Jurnal de vacanta: Ziua3 – Drumul prin munti spre Porto Katski

Iata ca a sosit ziua in care am decis sa vizitez cea mai cunoscuta si mai frumoasa, cel putin din pozele altora, plaja din Lefkada. Situata in partea sudica a insulei, la polul aproape opus locului unde eram cazata, a necesitat un drum prin munti, plin de serpentine care unduiau cu gratie, vegetatie in mare parte cu ac,e dar de un verde cel putin uimitor la sfarsit de vara, curbe ascutite in ac de par uneori, planuri care coborau sau deveneau brusc in panta ascendenta, iti tineau atentia treaza in permanenta si curiozitatea la nivel ridicat. Din cand in cand  printre copaci marea iti facea cu ochiul nelasandu-te sa te imprietenesti prea tare cu muntele. Primul popas l-am facut in locul unde se nevoise undeva in trecut un pustnic, iar locul era intr-o semi-amenajare, probabil o viitoare bisericuta. A fost” interesant” sa urcam poteca abrupta in papuci de plaja, insa pana la urma am reusit, fara sa ma imprastii si fara sa calc pe o brandusa rasarita chiar in drum, proaspata si delicata, oarecum ciudat incadrata in verdele padurii, singura pata stralucitoare de culoare.

img_1640 img_1646 img_1635

Privelistea din varful muntilor a meritat luarea cu asalt a atator curbe, marea invaluind continentul in departare si insulele din jur, iar cerul amestecandu-se in nuantele ei de albastru aproape confundandu-se. Asezari rasfirate, care noaptea arata ca licuricii zarindu-se de departe, avand fiecare ulita luminata feeric, casute ascunse cochet intre pinii si tuia de forme lunguiete de un verde inchis.

img_1661 img_1656

O baza militara americana in mijlocul muntelui, alte serpentine, un drum de cativa km printre taverne si o localitate ingusta ce parea ca abia isi tine casele sa n-o ia la vale cu tot cu sosea si iata-ne in locatia mult dorita: Porto Katsiki si daaaaaaaa!!! pozele nu mintisera, culorile erau absolut exact ca acolo!

img_1677

Dupa ce-am terminat cu miratul, extaziatul si evident fotografiatul gen” io-la”(pentru necunoscatori io la mare, io la munte, io la porto katsiki), am coborat o serie destul de lunga de trepte:

img_1695

Si am ajuns aici:

img_1742 img_1731

O plaja foarte ingusta cu pietre destul de mari, imposibil de parcurs cu picioarele goale, dar deja obisnuiti cu rocile, n-am mai avut nevoie de sezlonguri. Ne-am intins tabara in stilul nostru cotropitor si in timp ce marea masa a publicului a plecat ca de obicei la snorkelit, am testat apa, adanca aproape imediat la mal, cu valuri mici, dar de-o culoare in continuare zapacitoare. Marea rasufla sacadat si cu fiecare respiratie frecarea pietrelor facea un zgomot usor ragusit, calm, care combinat cu sunetul bland al valurilor construia o muzica placuta. M-am culcusit intre pietre, lasand marea sa ma mangaie, sa duca si sa aduca bucatelele mici, netede si lucioase doar atat timp cat ramaneau ude, parca lipsa apei le uratea subit. Ne-am bucurat cateva ore de marea albastra si odata cu inserarea am urcat la terasele de sus unde privelistea cuprindea caderea rapida a soarelui in mare, iar briza racoroasa ne infiora pielea deja rumenita de soare. Am comandat un gyros si o bere la halba inghetata si am urmarit in tacere cum se mai incheia inca o zi plina de soare cald, mare turcoaz si liniste sufleteasca.

img_1780 img_1765 img_1768 img_1770 img_1776

30 thoughts on “Jurnal de vacanta: Ziua3 – Drumul prin munti spre Porto Katski

  1. Cred ca in plin sezon plaja e luata cu asalt de turisti, nu gasesti un loc liber… Aduce asa putin cu Navagio, nu?
    De cate ori am mancat gyros in Grecia mi s-a facut rau. Al tau arata tare bine… 🙂

  2. Red, ce plaja perfecta!
    Cred ca tu ai cei mai frumosi muschi acum la gambe de la atata plimbareala. Si nici un strop de celulita.
    Hm….de fapt am observat si cartofii prajiti asa ca reeditez mental chestiunea cu celulita 😀

    • 😆 am si celulita, ce femeie adevarata e aia care n-are??? in plus mananc de toate si nu-mi bat capul foarte tare cu chestiile pe care nu le pot face sa dispara complet. totusi, ma supraveghez sa raman in limite decente. cat despre muschii de la gambe, gimnastica si baletul din copilarie le-au sculptat satisfacator si asa au ramas.

      • Te invidiez cu sinceră prietenie. Și știi de ce? Pentru că sunt convinsă că acolo aș simți briza mării, fără să mă ia vântul pe sus, ca pe alte plaje, sau să-mi bage nisip în ochi.
        De-aș avea bani, mi-aș cumpăra așa o plajă. Ei, vise!…

      • nisip in ochi n-am avut niciunde, indiferent cat a batut vantul, avantajul plajelor cu pietre 😉
        nu se stie niciodata, poate nu ajungi s-o detii, dar cred ca ar fi suficient si folosirea uneia ori de cate ori ai chef…

  3. Ca de obicei, eu ma extaziez in fata fotografiilor! Nu ca naratorul ar fi mai prejos decat fotograful…dar, cateodata, imaginile vorbesc mai explicit decat cuvintele! Sa nu-mi spui ca ai urcat, la intoarcere, toate sutele de trepte care se vad, grabindu-se abrupt, la intalnirea cu plaja aceea superba! 🙂

    • le-am urcat fara probleme, dar cu ceva opriri pt poze si scanat marea de sus. pt mine treptele nu sunt o problema, am locuit aproape 20 ani la etajul 4 fara lift, faceam concurs pe scari cine ajunge primul sus 😀

  4. 6 si 7 m-au impresionat in mod special. prrivindu-le pursisimplu as vrea sa fiu acolo 😉 eh si sper ca ajung si eu odata si odata in grecia sau cipru.. vad ca te-ai odihnit pe cinste… imi pare mie sau e a 2-a vacanta pe anu acesta?..

    • nu ti se pare, am mai avut o scapare intr-un we prelungit, la sfarsitul lui martie, la florenta, dar aceea a fost doar 5 zile, acum am stat 2 saptamani. a fost absolut deconectant si odihnitor 🙂

  5. Oh, ce frumos povestesti si fotografiezi, m-am simtzit pt.o secundå acolo 🙂 Chiar nu de mult am våzut pe canalul Travel un reportaj in care au aråtat si plaja asta, …hehehe nu cred cå mai existå coltzisor pe lumea asta unde så nu fi fost si un roman. Må bucur 😉

    • bine ai venit, antoanella! 🙂
      ai dreptate e plin de romani peste tot. chiar spuneau cei de la hotel ca noi romanii suntem dornici sa vedem de toate, exploram toata insula dintr-un capat in altul. altii se marginesc doar sa stea la piscina si sa se plimbe la pas prin localitate.

Lasă un răspuns

