Jurnal de vacanta: Ziua 10- Ce sa faci cand ramai in Grecia fara acte

Datorita faptului ca am pierdut doua zile cu ploaia, zile libere inca mai aveam, sezonul era pe sfarsite si proprietarii mi-au facut o reducere, am decis sa prelungesc vacanta cu inca 2 zile. Din pacate, una dintre ele pentru mine avea sa fie complet irosita intr-un drum destul de lung 350km la Salonic (cealalta varianta ar fi fost Atena la 400km), pentru obtinerea unui titlu de calatorie care sa-mi permita sa ma intorc in tara. Am plecat foarte de dimineata urmarind din goana masinii cum se schimba culorile cerului si cum alearga padurea de-o parte si de alta a drumului. Spre suprinderea mea Grecia nu-i doar un teren arid, plin de coline sterpe si vegetatie pitica. Zone muntoase de o frumusete aparte, cu tunele la tot pasul, cu spinari de munti imbracati in paduri dese, de un verde inca nemarcat de toamna, cu viaducte zburand curajoase peste hauri si mai ales cu drumuri intretinute perfect, autostrazi cu benzi multiple, ce au facut calatoria ceva mai placuta, chiar daca a durat mai multe ore. In jurul pranzului am atins Salonicul, un oras care m-a zapacit prin aglomeratie maxima, masini si motociclete ce-si disputau locurile la semafoare, oameni care misunau peste tot, cozi interminabile. M-am trezit dintr-o data ca si cum m-as fi intors acasa, dar multiplicat de cateva ori si instantaneu am dorit solitudinea  plajei.

GPS-ul ne-a condus bine, insa din pacate, erau doua strazi care se numeau la fel, in cartiere diferite, cam la 9 km distanta una fata de cealalta, totusi o harta lipita pe geamul cladirii unde ajunsesem, m-a redirectionat unde trebuia, asa ca iata-ma intr-o zona cu vile in panta, ascunse discret de arbusti, cu stradute inguste, cotind brusc si intr-un final ajungand in fata steagului romanesc. Cred ca n-am fost destul de mult plecata din tara ca sa am un sentiment de acasa cand il vad sau pur si simplu ideea de a da ochi cu autoritatile romane de orice fel, nu mi-a stimulat niciodata bucuria. Un grec deloc amabil mi-a cerut actele ca sa intru in Consulat si am reusit intr-o engleza pe care el a priceput-o oarecum sa-i explic ca in afara de nuri, n-am ce sa-i arat. Am ajuns intr-o incapere micuta, unde alti doi romani se intretineau cu doamna consul, avand aceeasi problema ca si mine, fusesera pradati din camera de hotel. Cam intr-o ora am reusit sa ma pozez color si sa obtin o coala tiparita in figuri ca si bancnotele, contra modicei sume de 65euro ( in conditiile in care un buletin nou costa 11lei!!!). Mi s-a explicat ca daca aveam procesul verbal care sa ateste furtul, acest act mi s-ar fi facut pe gratis(lucru de care ma indoiesc sincer!). Mi-am inghitit ideile, protestele, revolta, mi-am luat actul si am refacut drumul inapoi spre insula izolata, departe de lumea dezlantuita a orasului.

Din pacate nici de data aceasta n-am reusit sa vad Salonicul, desi imi doream inca de anul trecut. Am aruncat doar o privire de la distanta asupra portului si m-am precipitat sa mai prind putin din ziua care se apropia grabita de final. La sosire am plonjat direct in piscina, desi soarele migrase din zona si apa era putin cam rece. Am inotat o bucata de vreme pana am simtit ca ma mai lasa dorul de mare si mi se dilueaza oboseala drumului. Seara am finalizat-o in Nidri, la o taverna pe malul marii, testand un alt tip de miel, in sos de lamaie de data aceasta- absolut delicios! A fost cea mai ospitaliera gazda, oferindu-ne in plus fata de meniu inghetata si prajituri gratuit la desert, iar la final, cate o bere din partea casei, patroana aniversandu-si ziua de nastere.

Una peste alta, ziua a fost un succes, am obtinut ce-mi doream, puteam parasi Grecia si mai aveam o zi plina de mare, soare, valuri, vacanta.

15 thoughts on “Jurnal de vacanta: Ziua 10- Ce sa faci cand ramai in Grecia fara acte

1. Pingback: Nimic nu poate fi spontan, instantaneu, neprevăzut, doar teoretic

• articol special pt furt n-am pus, desi m-a afectat, nu asta e reprezentativ pt zilele petrecute acolo. e intr-o zi ploioasa, hai ca nu-asa de multe. am sa ma gandesc la organizare, am cam neglijat capitolul acesta 🙂

2. Tin minte ca prima data cand am iesit din tara, am fost in Grecia. Toate noaptea traversasem Bulgaria, iar dimineata, cand am deschis ochii, am vazut Salonicul. Mi s-a parut ireal de frumos, credeam ca visez. M-am indragostit pe loc de el, evident.
    Intre timp am mai vizitat si alte orase… cu mult mai frumoase. Salonicul nu se mai numara acum printre preferatele mele.
    Ultima data cand am poposit pe meleaguri elene, mi-am dorit nespus sa ajung in Atena. Nu s-a putut, din pacate. Maybe next time. 🙂

• pai i-am cam pierdut pe toti. sansa mea a fost ca am facut parte dintr-un grup si mi-au dat ei, apoi patronii hotelului mi-au returnat jumatate din suma pierduta, in care m-am incadrat pana la finalul vacantei. probabil as fi cerut sa-mi trimita bani din tara, mai aveam buletinul fiica-mi, cumva tot ma descurcam 🙂

3. imi pare rau de aventura. DIn pacate, se mai intampla.
    Despre consulatele romanesti: numai de bine. mai la vest, cer pt un certificat de nastere copil: 90 euro ( in romania e gratis), pasaport schimbat 100 ( in Romania e la jumatate). O imputernicire legala sa iasa din tara un parinte cu copilul minor: 60 euro ( in romania la notar e 25-30 lei) si mai grav este ca nu accepta de la notari vestici deci obligatoriu consulat.
    Scump. Nesimtit de scump. Stiu ca o cerere de acte e trimisa in Romania si apoi se intorc inapoi, dar cum dureaza 2-3 luni un certificat de nastere/pasaport, si ca la consulat era coada la emitere acte, mi se pare ingrozitor de mult sa platim si 50 euro in plus pt un act.