poti s-o faci svaiter pentru ca exista administrator. Orice modificare se face cu voia celorlalti proprietari ca sa nu strici structura sau aspectul exterior al blocului. Nu mai zic ca nu ai voie sa tii flori pe pervarz daca nu sunt acorate. Sau daca primesti reclamatie ca strica aspectul. Desi Miaurica al meu a aruncat un ghiveci pe geam, noroc ca jos e gradina si nu aleea.

    • ma gandeam eu ca exista si reguli pentru asa ceva in tarile civilizate. dincolo de faptul ca acolo oamenii isi gasesc alte hobby-uri decat sa-si amenajeze la nesfarsit un amarat de apartament.
      inseamna ca trebuie sa folosesti o ancora mai mare, sa se chinuie mai mult miaunica 🙂

  3. Când am văzut titlul, mă gândeam să-ţi răspund: „haida, de!, Ce-ţi veni cu hărnicia asta…”suspectă” la români!” Când am citit mai jos, m-am dumirit la ce fel de „harnici” te referi. Stai aşa că vin şi eu cu vasta mea experienţă în domeniu. La părinţii mei, când stăteau la bloc, vecina de deasupra avea o adevărată pasiune pentru schimbarea gresiei şi a faianţei de cel puţin o dată pe an!!!! Nu glumesc! Ne exaspera cu modificările şi re-zugrăvirile. Cred că nu avea ce să facă, iar rezultatul era de fiecare dată…dezastruos. Avea nişte gusturi aiurea de tot, dar tot…persevera. Când s-a mutat de pe scară, a fost sărbătoare! 😀 Iar celor din blocul unde s-a mutat, le-am transmis „regretele” noastre, pentru beleaua care le-a venit pe cap.

    Există o lege împotriva acestor „terorişti” de la bloc: „Legea bunului simţ”! Aici este o mare problemă la noi, românii. Suntem destul de corijenţi (mulţi, dar nu toţi!) la acest capitol şi asta arată gradul de civilizaţie pe plaiurile mioritice.

    Îţi doresc să „evadezi” cât mai repede într-o vacanţă liniştită! 🙂 Numai bine îţi doresc!

    • intre timp ala de acasa se pare ca si-a terminat concediul sau si-a gasit ceva de munca… asa ca vandalizeaza dupa ora 5. daca tot vin odihnita de la munca, dupa ce-mi incing creierii astia de deasupra, ma duc sa ma relaxeze nitel omul cu perforatorul 😀
      bine, am cam zburdat zilele astea si n-am auzit cu urechile din dotare. necazul lui va fi cand o sa ma satur si cand m-o prinde in pasa proasta! dar poate plec pana atunci in concediu 🙂

  4. Eu sufar zi de zi, de vreo 5 ani si ceva, de cand m-am mutat aici. Vecinul de deasupra cred ca are atelier de tamplarie, ca de la 7 dimineata la 7 seara nu opreste bormasina si alte masinarii carora nici nu le stiu numele.
    Cateodata imi vine sa urc la el, sa ii zic ceva de dulce.

    • eu as fi urcat demult! exista o limita si pana la urma n-am omorat pe nimeni sa trebuiasca sa-i suport pe toti. sunt de acord, repara, fa-ti frumos in casa… dar nu la infinit! am si eu dreptul sa ma simt bine in casa mea…

    • Mai Vienela, ai grija, tu nu vrei lege anti bormasina!!! :)))) Ca tu vrei sa-ti transformi mobila si aia cu bormasina o faci. Nu dai doar gauri cu ea :D. Si lustruitul tot cu asta! Si ai sa vezi cat dureaza 😀

      • Dar eu sunt mai hoata. Mobila am dus-o la tara, la socrii cand am adus-o pe asta si tot acolo o vom transforma, daca ii conving. Abia dupa o aduc acasa. In curte este altfel, nu deranjam prea mult. :))

  5. Mai, eu unul nu zic nimic. Eu nu vreau „profesionist” care are probleme cu tabla inmultirii sa vina sa-mi pune rafturile. Prefer sa o fac eu. Si ba e voie in Geneva. Daca sta in apartament inchiriat, nu. Dar daca e proprietatea ta, poti. Doar duminica n-ai voie (reminescenta calvina :D). Sigur, ca si-n Romania n-ai voie sa afectezi structura de rezistenta a cladirii. Dar aia oricum nu o poti face cu o bormasina ca-i fier beton. Poate doar cu pikamer. Ooooh…pikamer! M-ai facut sa ma gandesc :D.
    Dureaza atat si fiindca mai nou, daca ai un adaptor, folosesti bormasina si ca sa slefuiesti/lustruiesti. Nu numai ca sa dai gauri. In loc sa freci cu mana cu glaspapir, folosesti discuri (am zis fiindca intrebai).
    Altfel da si pe mine ma enerveaza cand ma scoala altul cu bormasina. Dar sunt ipocrit pana la capat. Ma deranjeaza cand bormasina e la altul. As vrea sa stiu ce face :D. Cateodata, daca am cam baut cu o seara inainte, l-as ucide. Dar atat. 😀

    • deci ca sa-ti spun ca-s in tema cu ce se aude, eu asa ceva vand, scule de amenajat, masini de gaurit, perforatoare, picamere, flexuri. totusi acest vecin dupa ce a insistat 2saptamani cu ciocanul de catva timp a descoperit perforatorul, pe care cred eu ca-l foloseste sa dea jos tencuiala pana la caramida. acum, cred ca omul are probleme cu randamentul sau feliaza peretii.
      in comparatie, cei care ma betonau in creieri la munca, au terminat datul de faianta de pe peretii unei bucatarii mari si din 2bai in doua zile, intr-un apartament dublu cel putin, fata de cat are bizonul ce-mi e vecin. devine evident ca-i voi face o vizita in curand, macar sa stiu de ce ma chinuie in halul asta!
      ah, idei am berechet si perforator propriu! daca fac rost de-o tabla si ma pun pe dat gauri in ea… ii termin pe toti psihic (daca nu capotez eu inainte 😆 )
      necazul e ca nu vreau sa ma razbun. imi vreau doar linistea inapoi…

  6. Si eu ii iubesc pe astia zelosi de harnici. 😆 Am stat si eu la bloc si stiu cum e. Teroare cand se apuca unul si altul de renovat sau se trezeste municipalitatea sa deschida santier in fata blocului.

Lasă un răspuns

