Jurnal de calatorie: Ziua 8-Croaziera printre insule

Nu puteam sa ratez ocazia de a ma rasfata pe un vas de croaziera, chiar micut, asa ca nerabdatoare am urcat pe puntea cea mai de sus, m-am instalat pe scaun in bataia brizei si am admirat peisajul, intrand in modul „pozeaza tot ce prinzi pana nu ratezi incadrarea cea mai buna!!!”

img_23971 img_23511 img_23671 img_23801

E greu de redat senzatia de libertate, aerul sarat si soarele care iti zvanta privirea si iti domoleste dorinta de atins infinitul. Marea de culoare inchisa ne-a lasat de cateva ori sa ghicim apropierea delfinilor, mai mult prin salturile facute, decat printr-o zbenguiala usor de urmarit. Am navigat indelung si lent, incercand sa absorb senzatia de liniste data de marea abia valurita de un albastru atat de clar si care se modifica in functie de lumina sau poate consistenta apelor, ajungand in unele locuri la transparenta aceea aproape ireala de langa maluri. Am atins zona farului pe care-l localizasem pe harta, dar fiind intr-o zona izolata il ignorasem, ne-am rotit putin in jurul lui si prima escala a fost la Porto Katski, a doua intalnire cu plaja aceasta spectaculoasa, de data asta dinspre mare.

img_2431 img_2404 img_2411

Am debarcat, am executat o baie scurta, pentru ca tocmai soarele se decisese sa fie timid cu noi si am plecat la timp urmarind cum norii se aduna deasupra plajei. Am lasat  vitejeste ploaia in urma si ne-am indreptat privirea spre primul port, de pe insula Kefalonia. O locatie scumpa pentru buzunarul unui om obisnuit, nu m-am putut apropia nici de suveniruri, m-am marginit sa fac cateva poze, sa admir pestii printre ambarcatiunile care se leganau usor in rasufletul marii si la final sa degust indelung cel mai bestial „frozen yogurt” testat in Grecia, de o consitenta fina ca o inghetata delicioasa, cu tot felul de surprize prin ea, de la caramel, la bucatele de biscuiti si alte dulcegarii care-mi umplu gura de apa doar memorand gustul.

img_2516 img_2492 img_2505

Cel mai amuzant lucru mi s-a parut modul in care capitanul prindea pesti pe malul apei, folosind un simplu fir de nylon nu prea lung pe care-l arunca in apa cu bucatele mici de paine si rapid scotea cate un pestisor cel putin de marimea palmei. Locul misuna de pestisori, iar o pisica urmarea atenta mecanismul incercand sa prinda miscarea sau o clipa de neatentie sa fure ceva.

img_2522 img_2517

Impresia lasata de insula, dincolo de preturile exorbitante, a fost deosebita. Un mod extrem de atractiv de aranjare a marfii, delicioasa prezentare a teraselor, aranjamente florale de tot felul, uscate sau vii, un loc plin de culoare si viata, chiar la orele unei amiezi dogoritoare.

img_2538 img_2528 img_2535

va urma…

14 thoughts on “Jurnal de calatorie: Ziua 8-Croaziera printre insule

1. nașpa! numai bălți peste tot și bărci și mîncare grea! 😆 greu tre să fi fost! nici nu vreau să mă pun în locul tău! 😀

2. La cat de gri este cerul aståzi, må bucur cå mi-am clåtit ochii prin frumoasele tale foto- amintiri 🙂 Cel mai greu pt. mine este så intru in magazine de suveniruri si så ies cu mana goalå 😛 Si mai greu a fost aunci cand ne-am mutat cå, a trebuit så dåruiesc 2 cutii pline cu tot felul de mici hand made decoratziuni, adunate de prin lume 😦

3. Cât de mult seamănă zona asta cu coasta nordică a Italiei!
    Am făcut acolo și noi o croazieră cu o ”barcă” de-asta. A fost, cred, cel mai frumos moment al vacanței noastre de atunci.

4. Concediul tau mi-a umplut sufletul de invidie, dar niciodata ca acum, in nici un articol… Peisaje minunate, inghetata cu dulciuri in ea si aranjamente florale in cochilii. Ce poate fi mai frumos?