Jurnal de calatorie: Seara zilei a7a- Incursiune in bucataria greceasca

Obositi de apa, aer, soare si multele impresii adunate pe parcursul unei zile pline, am decis sa testam cate ceva din delicioasa bucatarie greceasca, dand o raita pe faleza unde de-o parte se aliniau vasele ce realizau plimbari printre diferitele insule si de cealalta se rasfatau tavernele cu oferte imbietoare. Luminile vapoarelor si mirajul croazierei din ziua urmatoare, m-a facut sa ma invart putin printre ele, ba chiar cei de pe vasul Makedonia Palace m-au lasat sa urc la bord sa arunc o privire si, desigur, sa fac poze.

img_2336 img_2324 img_2325 img_2327

Ne-am decis in alegerea unei taverne, fiind subjugata de engleza melodioasa absolut perfecta (desigur, dupa urechea mea de amator!) a patroanei care ne-a intampinat, alaturi de cel mai respectuos si profesionist chelner pe care l-am intalnit acolo. Discret, promt, atent la nuante- meseria ii venea ca o manusa. Am decis ca a venit vremea sa incerc ceea ce ratasem de putin in Cipru, Klefticos, mancare mult laudata de miel, scazuta la cuptor timp indelungat si care mi s-a topit in gura, lasandu-ma visand la cum ar fi sa mananc o vreme indelungata asemenea bunataturi ( ei cum ar fi? dezastruos pentru silueta!!!). La masa s-au mai testat paste, pizza, care nu m-au tentat, mousaka (o combinatie divina intre sosul ca o spuma si carnea condimentata delicios!) si nelipsita salata greceasca, pe care spre rusinea mea n-am gustat-o (sper sa mai am ocazia alta data…).

img_2340 img_2338

Povestea Klefticos-ului am mai spus-o undeva anul trecut, dupa intoarcerea din Cipru, in esenta fiind vorba despre niste hoti care au furat o oaie si in timp ce-o frigeau, au vazut apropiindu-se politia. De frica sa nu fie descoperiti, au facut o groapa unde au aruncat taciunii si oaia intreaga cu tot cu blana, acoperind totul cu pamant. Politaii au sosit si negasind nimic s-au intins la baut in jurul focului cu hotii, cateva ore, timp in care oaia a ramas in groapa, acoperita. La final, dupa ce politaii au plecat, hotii au dezgropat oaia si spre mirarea lor, carnea se patrunsese bine si avea un gust delicios, asa ca metoda s-a transmis din generatie in generatie, rezultand ceea ce am testat eu cu succes in seara aceea la Nidri. Intre timp au renuntat la blana oii si la gatirea unui intreg animal odata, insa metoda gatirii cu rabdare, timp indelungat la foc mic, s-a pastrat.

14 thoughts on “Jurnal de calatorie: Seara zilei a7a- Incursiune in bucataria greceasca

  1. :)) n-am stiut pana acum povestea Klefticos-ului, amuzanta!
    Interesanta aceasta experienta gastronomica! eu nu am mancat specialitati grecesti niciodata la sursa directa (n-am fost in Grecia), doar in localuri Grecesti, din Germania… dar stii cum e! orice este posibil, chiar si ca bucatarul sa fi fost croat, daca a accepata salariul patronului grec :)))
    Sa ai o zi minunata!

    • ma bucur ca ti-am oferit ceva nou 🙂
      pt mine a contat ca am mancat acolo, mi-a placut si am savurat pe indelete tot ce mi s-a servit. am uitat sa spun ca inainte de a ne aduce felurile principale, ni se aducea mereu din partea casei unt si cateva felii dintr-o paine absolut delicioasa. intr-un loc ne-au servit pasta de masline si o alta cu branza si marar. bune, bune!
      zi frumoasa si tie, carmen!

  2. In Grecia am mancat un desert absolut delicios: iaurt (de-ala adevarat) batut spuma, cu miere si scortisoara presarata pe deasupra. Simplu, delicat si racoritor. Nu stiu cum se numeste din pacate.

  3. Arata tare bine mancarea comandata de voi si, dupa cum spui, a fost si foarte gustoasa. Cred ca stiu ce voi cere urmatoarea data cand voi ajunge intr-un restaurant sau taverna greceasca. 😀 😉
    PS Aparatul tau face poze superbe si noaptea!

  4. Frumos si gustos intreg pachetul numit Grecia 🙂 Mie-mi place foarte mult mousaka= musacaua lor, chiar mai mult decat aceea turceascå si bufeturile de la micul dejun pline de branzeturi (imi plouå, deja, in gurå) si renumitele lor salate (de la care må inspir zilnic cand pregåtesc pachetul meu pt. servici) si mai tot ce are miel sau oaie 🙂 Nu-i greu så te gandesti la siluetå pe cand masa se umple cu bunåtåtzi ?

    • ba da, dar avand in vedere ca inotam zilnic si eram in concediu, m-am lasat putin in voia „degustarilor” 😀
      eu eram contra carnii de oaie…dar intre timp m-am mai adaptat.sunt atatea lucruri bune pe care m-am incapatanat sa nu le testez, doar pt ca le-am gustat o data si nu mi-au placut.

Lasă un răspuns

