Lefkada-o insula de descoperit

Am ales destinatia atrasa de frumusetea salbatica a plajelor, vrajita de culoarea ireala a apei si dornica de a mai beneficia inca o data de ospitalitatea generoasa a grecilor. Drumul Timisoara- Lefkada a curs domol timp de vreo 16 ore, prin Serbia si Macedonia. Autostrazile grecilor sunt intretinute la mare arta, tunelurile sunt luminate bogat cu semnalizari colorate in lateral, drumurile deloc aglomerate, au facut ca orele sa treaca usor si spre bucuria noastra am fost intampinati cald de patroana D-na Tasia cu suc, cafea si harti complete ale zonei. Ajunsesem putin cam repede, inainte de 12-ora de cazare si de aceea am ciugulit nitel din dulciurile expuse, in asteptarea camerelor, lucru care a meritat din plin, totul lucind de curatenie, lumina, soare si caldura. Fiind final de sezon in loc de un studio, am primit un apartament compus dintr-un dormitor si un living, spatios, cu terasa, geamuri largi si palmieri in jur. Marea de scaldat fiind departe de mers pe jos iar noi destul de obositi, am ales piscina si lancezeala pe sezlonguri o vreme, iar spre seara ne-am urnit sa prospectam imprejurimile. Marea facea un golf la nici 5min de mers la picior si se deschidea larga, respirand in valuri abia sesizabile. Mirosul vag de alge si apa transparenta m-au imbiat la o baie, insa fiind aproape  seara iar boarea usor racoroasa  m-am marginit doar la primele atingeri asa cum faci cu un prieten drag caruia i-ai dus prea mult timp dorul si nu vrei sa-ti consumi bucuria complet, din prima seara.

img_1343 img_1317 img_1320 img_1332 img_1336

 

 

 

 

Ne-am plimbat alene pe mal, am incalecat smochiniii, rodiile le-am privit doar de la distanta fiind intr-o curte inchisa si am ciugulit niste mure (mda, din astea avem si noi, chiar mai bine reprezentate!), am pozat tot felul de flori, am admirat casele cu obloane vopsite in culori cochete, plantele luxuriante, piscinele cu apa albastra, barcile suple ale pescarilor si intr-un final am „amarat” la o taverna. Berea in halbe inghetate si mancarea picanta ne-a dezlegat limbile, insa racoarea ce venea dinspre mare si oboseala acumulata, ne-au manat destul de devreme  spre hotel, unde am adormit destul de agitata in asteptarea unei noi zile.

18 gânduri despre „Lefkada-o insula de descoperit

  1. Draga mea, deabia astept sa citesc tot jurnalul de calatorie! Vad ca Grecia te-a fermecat bine fiindca te intorci iar si iar aici! Mi-e frica si mie din acest punct de vedere de prima vacanta, cred ca voi fi si eu prinsa in capcana frumusetilor naturale si statiunilor pitoresti in alb si albastru!
    Ps: si la ei se bea nectar de rodii ca bautura traditionala? (citisem undeva in Turcia e asa)

    • sunt abia la a doua vizita in grecia, ce retii tu cred ca e vizita mea delicioasa din cipru 🙂
      in lefkada n-as zice de alb, pentru ca nu prea am vazut, e muntos si dintr-o data spectacular, deschideri de apa albastra intr-o culoare incredibila.
      as caracteriza-o mai degraba in verde inchis si albastru intens.
      n-am gustat bautura de care spui, desi am incercat tot felul de sucuri naturale delicioase si diferite marci de nectar de hamei 😀

  2. Frumoasă Grecia oricând.
    Am fost de două ori acolo: o dată vara și alta iarna când, nemaifiind tentată de baie în mare, am putut să decopăr farmecul unui oraș care mi-a rămas la suflet: Thessalonic.

  3. Ador peisajele mediteraneene si mai ales fotografiile cu ambarcatiuni in port. Combinatia de alb cu albastru e fascinanta. Gasesc multe similitudini cu Coasta mea Dalmata… 😀 Relieful, vegetatia, marea…

  4. In materie de peisaje si plaje, cred ca aici este supremul, in Grecia. As vrea sa ajung si eu pe acolo…
    Rodiile alea mi-au adus apa in gura, atat de bine arata, desi nu as manca asa ceva. Am incercat odata cu niste seminte de rodie, in salata, dar nu mi-au placut.

    • pt rodii cred ca-ti trebuie rabdare ca si pt semintele de floarea-soarelui. daca te astepti sa le dai gata ca pe mere, suferi dezamagiri. am patit-o si eu, am aruncat jumate, pana am urmarit pe cineva care manca lent, luand cu rabdare si degustand fiecare gamalie acrisoara si am descoperit ca-i interesant 😉

  5. Mie mi s-au parut bune rodiile si cu seminte. De fapt, foarte bune. Dar stiu persoane care scuipa si semintele de capsuni 🙂 Asa ca…
    E frumos in Grecia…Am fost si eu.

  6. Da, intr-adevar, Lefkada imbina muntele cu marea intr-un mod nemaivazut. Coastele de un verde crud, chiar si i zilele aride de vara, se sting in albastrul absolut al marii de o culoare turcuaz, ireala. Eu am petrecut minunat si m-am bucurat de fiecare clipa de concediu anul trecut. Sper sa reusesc si anul acesta. Pentru amatori, multe info despre plaje si atractii, gasiti pe ghidul turstic http://www.lefkadatraveller.com ,va va ajuta mult.

    • cam asta a fost si scopul pentru care am tratat subiectul pe larg in decursul mai multor zile. sa inteleg ca informatiile mele au fost incomplete sau ai incercat sa promovezi un link doar?

Lasă un răspuns

