Jurnal de vacanta: Ziua 11-Milos

Iata ca a sosit si ultima zi completa din vacanta pe anul acesta, am privit cu regret dimineata care promitea o noua zi aventuroasa,  dar am alungat gandurile triste si m-am lansat in explorarea unei noi locatii. Lasand in urma Katisma, plaja pe care am incercat-o in prima zi, am parcat masinile pe o straduta ingusta, coborand sa prospectam zona. Romani de-ai nostri dirijandu-si copiii si un australian cu vreo treo copilasi care aratau ca Mowgli, tunsi cu breton, jucandu-se in apa fara frica ca niste vietati ale marii. Baiatul cel mai mare a incalecat placa de surf si a inceput sa vasleasca in larg, ridicandu-se dupa o vreme in picioare si pastrandu-si echilibrul de parca s-ar fi nascut acolo. Tatal se juca cu ceilalti copii la mal, privind doar din cand in cand in directia „pestisorului” lansat in larg. M-am gandit cat de panicata sunt eu cand fie-mea se indeparteaza putin de tarm…

picture-044

Am decis sa exploram mai departe si am inceput sa urcam o panta prin padure, o carare abrupta printre pini, permitand din cand in cand aruncarea privirii asupra golfului abia parasit. Desigur ca iaurtul inghetat pe care il degustam, garnisit cu tot felul de bunatati, m-a facut sa-mi distribui atentia inegal asupra peisajului, dar in cele din urma gafaind moderat am ajuns la platoul din varf, unde urmarind o carare taiata lejer prin vegetatia pitica, am zarit la poalele muntelui, plaja Milos, catre care am avut de coborat  trepte inegal sapate in coasta versantului. In continuare terenul era terasat si cateva vile cochete isi asternusera piscinele la soare.

picture-057 picture-056

Aspectul plajei era oarecum neregulat, cu un fel de dune impresionante valurind nisipul, valurile batand cumva oblic fata de linia tarmului, nu perpendicular cum se intampla in mare majoritate a cazurilor. Am testat marea si a fost ziua in care m-am jucat pe saturate cu valurile, lasandu-ma balansata si rasfatata de saturate! Pe munte din loc in loc se zareau cateva mori, ale caror palete batute de vanturi se strambasera batraneste ramanand doar  martori ale altor vremi. Ceva nudisti isi plimbau lejer goliciunile, facandu-ma sa zambesc la vederea privelistii obligatorii.

Spre dupa masa insa, au inceput sa se auda tunete dinspre mare, am sperat o vreme ca furtuna ne va ocoli dar norii grei au umplut cerul iar deasupra noastra s-au aruncat cu sete suvoaie de apa. Desigur ca drumul nostru era inapoi prin padure, potecile devenind alunecoase exact ca un patinoar etajat. La urcare pana nu s-a muiat solul a mai mers, insa in partea cealalta de munte cateva piruete (ca doar la asta ma pricep cel mai bine!) si intr-un tarziu m-am ancorat de fie-mea, desigur ca s-o iau si pe ea la vale, in caz ca mai iau viteza! Am ajuns intr-o miscare oarecum controlata la baza, prosoapele pe care ni le pusesem in cap musteau de apa, dar aveam hainele uscate in genti. Ne-am echipat in masina, la timp cat sa prindem oprirea ploii si aparitia unui soare mare si nevinovat care facea ploaia ce cadea abundent cu cateva minute inainte, doar o gluma proasta. Parca as mai fi tras o baie!

Seara am dat o ultima raita prin Lefkada la ultimele suveniruri si sa  testam ceva delicii grecesti. Noaptea fiind racoroasa, am ales un restaurant mai ferit, la o berica si un peste delicios am depanat impresii, dorinte, planuri de vacante viitoare.

8 thoughts on “Jurnal de vacanta: Ziua 11-Milos

1. Amintiri frumoase, din locuri frumoase… Sunt minunate aceste amintiri, căci ne aduc linişte în suflet.
    Îmi place cum descrii fiecare loc sau moment, fără să omiţi detaliile semnificative.
    Să ai o zi frumoasă, dragă Red! 🙂

2. Eu il lasam pe Ionut aproape fara grija in apa marii, dar el a vrut mereu sa isi dovedeasca vitejia si inota pana departe, facandu-ma sa ma enervez, speriata ca nu se mai poate intoarce. Mereu ne certam pe plaja, cand il scoteam din apa. :))
    Imi plac aceste momente, cand cerul este innorat, dar se poate sta pe plaja, pentru ca este cald.
    Frumoasa vacanta ati avut!

3. De senzatie prima fotografie, dovedeste un talent aparte pentru aceasta arta. 😉
    Si? Poti sa ne dezvalui ceva din viitoarele destinatii? V-ati oprit la una anume sau sunteti inca nehotarati?