Schimb de carti si Blogmeet-Timisoara

Schimbul de carti nu-i ceva nou, m-am lipit de grupul care se intalneste in prima duminica a fiecarei luni, undeva intr-o zi friguroasa a iernii trecute, in care mi s-a parut amuzant sa deger de frig, sa ma lupt cu nametii asteptand autobuzul si sa ma incapatanez sa ajung sa cunosc oameni complet straini, dar pe care-i unea aceeasi pasiune: cartea. Lunile au trecut, povestile pe marginea cartilor au fost mereu altele, oamenii in esenta aceeasi, cu mici adaosuri sau lipsuri, conversatiile adesea interesante, purtate simultan in mai multe parti ale mesei si sfarsindu-se uneori cu cronici de film, seriale sau hohote de ras molipsitoare. Gusturile diverse m-au facut sa stramb uneori din nas sau sa ascult incredula cate o descriere ciudata pentru modul meu de gandire, dar castigul cel mai mare a fost din faptul ca am intrat in contact cu autori pe care nu i-as fi abordat in mod uzual, parandu-mi-se prea dificili sau prea pretentiosi pentru gustul meu. Carti care initial nu m-au atras, dupa cateva idei de la cei care le-au citit, m-au convins sa le dau o sansa si au umplut la fix dorinta mea (e drept adesea destul de palida!) de a citi si lucruri mai profunde decat carti pe care le devorezi pe peron intre doua trenuri( trebuie sa recunosc ca- imi vine mai usor sa fiu superficiala!). Faptul ca sunt dependenta de litera scrisa l-am constientizat din liceu, insa spatiul limitat si preturile uneori umflate bine ale cartilor, nu mi-ar permite sa ma infrupt pe saturate. Schimbul de carti ofera o alternativa ademenitoare si in plus sau mai ales! beneficiaza de mai multe pareri ale unor oameni pe care am ajuns sa-i apreciez in mod deosebit, suficient cat sa-mi dau seama daca doresc sau nu sa descifrez personal mesajul autorului.

Spre finalul intalnirii am aflat ca tot in dupa amiaza aceea se tinea si Blogmeet-ul timisorean, reuniune la care imi propusesem de multe ori sa particip, insa mereu uitam sa intreb cand se intampla. Asa ca am schimbat locatia dupa colt si ne-am intins la o noua runda de povesti, de asta data intr-o atmosfera mai putin livreasca, o  ingramadeala in jurul unei mese prea inguste, dar care ne-a cuprins pana la urma pe toti indiferent cati ne-am strans pana la final, destinsi de cate o bere sau un ceai fierbinte. Barfa amicala, schimbul rafinat de idei si glumele cu miez care sareau peste masa dintr-un colt in altul, s-au intins pana spre orele serii, cand cu greu m-am smuls din atmosfera( afumata si zapacita de cap, dar cu un zambet de la o ureche la alta) si am agatat un autobuz intarziat spre casa. Mi-a facut placere sa cunosc cativa dintre cei pe care-i stiam doar dupa numele blogurilor sau oameni pe care nu-i stiam, dar voi incerca sa-i urmaresc de acum incolo. Asta numesc eu o seara reusita!

10 gânduri despre „Schimb de carti si Blogmeet-Timisoara

Lasă un răspuns

